نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا صدای تلویزیون ایکس ویژن قطع می شود؟

از آنجا که هر روزه تمامی اعضای خانواده از تلویزیون استفاده می کنند، می توان تصور نمود که چه مشکل بزرگی به وجود خواهد آمد اگر تلویزیون خراب شده و یا با مشکلی جدی رو به رو شود. قطعا مراقبت از تلویزیون و تعمیرات تلویزیون در مواقع خرابی آن، چیزیست که باید بدون سهل انگاری برای آن اقدام کنید. اما گاهی مشکلاتی همچون صدا نداشتن تلویزیون نیز می تواند دردسرآفرین باشد.

در این مقاله از کاراباما به علت قطع شدن صدای تلویزیون و سایر مشکلات صدا در تلویزیون علت صدای خش خش تلویزیون خواهیم پرداخت و راهکارهایی را برای رفع اختلالات صدا در تلویزیون به شما آموزش خواهیم داد. ممکن است با استفاده از این مطالب، خودتان قادر به برطرف کردن مشکل قطع صدای تلویزیون باشید و نیازی به تعمیر آن نباشد. پس با ما همراه باشید.

صدا بخش مهمی از تلویزیون است که نمی توان از آن گذشت. اما راه حل این مشکلات همواره در تعمیر تلویزیون خلاصه نمی شود. گاهی وقتی صدای تلویزیون قطع شده، مشکلات صدای تلویزیون ال جی، سامسونگ، سونی و… مربوط به بخش تنظیمات و یا ایرادات ساده ایست که به راحتی قابل حل است. در برخی موارد نیز که به تجربه و تخصص تکنسین تلویزیون برای تعمیرات سخت افزاری احتیاج است، پروسه تعمیر آنچنان زمانبر یا هزینه بر نیست و در مدت کوتاه در منزل خودتان انجام می شود.

علت صدا نداشتن تلویزیون

همانطور که گفته شد، علت قطع صدا تلویزیون می تواند به دو دسته عوامل نرم افزاری و عوامل سخت افزاری مربوط گردد. در صورتی که موارد نرم افزاری را بررسی کرده و نتوانستید علت قطع صدا تلویزیون سامسونگ، ال جی، سونی و … خود را برطرف نمایید، حتما به تعمیرکار متخصص جهت بررسی و عیب یابی تلویزیون مراجعه کنید تا خسارات بیشتری به دستگاه وارد نشود.

فعال بودن حالت بی صدا یا MUTE تلویزیون

در همه تلویزیون ها در صورتی که سهوا از روی کنترل تلویزیون خود دکمه Mute یا بی صدا را انتخاب کرده باشید، با حالتی روبرو می شوید که تلویزیون صدا ندارد اما تصویر دارد. برای رفع این مشکل کافیست مجددا دکمه MUTE یا یکی از دکمه های ولوم صدا (کم – یا زیاد +) را بفشارید تا تلویزیون از حالت بی صدا خارج شود.

این مطلب را از دست ندهید   معایب استفاده از تلویزیون به جای مانیتور

نکته: به روز نبودن نرم افزار تلویزیون، اتصال دستگاه های دیگر به تلویزیون همچون هدفون، دستگاه هایی که با بلوتوث وصل می شوند، دستگاه های دیجیتال وهمچنین جا به جا زدن کابل های دستگاه های دیگری که به تلویزیون متصل می کنید، می تواند علت قطع صدا تلویزیون شما باشد.

تنظیمات صدای تلویزیون

اگر نداشتن صدا تلویزیون ال جی، سونی، سامسونگ و … از فعال شدن حالت Mute نبود پیشنهاد می کنیم موارد مربوط به منوی تنظیمات صدا تلویزیون های سامسونگ، ال جی، سونی، پاناسونیک و غیره را بررسی نمایید. در ادامه نحوه تنظیم صدای برخی از تلویزیون های محبوب میان مردم را که احتمال دارد علت قطع شدن صدا تلویزیون و یا علت تاخیر صدا در تلویزیون باشد را بیان می کنیم.

تنظیمات صدا تلویزیون سامسونگ

MENU/ صدا/ حالت صدا/ استاندراد

Menu → Sound → Sound Mode → Set to Standard

رفع مشکل تاخیر صدا در تلویزیون سامسونگ

MENU / صدا/ تنظیمات اضافی/ تاخیر صدا/ تنظیم به عدد صفر

Menu → Sound → SPDIF Output → Audio Delay → Set to 0

ریست کردن تنظیمات صدا در تلویزیون سامسونگ

اگر با انجام عملیات فوق مشکل صدا تلویزیون سامسونگ شما برطرف نشد، می توانید به روش زیر تنظیم صدای تلویزیون سامسونگ را ریست نمایید و آن را به حالت پیش فرض بازگردانید:

MENU / صدا/  تنظیم مجدد صدا

تنظیمات صدا تلویزیون سونی

HOME/ تنظیمات/ صدا/ تنظیمات صدا/ حالت صدا/ استاندارد

Home → Settings → Sound → Sound Adjustments → Sound Mode → Standard

تنظیمات زیر را نیز بررسی کنید که به صورت زیر انتخاب شده باشند:

