نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل لرزش تصویر تلویزیون چیست؟ به دلایلی بسیاری از تلویزیون های ایکس ویژن در نهایت با مشکل مشابهی مواجه می شوند – سوسو زدن صفحه. موارد بی‌شماری از صاحبان تلویزیون ایکس ویژن وجود دارد که می‌گویند این مشکل را داشته‌اند – برخی می‌گویند این مشکلی است که چندین سال با آن سروکار داشته‌اند! خوشبختانه یک راه حل بسیار آسان وجود دارد که باید حدود 80٪ یا بیشتر از شکایات سوسو زدن تلویزیون ایکس ویژن را برطرف کند.

دلایل لرزش تصویر تلویزیون
دلایل لرزش تصویر تلویزیون

سوسو زدن تلویزیون ایکس ویژن

اگر تلویزیون ایکس ویژن شما سوسو می‌زند، باید آن را ریست کنید. تلویزیون خود را از برق بکشید و 60 ثانیه کامل صبر کنید. در حالی که تلویزیون از برق جدا است، دکمه پاور را برای 30 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. پس از اتمام 60 ثانیه، تلویزیون ایکس ویژن خود را دوباره وصل کنید و سوسو زدن باید متوقف شود.

تلویزیون ایکس ویژن را از دیوار جدا کنید

در حالی که این رفع واضح به نظر می رسد، جدا کردن تلویزیون ایکس ویژن از پریز دیواری رایج ترین راه برای متوقف کردن سوسو زدن آن است.

نکته کلیدی در اینجا این است که در واقع 60 ثانیه کامل صبر کنید. کمی صبر داشته باشید و مطمئن شوید که حداقل یک دقیقه قبل از وصل کردن آن به برق گذشته است.

در حالی که تلویزیون قطع است، دکمه روشن/خاموش را در تلویزیون ایکس ویژن خود به مدت 30 ثانیه پیدا کرده و نگه دارید. مطمئن شوید که دکمه پاور تلویزیون خود را نگه داشته اید، نه ریموت!

این به تخلیه انرژی باقیمانده در تلویزیون کمک می کند و به تلویزیون اجازه می دهد تا خود را به حالت نرم بازنشانی کند. این با روشن و خاموش کردن ساده کنترل از راه دور متفاوت است!

این مطلب را از دست ندهید   راهنمای جامع نصب برنامه در تلویزیون های هوشمند ایکس ویژن

هنگامی که تلویزیون را پس از 60 ثانیه دوباره وصل کردید، می بینید که بدون مشکل روشن می شود و صفحه نمایش شما دیگر نباید سوسو بزند!

تنظیمات تصویر را در ایکس ویژن TV تنظیم کنید

اغلب علت روشن و خاموش شدن تلویزیون ایکس ویژن به تنظیمات تصویر تلویزیون شما مربوط می شود. اولین چیزی که باید امتحان کنید، تنظیم مجدد حالت تصویر است.

روی دکمه MENU روی کنترل از راه دور خود کلیک کنید و سپس به PICTURE > MORE > Reset picture mode بروید. اگر این گزینه را در تلویزیون مدل ایکس ویژن خود نمی بینید، نگران نباشید، تنظیمات دیگری وجود دارد که می توانید امتحان کنید. به PICTURE برگردید و تنظیمات مختلف را در اینجا انجام دهید. همچنین می‌توانید سنسور نور محیطی را خاموش کنید.

اگر هیچ کدام از اینها کار نمی کند، چند حالت تصویر مختلف را امتحان کنید. فقط بین آنها جابجا شوید و برای چند دقیقه از تلویزیون خود در حالت جدید استفاده کنید. امیدوارم یکی را پیدا کنید که مشکل شما را برطرف کند.

منبع ویدیو را تغییر دهید

تلویزیون ایکس ویژن خود را با استفاده از یک «منبع ویدیو» (یا ورودی) دیگر آزمایش کنید. این مشکل می تواند به خوبی نتیجه یک دستگاه خارجی یا کابل اتصال به تلویزیون شما باشد.

به عنوان مثال، وقتی تلویزیون شما فریم های خراب را از پخشی که در حال پخش آن هستید دریافت می کند، سوسو زدن می تواند اتفاق بیفتد.

