نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل پیکسل شدن در تلویزیون هر تلویزیون ایکس ویژنی که از پیکسل برای تولید تصاویر روی صفحه استفاده می کند، در برابر پیکسل شدن آسیب پذیر است. این مشکل – که برای هر دو مجموعه با استفاده از نمایشگر کریستال مایع یا فناوری پلاسما اعمال می شود – به عنوان یک سری کاشی های تک رنگ در مقابل لبه های صاف تصاویر روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود. تلویزیون ایکس ویژن های قدیمی، تجهیزات بی کیفیت، مشکلات در منبع و تداخل خارجی، همگی باعث ایجاد پیکسل در تلویزیون ایکس ویژن کابلی می شوند.

چه چیزی باعث پیکسل شدن در تلویزیون ایکس ویژن کابلی می شود؟

تکنولوژی منسوخ شده

یک تلویزیون ایکس ویژن LCD یا پلاسما قدیمی یا ارزان‌قیمت به دلیل نرخ تازه‌سازی تلویزیون ایکس ویژن شما در برابر پیکسل شدن آسیب‌پذیر است. تلویزیون ایکس ویژن های قدیمی معمولا دارای نرخ به روز رسانی 60 هرتز هستند، به این معنی که صفحه نمایش شما 60 فریم در هر ثانیه نمایش می دهد.

مجموعه‌های قدیمی‌تر ممکن است به تدریج توانایی پردازش تصاویر را با این سرعت از دست بدهند و در نتیجه پیکسل‌سازی شوند. تلویزیون ایکس ویژن‌های جدیدتر یا مدل‌های سطح بالا کمتر مستعد این پیکسل‌سازی هستند – حتی اگر نرخ تازه‌سازی یکسانی 60 هرتز داشته باشند – زیرا ضعیف‌تر هستند و بهتر می‌توانند همگام با داده‌های دیجیتال ارسال شده به آن‌ها باشند.

کابل های بی کیفیت

تلویزیون ایکس ویژن کابلی از طریق کابل های مختلف به خانه شما می رسد. این کابل ها از منبع شرکت کابل شما تا محله شما و در نهایت به خانه شما کشیده می شوند. RG-6 و RG-59 رایج ترین کابل های کواکسیال درجه مسکونی هستند که برای آوردن سیگنال تلویزیون ایکس ویژن کابلی از جعبه کابل محله به خانه شما استفاده می شوند.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات تلویزیون صفحه تخت

مشکلات درون کابل – مانند فرسودگی، قرار گرفتن در معرض عناصر یا چین خوردگی – به سیگنال در حین انتقال از جعبه کابل به مجموعه شما آسیب می‌رساند، که منجر به مشکلاتی از پیکسل‌سازی گرفته تا صدای ضعیف تا پیکسل‌های متزلزل می‌شود. علاوه بر این، کابل‌های HDMI – که برای انتقال سیگنال با وضوح بالا از گیرنده کابلی در خانه شما به تلویزیون ایکس ویژن استفاده می‌شوند – در برابر همان انواع آسیب‌ها و در نتیجه اعوجاج پیکسل آسیب‌پذیر هستند.

مشکلات در منبع

پیکسل در تلویزیون ایکس ویژن کابلی شما ممکن است ربطی به تلویزیون ایکس ویژن یا کابل های داخل خانه شما نداشته باشد. در برخی موارد، مشکل از منبع شروع شد. ایستگاه های تلویزیون ایکس ویژنی اغلب از پیکسل سازی به عنوان یک ابزار گرافیکی برای تحریف عمدی تصاویر استفاده می کنند، مانند محافظت از هویت قربانی جنایت در طول مصاحبه. در موارد دیگر، پیکسل‌سازی غیرعمدی است، اما همچنان در سطح استودیو یا در فرآیند انتقال ایجاد می‌شود. به عنوان مثال، هنگامی که یک پخش خبری زنده به طور ناگهانی پیکسل می شود، ممکن است علت آسیب کابل های متصل به دوربین هایی باشد که از برنامه فیلمبرداری می کنند.

مشکلات درون شرکت کابلی شما نیز مقصر هستند. سعی کنید جعبه گیرنده کابل داخلی خود را مجدداً تنظیم کنید تا هر گونه مشکل در سیستم خود را رد کنید.

تداخل خارجی

آب و هوا، وسایل نزدیک و سیگنال های رقیب همگی دلایل بالقوه پیکسل شدن هستند. رعد و برق یکی از منابع اصلی پیکسل بندی است، به خصوص اگر شامل رعد و برق باشد. جریان الکتریکی تولید شده توسط رعد و برق می تواند با سیگنال تلویزیون ایکس ویژن کابلی شما تداخل ایجاد کند و در نتیجه دوره های پیکسلی ایجاد شود.

این مطلب را از دست ندهید   آیا باید تلویزیون ایکس ویژن را در حالت آماده به کار بگذارید؟

با این حال، پس از عبور طوفان، مشکلات باید کاهش یابد. وسایل برقی و سایر دستگاه‌های الکترونیکی که در نزدیکی تلویزیون ایکس ویژن یا گیرنده کابلی شما قرار دارند نیز امواج رادیویی را منتشر می‌کنند که می‌تواند با سیگنال تلویزیون ایکس ویژنی شما تداخل داشته باشد و در نتیجه باعث ایجاد پیکسل، شبح یا تصاویر تار شود.

مواقع دیگر، تداخل در منبع اتفاق می افتد. اگر دو ایستگاه تلویزیون ایکس ویژنی محلی کامیون‌های ماهواره‌ای یا مایکروویو زنده را در کنار یکدیگر نصب کنند، امواج الکتریکی ساطع شده از یکی می‌تواند با دیگری رقابت کند و باعث شود یکی یا هر دو تصویر پیکسلی تولید کنند.

مقالات مرتبط:

منوی مخفی تلویزیون

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + هفده =