نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا تلویزیون ایکس ویژن پرش تصویر دارد؟

گاهی اوقات هنگام استفاده از تلویزیون ممکن است متوجه لرزش یا پرش تصویر تلویزیون خود شوید که این امر بسیار آزاردهنده است و حتی ممکن است باعث سردرد شما شود. پرش تصویر تلویزیون مشکل خیلی رایجی نیست؛ اما می تواند در هر مدل تلویزیون مانند ال سی دی، ال ای دی و یا سایر تلویزیون ها دیده شود. برای پی بردن به علت پرش تصویر تلویزیون این مقاله را به طور کامل مطالعه نمایید.

در صورتی که نتوانستید مشکل پرش صفحه تلویزیون خود را برطرف نمایید، می توانید درخواست تعمیر تلویزیون خود را از طریق تماس و یا پرکردن فرم آنلاین زیر ثبت نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین تکنسین حرفه ای و باتجربه تعمیر تلویزیون را به محل شما اعزام نماییم.

علت پرش تصویر تلویزیون

برای اطمینان از اینکه علت پرش صفحه تلویزیون از خود تلویزیون است یا خیر. یک بار تلویزیون را از طریق منوی تنظیمات ریست نمایید. با انجام این کار هرگونه تنظیم نادرست صفحه و یا تنظیمات نادرست تصویر که ممکن است علت پرش صفحه تلویزیون باشد پاک می شوند.

تلویزیون را خاموش کنید و دو شاخه آن را به مدت ۵ دقیقه از پریز برق جدا کنید؛ سپس مجدداً تلویزیون را به پریز برق بزنید و  آن را روشن کنید. با انجام این کار یک تنظیم مجدد سخت افزاری تلویزیون انجام می شود که اغلب مشکلات پخش در سیستم را برطرف می کند.

اگر پرش صفحه تلویزیون هنگام استفاده از از وسایلی مانند گیرنده دیجیتال، ویدئو، دی وی دی بلوری و یا هر چیز دیگری اتفاق می افتد، ممکن است تلویزیون شما نیاز به تنظیم دقیق داشته باشد. وارد منوی تلویزیون شوید و از بخش تنظیمات، تنظیم دقیق تصویر (picture tuning) را مطابق با دستگاهی که از آن استفاده می کنید، انجام دهید.

این مطلب را از دست ندهید   کابل DIY VGA به تلویزیون

رفع مشکل پرش تصویر تلویزیون

ورودی های پشت تلویزیون را بررسی کنید اگر کابل ها به طور درست و محکم به ورودی های تلویزیون متصل نشده باشند، سیگنال ضعیفی دریافت خواهید کرد که ممکن است باعث ایجاد پرش تصویر شود. برای اطمینان یک بار کابل ها را جدا کنید و مجددا آن ها را متصل نمایید. اگر متوجه شدید که سوکت کابل ها شل شده اند و از جای خود خارج شده اند، احتمالا مشکل از سوکت ها است و شاید دچار شکستگی شده باشند. اگر چنین مواردی را مشاهده کردید، حتما از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

اگر مشکل پرش تصویر تلویزیون هنگام استفاده از دستگاه‌های خاصی مانند گیرنده دیجیتال به وجود می آید، ممکن است علت پرش تصویر اشکال در کابل ها نظیر HDMI یا خود دستگاه ها باشد و یا اینکه چیزی مانع دریافت درست سیگنال شود.

کابل HDMI خود را عوض کنید و از کابل دیگری استفاده کنید و بررسی کنید که آیا با استفاده از کابل HDMI جدید نیز همچنان مشکل پرش تصویر تلویزیون وجود دارد یا خیر. سایر کابل ها را نیز می توانید به این صورت انتحان کنید.

اگر مشکل پرش تصویر تلویزیون فقط در یک یا چند کانال اتفاق می افتد مشکل از فرستنده است و از تلویزیون شما نیست.

سیستم عامل تلویزیون خود را به روز کنید. اگر سیستم عامل و نرم افزار تلویزیون شما آپدیت نباشد، ممکن است مشکلاتی نظیر برش تصویر را نیز شاهد باشید.

اگر با انجام کارهای فوق مشکل پرش تصویر تلویزیون شما برطرف نشد، به احتمال زیاد مشکل تلویزیون شما فنی است و بهتر است برای بررسی آن حتما از یک تعمیرکار تلویزیون حرفه ای کمک بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =