نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سیاه شدن صفحه تلویزیون

یکی از مشکلات دیده شده در تلویزیون، سیاهی تصویر است. به این صورت که بخش از تصویر یا کل آن تیره شده و در نهایت صفحه نمایش تلویزیون به یک صفحه‌ای مشکی بدل می‌گردد. دلیل بروز این اشکال در وهله نخست، به نوع پنل و فناوری به کار رفته آن ( ال سی دی، ال ای دی، اولد، کیولد و پلاسما) بستگی دارد. اما به هر دلیلی که رخ دهد، باید توسط کارشناسان مراکز معتبر با تجهیزات پیشرفته مورد بررسی و ترمیم قرار گیرد تا منشأ اشکال پیش آمده به درستی شناسایی و در اثر دستکاری نا به جا خرابی بیش از حد نگردد.

دلایل سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون

این ایراد ناشی از عوامل مختلف است که تشخیص آن از عهده هر کسی بر نمی‌آید. مهم‌ترین و رایج‌ترین دلایل سیاهی صفحه نمایش تلویزیون شامل موارد زیر هستند.

خرابی بک لایت

بک لایت در LCD مجموعه‌ای از لامپ‌‌های فلورسنت و در LED لامپ‌های ال ای دی هستند که برای تماشای تصویر نور لازم را فراهم می‌کنند. وقتی بخشی از لامپ‌ها خراب شده و نتواند نوری را تولید کنند، شما صفحه نمایش را تاریک یا سیاه می‌بینید. وقتی در یک محیط کاملاً تاریک تلویزیون را روشن و نور یک چراغ قوه را به آن بتابانید، تصویر را مشاهده خواهید کرد که نشان‌دهنده خرابی بک لایت می‌باشد. چنانچه دلیل مشکل ناشی از back-light باشد، باید تعویض گردد و تعویض آن یک کار تخصصی و سخت بوده و بایستی توسط شخص با تجربه انجام گردد.

خرابی برد تیکان

برد تیکان یکی از قطعات کوچک اما مهم پنل به حساب می‌آید و تصاویر مورد پردازش اولیه در برد را دریافت و بعد از پردازش ثانویه اطلاعات همچون رنگ، میزان روشنایی و … به صفحه نمایش منتقل می‌کند. هر ایراد کوچک و بروز اختلال در کابل‌های رابط آن، ایجاد تصویر را با مشکل روبرو می‌کند. آب خوردگی، استفاده طولانی مدت و استهلاک مهم‌ترین و شناخته‌ترین عوامل از کار افتادن برد تیکان می‌باشند که موجب سیاهی یا قطع تصویر می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   استفاده صحیح از تلویزیون

خرابی برد پاور

برد تغذیه یا پاور با تبدیل ولتاژ AC به DC نیرو و انرژی لازم برای کارکرد سایر قطعات را فراهم و در صورتی که بار لازم برای روشن شدن بک لایت و تولید نور تأمین نگردد، منبع نور از کار افتاده و صفحه نمایش تاریک و سیاه می‌‌شود. نوسانات جریان الکتریکی و آبخوردگی دو عامل مؤثر در ایجاد نقص و تخریب برد پاور محسوب شده و استفاده از کنترل کننده ولتاژ و احتیاط هنگام پاک کردن دستگاه تا حد زیادی از منبع تغذیه نگهداری می‌کند.

آبخوردگی پنل تلویزیون

آب یا سایر مایعات رسانا بزرگترین دشمن صفحه نمایش یا پنل است و با نفوذ خود به داخل پنل، موجب سوختگی پیکسل‌ها یا فلت تصویر می‌شود. در این صورت شما با صفحه تاریک و سیاه مواجه می‌شوید. برای پیشگیری از خرابی بیش از حد تلویزیون توسط آب به مقاله مربوطه مراجعه و نکات گفته شده را مطالعه نمایید. چنانچه آب به لایه‌های زیرین وارد شود، باعث سولفاته شدن قطعات برد شده و خرج بیشتری روی دست شما خواهد گذاشت.

تعمیر سیاهی صفحه نمایش تلویزیون

کارشناسان مرکز تعمیرات با بررسی و عیب‌یابی دقیق تلویزیون به ریشه خرابی دست یافته و بر اساس عامل ایراد، روش‌های مناسب تعمیر را به کار می‌گیرند تا عمل ترمیم دقیق و بدون ایراد صورت گیرد و بتوانید از تلویزیون مثل روز اول استفاده کنید. از آنجا که رایح ترین دلیل سیاهی صفحه، خرابی بک لایت است، توصیه می‌شود، میزان روشنایی را روی اتوماتیک یا خودکار قرار داده و هر 3 ساعت تماشای TV آن را خاموش کرده تا دمای دستگاه کاهش و استراحتی کرده باشد. بدین صورت بر عمر مفید لامپ‌های پنل نیز افزوده شده و به زودی خراب نخواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید   قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون
1/5 (1 نقد و بررسی)

1 دیدگاه دربارهٔ «سیاه شدن صفحه تلویزیون»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =