نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل گیر کردن صدای تلویزیون چیست؟ برای تعمیر تلویزیون ایکس ویژن که صدای آن گیر کرده است، بررسی کنید که آیا کنترل از راه دور به درستی کار می کند. سپس، سعی کنید سطح صدا را در تلویزیون خود با کنترل از راه دور و دکمه های سخت افزاری کنار تلویزیون نیز تغییر دهید. برای یافتن یک ترفند کوچک که می توانید سعی کنید بررسی کنید که آیا کنترل از راه دور سیگنالی را ارسال می کند، ادامه را بخوانید. همچنین در مورد اینکه چگونه می توانید یک تست تشخیصی را روی تنظیمات صوتی خود اجرا کنید و صدا و تلویزیون خود را به پیش فرض های کارخانه بازنشانی کنید، صحبت خواهم کرد.

دلایل گیر کردن صدای تلویزیون
دلایل گیر کردن صدای تلویزیون

سطوح صدا را بررسی کنید

ابتدا سطوح صدا را در تلویزیون خود بررسی کنید، یا ورودی متصل در سطح صدای قابل شنیدن است. برای این کار می‌توانید از کنترل‌های میزان صدا روی کنترل از راه دور برای تلویزیون و سیستم صوتی خود استفاده کنید. وقتی مشخص کردید که صدا در حد صفر نیست، می‌توانید به مراحل بعدی عیب‌یابی بروید.

کنترل از راه دور تلویزیون ایکس ویژن خود را بررسی کنید

ریموت شما معمولاً راه اصلی برای تغییر میزان صدا در تلویزیون شما است، و از آنجایی که بیشتر مورد سوء استفاده قرار می گیرد و فرسوده می شود، کنترل از راه دور را بررسی کنید تا ببینید آیا این عامل باعث گیر کردن صدا نمی شود.

اگر مدتی است این کار را انجام نداده اید، باتری ها را تعویض کنید. یک ترفند کوچک وجود دارد که می توانید برای بررسی اینکه آیا کنترل از راه دور شما سیگنال مادون قرمز است یا خیر، انجام دهید.

این مطلب را از دست ندهید   آب خوردگی پنل تلویزیون

برای شناسایی یک کنترل از راه دور IR، نگاهی به جلوی کنترل از راه دور بیندازید. هنگام استفاده از تلویزیون باید یک LED کوچک وجود داشته باشد که به تلویزیون شما اشاره کند.

بررسی اینکه آیا کنترل از راه دور در حال انتقال است بسیار آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید دوربین گوشیتان است. اگر کنترل از راه دور به شما امکان می دهد بین فرکانس IR و رادیویی جابجا شوید، کنترل از راه دور را در حالت IR قرار دهید.

برنامه دوربین گوشی خود را باز کنید و آن را به سمت LED که در جلوی کنترل از راه دور پیدا کرده اید قرار دهید. چند کلید روی کنترل از راه دور را فشار دهید و ببینید آیا می توانید چراغ LED را از طریق صفحه تلفن روشن کنید.

اگر لامپ کار نمی کند، به احتمال زیاد مشکلی در کنترل از راه دور وجود دارد و ممکن است لازم باشد آن را تعویض کنید. دکمه های ولوم سخت افزاری را روی تلویزیون ایکس ویژن خود تست کنید

همه تلویزیون‌ها دکمه‌هایی روی بدنه‌شان دارند که به شما امکان می‌دهد به عملکردهای اساسی مانند تغییر کانال یا صدا یا دسترسی به منوی تنظیمات دسترسی داشته باشید. سعی کنید از دکمه‌های سخت‌افزاری کنار تلویزیون ایکس ویژن برای کنترل صدا در تلویزیون خود استفاده کنید.

آنها را می توان در کناره ها یا پشت تلویزیون در مکانی بسیار آسان برای دسترسی پیدا کرد. اگر نمی‌توانید صدا را با آن دکمه‌ها تغییر دهید، دکمه‌های دیگر را بررسی کنید تا ببینید کار می‌کنند یا خیر.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با روش های تعمیر صفحه سبز تلویزیون ایکس ویژن

ورودی های تلویزیون خود را بررسی کنید

برای مثال، اگر از تلویزیون به عنوان نمایشگر استفاده می‌کنید و صدا با کنترل دیگری کنترل می‌شود، می‌توانید فقط از برخی گیرنده‌های A/V با کنترل از راه دور استفاده کنید.

به طور طبیعی، اگر سعی کنید از کنترل از راه دور تلویزیون یا هر کنترلی که نمی تواند یک دستگاه ورودی را کنترل کند، استفاده کنید، نمی توانید صدا یا هر چیز دیگری را کنترل کنید.

اطمینان حاصل کنید که ورودی تلویزیون در دستگاهی است که صدای آن توسط کنترل از راه دور تلویزیون قابل کنترل است. هنگام تلاش برای تغییر صدا در دستگاه های ورودی از کنترل از راه دور مناسب برای دستگاه مناسب استفاده کنید. اگر با Roku خود مشکل صوتی دارید، Roku را مجددا راه اندازی کنید و تنظیمات صوتی Roku را تغییر دهید.

برای تلویزیون‌های اپل، می‌توانید با اطمینان از انتخاب سیستم صوتی صحیح و بررسی مجدد تنظیمات صوتی، مشکلات صوتی را برطرف کنید.

کابل های خود را بررسی کنید

کابل هایی که برای برق و خروجی از تلویزیون ایکس ویژن شما وارد و خارج می شوند ممکن است با گذشت زمان به دلیل فرسودگی و پارگی منظم آسیب ببینند. ساییدگی و پارگی با کابل هایی که اغلب به برق وصل می شوند مشهود است، به خصوص کابل HDMI.

اتصالات انتهایی این کابل ها را از نظر خوردگی یا آسیب دیدگی و همچنین خود کابل ها را بررسی کنید. در آخر، پورت هایی که این کابل ها به آن ها وصل می شوند را بررسی کنید.

آنها را با یک تکه پارچه خشک یا یک نوک Q تمیز کنید و از شر تمام گرد و غباری که ممکن است در آنجا جمع شده خلاص شوید. اگر گرد و غبار و آلودگی بیشتر است، پارچه یا نوک Q را با الکل ایزوپروپیل بریزید و آن را بمالید. از آب روی چیزهای فلزی استفاده نکنید.

این مطلب را از دست ندهید   علت نیمه سیاه بودن صفحه تلویزیون ایکس ویژن

اگر فکر می کنید باید هر یک از کابل ها را تعویض کنید، این کار را انجام دهید. اگر به دنبال یک کابل HDMI خوب هستید، کابل Ultra HD HDMI Belkin را توصیه می کنم. این کانکتور انتهایی با روکش طلا دارد و می تواند بیشتر از کابل های HDMI معمولی دوام بیاورد.

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با دلایل لرزش تصویر تلویزیون ایکس ویژن 

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − شش =