نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

صفحه سیاه سوسوزن تلویزیون به چه دلیلی اتفاق می افتد؟ بسیار معمول است که تلویزیون‌های هوشمند ایکس ویژن کاملاً سیاه شوند یا در نقطه‌ای شروع به سوسو زدن سیاه کنند. مهم نیست که چه برندی دارید همه آنها با این مشکل مواجه می شوند. خوشبختانه یک راه بسیار ساده برای رفع آن وجود دارد.

صفحه سیاه سوسوزن تلویزیون
صفحه سیاه سوسوزن تلویزیون

تعمیر صفحه سیاه یا صفحه سیاه سوسوزن ایکس ویژن

صرف نظر از اینکه چه مدل تلویزیونی دارید، اگر صفحه نمایش ایکس ویژن شما سیاه است یا سیاه سوسو می‌زند، ساده‌ترین راه برای رفع آن این است که تلویزیون را با استفاده از کنترل از راه دور تنظیم کنید. به سادگی دکمه هوم را 5 بار، 1 بار بالا، 2 بار به عقب و 2 بار سریع به جلو فشار دهید. تلویزیون شما در 60 ثانیه ریست می شود.

بازنشانی تلویزیون ایکس ویژن

اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که آیا تلویزیون ایکس ویژن شما هنوز صدا دارد یا خیر. برای آزمایش این موضوع، به سادگی صدا را با استفاده از ریموت ایکس ویژن خود افزایش دهید و به صدا گوش دهید. اگر صفحه‌نمایش سیاه است یا سیاه می‌سوزد، اما هنوز صدا دارید، ریست کردن تلویزیون احتمالاً مشکل را برطرف می‌کند.

برای تنظیم مجدد تلویزیون ایکس ویژن خود با کنترل از راه دور، دکمه هوم را 5 بار، 1 بار بالا، 2 بار به عقب و 2 بار سریع به جلو فشار دهید.

تلویزیون یخ می زند و سپس چند بار روشن و خاموش می شود. بعد از حدود یک دقیقه تلویزیون شما باید دوباره روشن شود و کار کند! اگر کنترل از راه دور ندارید، نگران نباشید، همچنان می‌توانید با استفاده از دکمه تنظیم مجدد در پشت تلویزیون، تلویزیون را به حالت کارخانه بازنشانی کنید. مکان دکمه تنظیم مجدد به تلویزیون مارکی که دارید بستگی دارد.

این مطلب را از دست ندهید   کار نکردن HDMI ARC تلویزیون هوشمند ایکس ویژن

هنگامی که آن را پیدا کردید، گیره کاغذ یا قلم توپی را بگیرید و دکمه تنظیم مجدد را فشار دهید و نگه دارید. صبر کنید تا ببینید تلویزیون خاموش و سپس روشن می شود. وقتی دیدید روشن می شود، می توانید رها کنید.

بررسی اتصالات سست

در مرحله بعد، می‌خواهید به سرعت تلویزیون ایکس ویژن خود را برای وجود کابل‌های شل شده بررسی کنید. اتصالات ضعیف یا از دست رفته می توانند به راحتی منجر به سیاه شدن کامل صفحه یا سیاه شدن سوسو زدن شوند.

فقط مطمئن شوید که تمام سیم ها به درستی و ایمن در تلویزیون ایکس ویژن شما قرار گرفته باشند. اگر لازم است آنها را از برق بکشید و سپس دوباره وصل کنید تا مطمئن شوید که به درستی وصل می شوند، ادامه دهید و این کار را انجام دهید.

بررسی سیم های آسیب دیده

در حالی که مطمئن می شوید همه چیز به درستی وصل شده است، بهتر است سیم های آسیب دیده را بررسی کنید. شما به طور خاص به دنبال خمیدگی ها، فرسودگی ها و سیم هایی هستید که دیگر نتوانند در پریزها محکم بمانند.

بسیاری از اینها بسیار آسان و مقرون به صرفه برای جایگزینی هستند و باید به راحتی قابل تشخیص باشند. اغلب مشکل مربوط به کابل HDMI است. اینها به راحتی می توانند در طول زمان پیچ خورده و بشکنند.

Power Cycling تلویزیون ایکس ویژن خود را امتحان کنید

مواردی وجود دارد که چرخه برق تلویزیون شما می تواند مشکلات صفحه سیاهی که با آن مواجه هستید را برطرف کند. برای انجام این کار کافی است با زدن دکمه پاور روی کنترل از راه دور یا مستقیماً روی تلویزیون، تلویزیون را خاموش کنید. بعد، تلویزیون را از پریز جدا کنید.

این مطلب را از دست ندهید   پورت‌های ورودی و خروجی

در حالی که تلویزیون خاموش و از برق جدا است، ادامه دهید و دکمه پاور کنار تلویزیون را حدود 10 تا 15 ثانیه نگه دارید. این مرحله باید با دکمه پاور روی خود تلویزیون انجام شود نه با ریموت! این کار باعث تخلیه و انرژی باقی مانده در تلویزیون می شود.

در نهایت، تلویزیون را دوباره به پریز برق وصل کنید و آن را روشن کنید. چرخه برق دستگاه را مجبور به تنظیم مجدد می‌کند و ممکن است مشکلات صفحه سیاه یا سوسو زدن صفحه سیاه شما را حل کند.

با تیم خدمات مشتری تماس بگیرید

اگر تمام اصلاحات صفحه سیاه بالا را برای تلویزیون ایکس ویژن خود امتحان کرده اید و هنوز مطمئن نیستید که چه مشکلی دارد، احتمالا وقت آن رسیده است که با کارشناسان خدمات مشتری تماس بگیرید.

بسته به وضعیت ضمانت تلویزیون شما، آنها یا تعمیرات، یک دستگاه جدید یا بازپرداخت وجه ارائه می دهند. به عنوان آخرین راه حل، ممکن است نیاز به خرید یک تلویزیون ایکس ویژن جدید داشته باشید.

سیستم عامل ایکس ویژن TV را به روز کنید

هنگامی که مشکل صفحه سیاه خود را حل کردید، فقط باید مطمئن شوید که سیستم عامل ایکس ویژن TV شما 100٪ به روز است. گاهی اوقات، نسخه های قدیمی نرم افزار دیگر با مانیتور یا تنظیمات وضوح سازگاری ندارند.

می‌توانید تلویزیون ایکس ویژن خود را با فشار دادن دکمه Home، تنظیمات و سپس بررسی به‌روزرسانی‌ها، به‌روزرسانی کنید. در اینجا مراحل دقیق برای یافتن منوی به روز رسانی آمده است:

  • دکمه هوم را روی ریموت ایکس ویژن فشار دهید
  • بالا را فشار دهید و به تنظیمات بروید
  • منوی سیستم را پیدا کنید، سپس روی “System Update” کلیک کنید.
  • در این منو، نسخه فعلی ایکس ویژن خود را پیدا خواهید کرد
  • دستگاه به‌طور خودکار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار را از این صفحه بررسی می‌کند
این مطلب را از دست ندهید   آَشنایی با دلایل صفحه سیاه مرگ تلویزیون ایکس ویژن

اگر مطمئن نیستید که تلویزیون ایکس ویژن شما نیاز به به روز رسانی دارد یا خیر، مطمئن شوید که وب سایت رسمی برند را بررسی کنید.

در آنجا، باید شماره نسخه ذکر شده در جایی را پیدا کنید. اگر تلویزیون ایکس ویژن شما نسخه فعلی را ندارد، باید آن را مجبور به ارتقا دهید.

علت نیمه سیاه بودن صفحه تلویزیون ایکس ویژن

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + سیزده =