حداقل، این مرحله به شما کمک می‌کند تشخیص دهید که آیا مشکل واقعاً مربوط به تلویزیون ایکس ویژن شما است یا چیز دیگری (مانند Firestick، Roku یا سایر دستگاه‌های متصل و جریانی).

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی های تلویزیون 49XTU735 ایکس ویژن

تمام اتصالات را بررسی کنید

مراقب اتصالات شل، سیم های خم شده یا سیم های آسیب دیده باشید. اگر متوجه شده‌اید که سوسو زدن فقط زمانی اتفاق می‌افتد که تلویزیون شما از ورودی خاصی استفاده می‌کند، این یک سرنخ بزرگ برای اینکه کدام اتصالات از کار می‌افتند است.

به عنوان مثال، اگر تلویزیون شما فقط در حین انجام یک بازی ویدیویی سوسو می‌زند، باید تمام سیم‌های مرتبط با کنسول را بررسی کنید. سیم های HDMI به ویژه برای ایجاد مشکلات بدنام هستند. اتصالات HDMI بد به چند شکل وجود دارد:

  • اتصال HDMI شل است
  • پورت HDMI معیوب
  • کابل HDMI بد

اگر قطع و وصل مجدد باعث رفع سوسو زدن تلویزیون نشد، باید:

  • سعی کنید از پورت HDMI دیگری در تلویزیون خود استفاده کنید
  • سعی کنید از کابل HDMI دیگری استفاده کنید

با این حال، اگر سوسو زدن فقط زمانی اتفاق می‌افتد که از تلویزیون کابلی استفاده می‌کنید، در عوض باید سیم‌های متصل به جعبه کابل را بررسی کنید. خوشبختانه، این نوع سیم ها این روزها هزینه زیادی برای تعویض ندارند.

سیستم عامل ایکس ویژن TV را به روز کنید

اگر نرم افزار به روز نباشد، ایکس ویژن TV شما ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شود. برای اصلاح این مشکل، کافی است هر گونه به روز رسانی سیستم عامل ایکس ویژن TV جدید را بررسی کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال جدیدترین به روز رسانی سیستم عامل موجود برای مدل تلویزیون خود باشید. اغلب اوقات این به‌روزرسانی‌ها به‌طور خودکار انجام می‌شوند، اما گاهی اوقات از دست می‌روند.

این مطلب را از دست ندهید   صفحه سیاه یا صفحه سیاه سوسوزن تلویزیون ایکس ویژن

برای به‌روزرسانی میان‌افزار ایکس ویژن TV، تلویزیون خود را روشن کرده و روی «منو» روی کنترل از راه دور کلیک کنید. سپس به پایین بروید و “System” را انتخاب کنید. شما باید “بررسی به روز رسانی” را ببینید، روی آن کلیک کنید.

اکنون تلویزیون شما به طور خودکار شروع به جستجوی هرگونه به روز رسانی در دسترس می کند. اگر یک دستگاه جدید وجود داشته باشد، تلویزیون شما آن را برای شما نصب می کند. باید اطمینان حاصل کنید که تلویزیون ایکس ویژن خود را اغلب به روز می کنید تا با جدیدترین نرم افزارها همگام شوید!

بازنشانی کارخانه ای ایکس ویژن TV

اگر به‌روزرسانی سیستم‌عامل مشکلات سوسو زدن شما را حل نکرد، زمان آن رسیده است که تنظیمات کارخانه را به طور کامل تنظیم کنید.

هنگامی که تلویزیون روشن است (امیدواریم آن را از برق بکشید یا باتری های ریموت را جدا کنید تا به طور موقت تلویزیون را روشن کنید) روی دکمه Menu کلیک کنید. در منو باید گزینه “System” وجود داشته باشد، روی آن کلیک کنید.

سپس «Reset & Admin» و «Reset TV to Factory Defaults» را پیدا کنید. گاهی اوقات تلویزیون ایکس ویژن قبل از تنظیم مجدد تلویزیون، یک کد درخواست می کند. اگر این کار را انجام دهد، کد پیش فرض چهار صفر، 0000 است. این اساساً تلویزیون ایکس ویژن شما را به تنظیماتی که در روز خرید تلویزیون داشت بازیابی می کند.

پیشنهاد مطالعه: کار نکردن کابل HDMI در تلویزیون ایکس ویژن

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + پنج =