نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه نصب تلویزیون به دیوار

اگر اتاق کوچک یا با کمبود فضا روبرو هستید یا اینکه تمایل به تغییر موقعیت تلویزیون برای دید بهتر یا زیبایی و تغییر دکوراسیون اتاق دارید، نصب تلویزیون روی دیوار یکی از گزینه‌ها به شمار می‌رود که در برخی موارد بسیار کارساز می‌باشد. در این مقاله می‌خواهیم نحوه اتصال و نصب دستگاه به دیوار را آموزش دهیم، امیدواریم مفید باشد.

آموزش نحوه نصب تلویزیون به دیوار

اولین موضوع برای نصب تلویزیون به دیوار، انتخاب یک محیط مناسب برای اتصال است که علاوه بر قرار نگرفتن نزدیک سایر لوازم الکتریکی، نور خورشید و وسایل سرمایشی و گرمایشی جهت جلوگیری از نوسانات دمایی، باید دید مناسبی نیز از تمام نقاط اتاق به ببیننده بدهد. بهتر است، تلویزیون را در سطح چشم خود در ارتفاع 2 تا 3 پا، معادل 60 تا 90 سانتی متر از سطح زمین، نصب نمایید. برخی افراد جهت دکوراسیون و زیبایی اتاق، نمایشگر را بالای شومینه یا قفسه کتاب وصل می‌کنند که هم از نظر دمایی و هم ارتفاع محیط جالبی نخواهد بود. چون شومینه در صورت روشن بودن، حرارت زیادی در فصل زمستان به آن منتقل می‌کند و بالای قفسه نیز موجب گردن درد در تماشای طولانی مدت می‌گردد. گاهی می‌خواهید، دراز کشیده و تلویزیون نگاه کنید که اگر دستگاه در موقعیت بد و غیر استانداردی قرار گرفته باشد، ناچار می‌شوید که گردن خود را به عقب کشیده و مناسب نیست.

چنانچه توانایی فنی نصب به دیوار را ندارید، هیچ گاه این کار را نکنید، برای نصب آن نیاز به ابزار و تجهیزات مناسب همچون پیچ، دریل، پیچ گوشتی، متر،  سیم چین و تراز می‌باشد.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی های تلویزیون 43XK565 ایکس ویژن

تهیه یک براکت دیواری مناسب برای نصب تلویزیون به دیوار

معمولاً جهت تصب انواع تلویزیون دو نوع پایه یا براکت دیواری وجود دارد، براکتی که دارای یک بازو و چند مفصل جهت چرخاندن تلویزیون به هر جهتی که تمایل دارید و تنها دارای یک نقطه اتصال هستند. این نوع مناسب تلویزیون‌های کوچک و سبک است.

نوع دیگر براکت دیواری، به شما اجازه نصب در نقاط مختلف که برخی موارد این نقاط به 6 عدد می‌رسد، می‌دهد تا وزن زیاد و سنگین را تحمل کند. در نتیحه برای تلویزیون‌های بزرگ مناسب است. اما بر خلاف مورد قبلی نمی‌توانید در جهات مختلف چرخانده و تنها به سمت بالا یا پایین تنظیم می‌گردد.

بعد از اینکه متناسب با شرایط دستگاه و محیط قرار گیری، نوع براکت را انتخاب کردید، باید نقاطی برای نصب قلاب دیواری پیدا نمایید. اگر به پشت تلویزیون دقت کنید، 4 سوراخ را می‌بینید که حالت مربعی یا مستطیلی ایجاد کرده است. فاصله بین سوراخ‌ها را اندازه بگیرید.

اتصال براکت به دیوار

شما نمی‌توانید یک نقطه تصادفی را برای پیچ کردن انتخاب کنید، از آن آنجا که تلویزیون‌ها سنگین هستند، بنابراین، براکت و تلویزیون طوری باید نصب شوند که احتمال سقوط و افتادن وجود نداشته باشد. همچنین زیر محلی که مشخص کرده‌اید، سیم برقی عبور نکرده باشد، چون ممکن است به آن آسیب وارد کرده و برق ساختمان را قطع کنید یا خطر برق گرفتکی وجود دارد. البته شما می‌توانید به کمک یک فلز یاب موقعیت قرار گیری سیم‌ها در پشت دیوار را شناسایی نمایید.

براکت یا قلاب دیواری را در ارتفاع مناسب که برای مشاهده از روی کاناپه 105 سانت نسبت به کف زمین می‌باشد قرار داده و با مداد سوراخ‌هاییی که نیاز به پیچ کردن دارند را علامت‌گذاری نمایید. دقت کنید برای یک تلویزیون 60 اینچی که 80 سانت ارتفاع دارد، نقطه وسط ارتفاع 40 سانتی متر حساب می‌شود. بنابراین فاصله لبه پایین دستگاه از زمین باید 60 سانتی متر باشد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر پورت hdmi تلویزیون

البته پیش از علائم‌گذاری برای تنظیم دقیق‌تر از تراز استفاده کنید تا نقاط به درستی مشخص گردد و تلویزیون با زاویه مناسبی قرار گرفته و کج نصب نشود.

سپس با یک مته نقاط علامت‌گذاری شده را دریل کرده و براکت را روی دیوار با پیچ‌ها محکم کنید. دقت کنید، مته نسبت به پیچ‌ها اندازه بزرگتری نداشته باشد، چون سوراخ بزرگتری ایجاد کرده و پیچ‌ها شل شده و براکت روی دیوار محکم نخواهد شد. در نهایت 4 سوراخ پشت تلویزیون را به قلاب پیچ کنید. برای پنهان کردن کابل‌های تلویزیون، بهترین گزینه استفاده از کیت‌های مخصوص است که نیاز به مهارت سیم‌کشی دارد.

2/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + پنج =