تنظیمات یا ACTION MENU/ بلندگوها/ بلندگوی تلویزیون

HOME/ تنظیمات/ نمایش و صدا/ خروجی صوتی/ بلندگوها/ بلندگوی تلویزیون

رفع مشکل تاخیر صدا در تلویزیون سونی

مشکل تاخیر صدا در تلویزیون سونی معمولا زمانی رخ می دهد که یک دستگاه خارجی را از طریق بلوتوث یا کابل HDMI به تلویزیون خود وصل می کنید. در این صورت می توانید میزان تاخیر بین صدا و تصویر را از طریق تنظیم زمان بندی خروجی صدا و تصویر را تنظیم نمایید. برای این کار کافی است از طریق منو زیر عمل کنید:

این مطلب را از دست ندهید   2 روش کاربردی اتصال موبایل به تلویزیون

HOME/ تنظیمات/ صدا/ همگام سازی صدا/تصویر

تنظیمات صدا تلویزیون ال جی

تنظیمات/ صدا/ حالت صدا/  استاندارد

Home → Settings → Sound → Sound Mode → Standard

تنظیمات/ صدا/ خروجی صدا/ بلندگوی تلویزیون

برای تست صدای تلویزیون ال جی می توانید از طریق این منو اقدام کنید

MENU/ sound test

رفع مشکل تاخیر صدا در تلویزیون ال جی

Home → Settings → Sound →  AV Sync Adjust → Set to On

با حرکت دکمه لغزنده مربوط به اسپیکر خروجی به سمت چپ یا راست  می توانید میزان تاخیر صدا و تصویز تلویزیون ال جی را تنظیم کنید.

در صورتی که نتوانستید مشکل صدا تلویزیون ال جی خود را برطرف نمایید، می توانید تنظیمات صدای تلویزیون ال جی خود را ریست نمایید. به این صورت که: دکمه MUTE بر روی کنترل تلویزیون ال جی خود را سه بار بفشارید سپس از صفحه ظاهر شده دکمه confirm را انتخاب نمایید تا تنظیمات صدا تلویزیون ال جی شما ریست شود.

تنظیمات صدا تلویزیون پاناسونیک

MENU / سطح صوتی/ سطح صوتی پیشرفته/ روشن

Menu → Audio→ Advanced Audio → Set to On

علت صدای خش خش تلویزیون

یکی از علت های اصلی خش خش کردن صدای تلویزیون خرابی بلندگو های تلویزیون می باشد. البته گاهی اوقات دلایل دیگری مانند مشکلات آنتن و یا خرابی اتصالات نیز می تواند علت صدای خش خش تلویزیون باشد.

مشکلات بلندگوهای خارجی

منظور از بلندگوی خارجی همان اسپیکر، سینمای خانگی و غیره است. قطع شدن صدای تلویزیون ال جی، سامسونگ، سونی یا غیره می تواند به دلیل ایراد در سیم ها و اتصالات اسپیکرها یا سینمای خانگی باشد و یا خود بلندگوها معیوب باشند. برای تست بلندگوها می توانید یک باتری قلمی را به سیم های بلندگو متصل کنید. در این حالت باید صدای خش خش کردن را بشنوید.

این مطلب را از دست ندهید   به هم ریختگی رنگ در تلویزیون

خرابی بلندگوی داخلی

ممکن است صدا نداشتن تلویزیون به دلیل خراب بودن بلندگوی تلویزیون باشد. این مورد یک تعمیر سخت افزاریست و برای رفع آن به تخصص و دانش فنی احتیاج است. معمولا در صورتی که بلندگوها علت قطع شدن صدا تلویزیون باشند، پیش از خرابی کامل آنها خش خش کردن صدای تلویزیون نیز مشاهده می شود. در صورتی که بلندگوی تلویزیون معیوب باشد، دیافراگم و یا فوم آسیب دیده است که با جابجا شدن سبب تولید نویز به همراه صدای اصلی می شوند و علت صدای خش خش تلویزیون نیز همین است. برای تست بلندگوها تلویزیون را به دستگاه دیگری همچون دی وی دی یا غیره متصل کنید و ببنید که همچنان صدا قطع است یا خیر.

ایراد از کابل HDMI

در بسیاری مواقع که تلویزیون صدا ندارد، بدلیل اتصال آن به دستگاه دیگر همچون لپتاپ است. در این شرایط کابل های رابط مانند کابل HDMI می توانند علت قطع صدا تلویزیون باشند. ابتدا سلامت کابل HDMI و اتصال صحیح آن را بررسی کنید. سپس تنظیمات مربوطه را در دستگاه و یا لپتاپ خود انجام دهید. در این حالت باید بلندگوی لپتاپ را در بخش تنظیمات اسپیکر تغییر داده و تلویزیون را بعنوان پخش کننده پیش فرض انتخاب کنید.

ایراد برد اصلی یا مین برد

در نهایت علت قطع صدا تلویزیون ال جی، سامسونگ، سونی و … می تواند به برد اصلی تلویزیون یا مین برد تلویزیون مربوط باشد. درواقع برد اصلی قطعه ایست که در آن صدای تلویزیون دیکود شده پردازش می شود. سپس به بخش آمپلی فایر یا تقویت کننده فرستاده شده و نهایتا به بلندگوها برای پخش فرستاده می شود. بنابراین معیوب بودن برد اصلی یا مین برد تلویزیون می تواند اختلالات صدا ایجاد کند و علت نداشتن صدا تلویزیون باشد. این قطعه بسیار حساس بوده و تعمیر یا تعویض آن نیازمند تخصص است.

1/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =