نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بخش اول- اتصال گوشی به تلویزیون

گاهی ممکن است بخواهید فیلم و عکس‌های موردنظرتان را در تلویزیون با کیفیت و اندازه بزرگتر مشاهده کنید. در واقع صفحه گوشی کوچک بوده و کیفیت صدا و تصویر اصلی کاهش می‌یابد. به همین دلیل افراد زیادی برای مرور آلبوم‌های خود و مشاهده ویدیو اقدام به اتصال گوشی به تلویزیون می‌کنند. شما به آسانی می توانید موبایل خود را با وای فای یا با کابل‌های مخصوص به تلویزیون وصل کنید. در ادامه با ما باشید تا با روش‌های اتصال گوشی خود به تلویزیون آشنا شوید.

روش‌های اتصال گوشی به تلویزیون

روش‌های زیادی وجود دارد که با به کارگیری آن‌ها قادر به اتصال صفحه نمایش گوشی خود به تلویزیون و لذت بردن از محتوهای آن هستید که به طور کلی به دو دسته بی‌سیم (وایرلس) و با سیم تقسیم می‌شوند که بنا به شرایط موجود می‌توانید یکی از آن‌ها را به کار ببرید. در زیر مهم‌ترین روش‌های وصل کردن موبایل به TV را توضیح داده‌ایم که به شرح زیر می‌باشد.

اتصال گوشی به تلویزیون به صورت وایرلس

روش بدون سیم در زمانی که علاقه‌ای به کابل یا به آن دسترسی نداشته باشید بسیار مناسب می‌باشد. به منظور اتصال Wireless شیوه‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

استاندارد Miracast (میراکست)

میراکست یک استاندارد بدون سیم است که با پشتیبانی سیستم عامل و تجهیزات سخت افزاری خاص انجام می‌گیرد. این فناوری در تلاش است به زودی جایگزین HDMI و سایر کابل‌ها گردد. به کمک این ویژگی می‌توان دستگاه‌های مختلف مانند تلویزیون و گوشی و حتی رایانه را بدون کابل و ابزار جانبی به همدیگر متصل و به تماشای فیلم‌های Full HD پرداخت.

این مطلب را از دست ندهید   ترفندهای مهم تمیز کردن تلویزیون

امروزه تعداد تلویزیون‌هایی که به این تکنولوژی مجهز می‌شوند، روز به روز افزایش می‌یابد و برای اینکه تلویزیون شما دارای فناوری Miracast باشد باید از سیستم اندرویدی با نسخه ۴٫۲ و بالاتر پشتیبانی کند.

ابتدا گزینه میراکست را در گوشی اندرویدی خود پیدا و فعال کنید. در Android خام این گزینه با عنوان Wireless Display وجود دارد ( در برخی از گوشی‌ها با عنوان Display و برخی Screen Mirroring شناخته می‌شود)، سپس موبایل به طور خودکار اقدام به جستجو دریافت کننده مناسب کرده تا وصل گردد. زمانی که به گیرنده TV متصل شدید، هر آنچه روی گوشی می ‌بینید، باید در نمایشگر نیز قابل مشاهده باشد.

از جمله مزایای میراکست می‌توان به عدم تأثیرگذاری آن بر شبکه خانگی دانست. در حقیقت موبایل و دریافت کننده با استفاده از قابلیت Wifi Direct شبکه‌ای تحت عنوان Ad-hoc را بین خودشان ایجاد کرده تا اطلاعات بدون واسطه ارسال و نقش روتر و پهنای باند را از بین ببرد. در نتیجه Miracast را می‌توان از نظر امنیتی نیز  مناسب دانست.

اما میراکست دارای ضعف‌هایی می‌باشد که نمی‌توان چشم پوشی کرد. یکی از این مشکلات، خود را در محتوای سنگین و با کیفیت بالا به صورت گیر کردن و قطع و وصل‌های کوتاه بروز می‌دهد. البته این موضوع تا حد زیادی به سازگاری گوشی هوشمند با تلویزیون نیز بستگی دارد. اگر دو دستگاه از یک برند باشد، بهترین نتیجه را خواهید گرفت، متأسفانه از یک نام واحد برای این استاندارد استفاده نشده و هر برندی اسم خاص خود را ارائه می‌کند. بنابراین اگر دو وسیله از برند متفاوتی باشد، نواقصی در اتصال به وجود خواهد آمد. در مورد فایل‌های حجیم و بازی‌های سنگین بهترین گزینه روش با سیم یا در صورت امکان ChromeCast می‌باشند.

این مطلب را از دست ندهید   آداپتورهای ویدیویی

برای کسانی که برند گوشی‌شان با نمایشگر متفاوت است، توصیه می‌کنیم برنامه AllShare را نصب و اجرا و کلیه فایل‌های ذخیره شده در Mobile را در صفحه نمایش بزرگتر مشاهده کنید. با این کار نیز می‌توانید بازی‌های مورد علاقه‌تان را در نمایشگر بزرگ بازی کنید. همچنین در گوشی‌های با سیستم عامل IOS می‌توانید با AIRPORT EXPRESS PORTABLA HOTSPOT با تلویزیون ارتباط برقرار کنید.

استفاده از دانگل کروم کست

دانگل کروم کست در اصل یک قطعه رایانه کوچک است که با اتصال به Router به شبکه اینترنت دسترسی پیدا می‌کند. برای استفاده از این ابزار، باید دانگل را از طریق USB یا HDMI به تلویزیون وصل و برنامه ChromeCast را در گوشی خود نصب کرده و به شبکه وصل شوید. برنامه را باز و گزینه Cast Screen/Audio رو انتخاب و از صفحه نمایش بزرگ تلویزیون لذت ببرید.

همچنین در این نرم افزار، یوتیوب و نت فلیکس دکمه مجزایی برای اجرای محتوای خود از طریق کروم کست خواهند داشت. با لمس این دکمه در هر لحظه محتوای در حال نمایش به تلویزیون ارسال می‌گردد. در ضمن دانگل به شما امکان خاموش و روشن کردن و کم و زیاد کردن صدا را از هر نقطه‌ای می‌دهد.

استاندارد Airplay اپل

فناوری Airplay یک استاندارد بی سیم مخصوص محتوای محصولات شرکت اپل مانند آیپد، آیفون و مک بوک است که قادر به آینه کردن و پخش فیلم و عکس و حتی بازی این گجت‌ها در تلویزیون فقط با یک برنامه اپل تی وی (Apple TV) می‌باشد. همچنین می‌توان از این ابزار به عنوان ریموت کنترل نمایشگر استفاده کرد. این استاندارد بهترین گزینه برای مصرف کنندگان محصول اپل جهت اتصال Wireless به شمار می‌رود.

این مطلب را از دست ندهید   کاربرد برد پاور تلویزیون
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =