نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کار نکردن کابل HDMI در تلویزیون. اگر HDMI شما روی تلویزیون ایکس ویژن کار نمی کند، کابل و پورت های خود را برای هر گونه آسیب یا بی نظمی بررسی کنید. در غیر این صورت، اطمینان حاصل کنید که به‌روزرسانی‌های میان‌افزار معلق را دانلود و نصب کنید و در صورت نیاز، بازنشانی کارخانه‌ای را انجام دهید. مشکلات مربوط به اتصالات HDMI می تواند منجر به نمایشگر ناپایدار، صدای نامنظم و وضوح تصویر ضعیف شود. با این حال، چندین روش عیب‌یابی وجود دارد که می‌توانید خودتان امتحان کنید و محتوای HDR خود را در کمترین زمان ممکن بازگردانید. به خواندن مقاله ادامه دهید تا راه حل های اساسی تا پیشرفته را بیابید که می توانند به شما کمک کنند در مواقعی که HDMI روی تلویزیون ایکس ویژن شما کار نمی کند، پیمایش کنید.

کار نکردن کابل HDMI در تلویزیون
کار نکردن کابل HDMI در تلویزیون

کابل HDMI خود را بررسی کنید

کابل های HDMI به دلیل آسیب کابل و اتصالات شل با پورت ها بدنام هستند. کابل ها ضخیم هستند که به اتصال فشار وارد می کند و منجر به انبساط و اتصال نامناسب می شود. بنابراین نسبت به اتصالات ویدیویی کامپوزیت یا کامپوننت سفت کمتری دارند و بهتر است از قرار گرفتن مناسب کابل در جهت مناسب اطمینان حاصل کنید.

پورت HDMI دیگری را امتحان کنید

هنگامی که کابل HDMI شما بررسی شد، موارد بعدی در چک لیست پورت ها هستند. به یاد داشته باشید که پورت ها در برابر خم شدن، شل شدن یا قطع شدن از بقیه مدار آسیب پذیر هستند.

به طور خلاصه، به این معنی است که پورت ممکن است آسیب دیده، شکسته شود و قادر به تشخیص سیگنال های منتقل شده از طریق کابل نباشد.

این مطلب را از دست ندهید   رفع شکستگی صفحه نمایش HDTV

بنابراین اگر دو پورت (مثلا HDMI1 و HDMI2) در تلویزیون ایکس ویژن خود دارید، سوئیچ را در نظر بگیرید تا ببینید آیا کمک می کند یا خیر. هنگامی که می توانید تأیید کنید که مشکل از کابل یا پورت فنی نیست، می توانیم به عیب یابی و تعمیر و نگهداری عمیق تر برویم.

منبع ورودی خود را تغییر دهید

تلویزیون ایکس ویژن ها معمولاً دارای چندین پورت برای اهداف مختلف از جمله اتصالات AV و HDMI هستند. بنابراین انتخاب منبع ورودی مناسب برای تلویزیون ایکس ویژن ضروری است. در مورد ما، کابل HDMI را به ترمینال ورودی وصل کنید و منبع را روی همان پورتی که وصل کرده اید (مثلا HDMI1 یا HDMI2) تنظیم کنید. اگر باید شماره پورت HDMI را بررسی کنید، آن را در پنل پشتی در بالا یا پایین درگاه پیدا خواهید کرد. با این حال، اگر از من بپرسید، یک آزمون و خطای خوب قدیمی باید کار را انجام دهد.

تلویزیون ایکس ویژن خود را مجددا راه اندازی کنید

معمولاً، با اکثر (یا همه) دستگاه های الکترونیکی، اولین غریزه ما برای رفع هر مشکل فنی، راه اندازی مجدد است. به دلایل خوبی است که راه اندازی مجدد مانند یک جذابیت عمل می کند.

در اینجا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید:

  • تلویزیون ایکس ویژن را خاموش کنید و آن را از منبع اصلی جدا کنید.
  • قبل از اینکه سیم برق را دوباره به داخل وصل کنید، آن را حدود 15 ثانیه بیکار نگه دارید.
  • تلویزیون ایکس ویژن را روشن کن

توجه داشته باشید، راه اندازی مجدد با تنظیم مجدد کارخانه یکسان نیست. هیچ تنظیمات یا داده ای شخصی را از دست نخواهید داد، و این یک گام کاملاً غریزی است که اغلب اشکالات موقتی را برطرف می کند.

این مطلب را از دست ندهید   2 دلیل اصلی دو نیمه شدن تصویر تلویزیون

به روز رسانی سیستم عامل را بررسی کنید

از زمانی که تلویزیون ایکس ویژن ها هوشمند شدند و به اینترنت متصل شدند، برای کار کردن به سیستم عامل نیاز دارند. سفت‌افزار مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها است که کنترل سطح پایین (یا سطح سخت‌افزار) تلویزیون ایکس ویژن را تعریف می‌کند.

سازندگان به صورت دوره‌ای نسخه‌های سفت‌افزار جدید را با بهبود ویژگی‌ها، بهبودهای امنیتی، رفع اشکال و غیره منتشر می‌کنند. بنابراین برای به روز نگه داشتن نرم افزار باید تلویزیون ایکس ویژن خود را به روز کنید.

معمولا، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تلویزیون ایکس ویژن هوشمند خود را به اینترنت متصل کنید یا از یک درایو فلش بارگذاری شده با آپدیت پچ استفاده کنید. از طرف دیگر، می توانید به تنظیمات بروید و به صورت دستی سیستم عامل را به روز کنید.

اکثر تلویزیون ایکس ویژن‌ها با فعال بودن گزینه «به‌روزرسانی خودکار» عرضه می‌شوند. تمام منابع HDMI را جدا کرده و دوباره وصل کنید

راه حل بعدی ما ممکن است عجیب به نظر برسد، اما کار می کند و ما آن را زیر سوال نمی بریم. کابل HDMI به طور بدی با یک اتصال بد موقت مواجه است که روی صفحه نمایش تلویزیون ایکس ویژن تأثیر می گذارد.

اکنون این احتمال وجود دارد که مشکل از یک اتصال ضعیف یا سست ناشی شود. با این وجود، توصیه می‌کنم همه دستگاه‌ها را از مدار جدا کرده و همه آن‌ها را محکم بازگردانید.

در اینجا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید:

  • دستگاه متصل و تلویزیون ایکس ویژن را خاموش کنید
  • کابل HDMI را از پایانه های ورودی/خروجی تلویزیون ایکس ویژن و دستگاه جدا کنید
  • کابل را مجدداً به هر دو تجهیزات وصل کنید زیرا باید اتصالات شل یا نشستن ضعیف را برطرف کند.
  • پس از آماده شدن اتصالات، دستگاه ها را روشن کنید
این مطلب را از دست ندهید   آَشنایی با دلایل صفحه سیاه مرگ تلویزیون ایکس ویژن

همچنین، می‌توانید ترتیب روشن شدن دستگاه‌ها را به عنوان یک مرحله اضافی تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر قبل از پخش‌کننده Blu-ray ابتدا تلویزیون ایکس ویژن را روشن می‌کردید، ترتیب را معکوس کنید. متوجه شده ام که انجام این کار به مشکلات دست دادن HDMI نیز کمک می کند که در آن دو دستگاه قادر به ایجاد یک مسیر مجاز برای انتقال داده نیستند.

پیشنهاد مطالعه: صفحه سیاه یا صفحه سیاه سوسوزن تلویزیون ایکس ویژن

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =