نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کاربرد مین برد تلویزیون چیست؟

مین برد یا مادربرد تلویزیون، برد اصلی شناخته شده و به عنوان مغز دستگاه وظایف زیادی دارد. به عبارتی وظیفه مدیریت و کنترل کل عملکرد تلویزیون را برعهده دارد. به این صورت که تمامی فرمان‌های ما یا مصرف کننده از طریق برد اصلی به سایر قطعات داخلی منتقل می‌گردد. یعنی دستورات ریموت برای پردازش از راه چشم به Board فرستاده می‌شود. همچنین داده‌های صوتی و تصویری بعد از پردازش به بلندگو و صفحه نمایش منتقل شده تا بتوانیم به مشاهده برنامه مورد نظر با فیلم بپردازیم.

در Main board قطعات زیادی برای کارکرد صحیح آن همچون پردازنده اصلی، پاور، خازن، ترانزیستور، تمامی ورودی و خروجی‌ها مثل HDMI، USB، ماژول وای فای و ورودی لن در تلویزیون‌های هوشمند و بخشهای تیونر یعنی گیرنده آنالوگ و دیجیتال و … روی آن قرار گرفته‌اند.

خرابی مین برد تلویزیون

 چیپ برد اصلی قدرت زیادی داشته و گرمای زیادی تولید می‌کنند، استفاده طولانی مدت و عدم خاموشی باعث استهلاک و کاهش عمر مفید دستگاه می‌گردد. آب خوردگی نیز موجب سولفاته شدن قطعات برد شده و آسیب جدی به آن وارد می‌کند و حتی باعث خرابی کامل می‌گردد.

اشکالات پیش آمده در مادر برد باید در اسرع وقت برطرف گردد تا از خرابی بیش از حد آن جلوگیری نمود. به علاوه تعمیر این قطعه بسیار حساس بوده و فرد تعمیرکار باید با ساختار و اجزای سازنده و نحوه عملکرد آن‌ها در برد و تعمیر و تعویض آن‌ها آشنایی کاملی داشته باشد و هر گونه اشتباه و سهل انگاری منجر به صدمات جبران ناپذیری به تلویزیون می‌گردد که دیگر شاید غیر قابل تعمیر شود. از این رو حتماً دستگاه خود را به یک مرکز معتبر و مجاز سپرده تا به نحو احسن مورد ارزیابی و ترمیم قرار گیرد.

این مطلب را از دست ندهید   افزایش قدرت سیگنال تلویزیون ایکس ویژن

خرابی مین برد بسته به خرابی نوع قطعه متصل به آن موجب بروز نقص در یکی از عملکردهای Tv شده یا حتی باعث مرگ (DEAD) و خاموشی کامل وسیله شما می‌شود. اما رایج‌ترین نشانه‌هایی که می‌توان به خرابی مادر برد شک کرد شامل موارد زیر هستند:

  • هنگی و ثابت ماندن روی لوگو؛
  • تنظیمات به هم می‌خورد؛
  • کانال‌ها حذف می‌شود؛
  • به هم ریختگی رنگ
  • تلویزیون روی چراغ استندبای گیرد کرده و روشن نشود؛
  • خروجی و ورودی‌ها کار نکند،
  • صدای تلویزیون کم و زیاد شود؛
  • تصویر دیر بیاید یا تاریک شود.

و …

تعمیر مین برد تلویزیون

شما می‌توانید با تماس با کارشناسان نمایندگی تعمیر درخواست تعمیر در محل کرده و تکنسین در محل اعزام شده تا دستگاه را مورد بررسی قرار گیرد. چنانچه مشکل جدی و مربوط به برد باشد، تلویزیون به تعمیر گاه منتقل، ترمیم و در سریع‌ترین زمان ممکن به شما تحویل داده می‌شود.

در واقع به کمک تجهیزات پیشرفته قطعات عیب‌یابی و شناسایی شده و سپس با جنس اصل تعویض می‌شوند. اگر بعد از هر بار خاموش شدن دستگاه، اطلاعات ریست شود، آی سی فلش آسیب دیده که با پروگرام کردن آن و در بعضی موارد با تعویض آن مشکل حل می‌گردد. سایر ایرادات نمایشگر نیز اگر مربوط به برد اصلی باشد، به راحتی تعمیر شده تا مثل روز اول برای شما کار کند.

نکاتی که در افزایش عمر مین برد تلویزیون مؤثر می‌باشد

مواردی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید بر عمر برد افزوده و خرابی آن را به تعویض بیاندازید. مثلاً توصیه می‌شود تلویزیون خود را مداوم در طول روز روشن نگذارید و هر چند ساعت خاموش کنید تا استراحتی کرده و دمای آن کاهش یابد. در صورت سفر کلیه اتصالات به ویژه برق را جدا کنید. هنگام پاک کردن تلویزیون مراقب باشید آب به داخل آن نفوذ نکند، اگر دچار آب خوردگی شد، مقاله مربوط را مطالعه نمایید. همچنین هر نوع دستگاه جانبی نظیر فلش مموری و هارد اکسترنالی که از سالمی آن مطمئن نیستید، وارد نکنید تا مانع ویروسی شدن شود.

این مطلب را از دست ندهید   جعبه کابل روشن و نداشتن سیگنال تلویزیون ایکس ویژن
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =