نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کاربرد برد پاور تلویزیون چیست؟

برد پاور یکی از قطعات مهم و حیاتی تلویزیون به شمار می‌رود که بدون آن امکان تأمین نیرو و انرژی سایر قطعات به خصوص مین برد و بک لایت برای تولید نور وجود ندارد. پاور در حقیقت منبع تغذیه دستگاه است که بار لازم برای روشن شدن، روشن ماندن و ایجاد تصویر توسط صفحه نمایش را فراهم می‌کند. اگر به هر علتی خراب شود، تلویزیون قادر به روشن شدن نیست یا با سایر علائم روبرو می‌شود  که باید توسط کارشناسان مرکز تعمیر عیب‌یابی و تعمیر گردد.

نحوه عملکرد برد پاور

برد پاور به طور کلی با تبدیل ولتاژ AC به ولتاژ DC مورد نیاز قطعات مختلف دستگاه، کار می‌کند. به این صورت که بعد از دریافت برق با اختلاف پتانسیل 220 ولت، نخست عمل یکسوسازی توسط پل دیود برد صورت گرفته و ریپل یا موجک به کمک خازن از بین می‌رود و در نهایت یک ولتاژ DC ثابت 300 ولت از برد تغذیه خارج و وارد ترانزیستور FET سوئیچینگ شده تا توسط مدار کنترل یا IC تغذیه با سرعت زیادی به حالت قطع و اشباح در آید. در نتیجه یک پالس مربعی با فرکانس بالا تولید می‌گردد. سپس این پالس وارد سیم پیچ ترانس سوئچینگ می‌شود که به روش القاء ولتاژی در سیم پیچ ثانویه ایجاد شده تا پس از یکسوسازی و فیلترینگ جهت تغذیه بخش‌های مختلف تلویزیون استفاده شود.

دلایل و علائم خرابی برد تغذیه

برد پاور به دلایل گوناگونی چون استهلاگ و استفاده طولانی مدت، آب خوردگی و …. دچار خرابی و از کارافتادگی می‌شود. مهم‌ترین و رایج‌ترین قسمت پاور که معمولاً دچار نقص می‌گردد شامل خازن و ترانزیستور‌ها است که در برخی از پاورها STR نایاب و قابل تعویض نبوده و ناچار به تعویض کل برد هستیم. البته عوض کردن این قطعات روی برد تغذیه نیاز به مهارت و آموزش دارد و بسیار حساس بوده و حتماً دستگاه خود را به یک نمایندگی معتبر بسپارید. اما علائمی که نشان از خرابی و اختلال در این قطعه پر اهمیت می‌دهد شامل موارد زیر هستند:

این مطلب را از دست ندهید   9 دلیل به هم ریختگی رنگ تلویزیون

روشن نشدن و خاموشی کامل تلویزیون

معمولاً اگر برد پاور دچار نقص و از کارافتادگی گردد، تلویزیون کاملاً خاموش و روشن نخواهد شد که کارشناسان به این حالت DEAD یا مرگ می‌گویند. چنانچه ترمیم وتعویض قطعات برد، به صرفه نبوده و هزینه زیادی را به شما تحمیل نماید، تکنسین‌ها، بهترین گزینه را به شما پیشنهاد خواهند داد و ممکن است کل قطعه عوض شود.

دیر روشن شدن تلویزیون

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نشانه خرابی برد پاور،عدم روشن شدن دستگاه است. موقع بروز نقص در آن، برق کافی به موقع نرسیده و مدتی طول می‌کشد تا تلویزیون روشن گردد. گرچه گاهی ممکن است مین برد آسیب دیده و شما با این اختلال مواجه شوید.

توقف روی چراغ پاور و روشن نشدن

اگر در ال سی دی‌ها با این مشکل مواجه شدید، به احتمال خیلی زیاد Power board آسیب دیده ولی به طور معمول در ال ای دی‌ها این ایراد ناشی از Main board است.

خاموشی خود به خود تلویزیون

این ایراد نیز بیشتر مربوط به Power است که به راحتی در مرکز تعمیرات قابل تشخیص و تعمیر می‌باشد.

تعمیر برد تغذیه تلویزیون

خرابی‌های برد تغذیه در تعمیرگاه نمایندگی تعمیر به راحتی ریشه‌یابی و مورد بررسی قرار می‌گیرند. سپش با شناسایی قطعات آسیب دیده اقدام به عوض کردن آن‌ها با جنس اصل و با کیفیت می‌کنند. در نهایت دستگاه تست شده و به مشتری تحویل داده می‌شود. اگر میزان خرابی بیش از حد بود که نتوان با جابه‌جایی قطعات سوخته عمل ترمیم را انجام داد، تیم فنی مجبور به تعویض کامل برد با یک برد پاور اصل شرکتی می‌کنند تا تلویزیون مثل روز اول برای شما کار کند.

این مطلب را از دست ندهید   خسارت آب در تلویزیون LCD
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + یازده =