نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

منوی مخفی در تلویزیون ها

تلویزیون های امروزه که همگی هوشمند (Smart) هستند، دارای قابلیت ها و ویژگی های متنوعی می باشند که هر کدام از آن ها کاربرد به خصوصی دارند. به عنوان مثال، در هر تلویزیون، منوی مخفی وجود دارد. این منو، با انجام عملیاتی بر روی کنترل دستگاه پدیدار می شود. در این مقاله با کاربرد های این منو و نحوه کار با آشنا خواهید شد.

کاربرد منوی مخفی در تلویزیون ها:

منوی مخفی در تلویزیون ها، به کاربران امکان دسترسی به سرویس‌ ها و گزینه ‌های پیشرفته ‌ی داخلی، از جمله عرض، ارتفاع، موقعیت، رنگ ‌ها و بسیاری از تنظیمات دیگر مربوط به تصویر را می‌ دهد. با استفاده از این منو، می توانید بسیاری از قابلیت های تلویزیون را فعال یا غیر فعال کنید.

نکات قابل توجه قبل از استفاده از منوی مخفی تلویزیون:

برای استفاده از منوی مخفی و ایجاد تغییرات در تلویزیون، بهتر است قبل از شروع، تمامی تنظیمات تلویزیون که روی حالت پیش فرض است، یادداشت شود. با این کار، در صورت بروز هرگونه اشتباه، یا دلخواه نبودن خروجی، می توانید تنظیمات تلویزیون را به حالت اولیه بازگردانید.

بعد از اعمال هر تغییر در تلویزیون، نتیجه آن را بررسی کنید و تا وقتی از درستی تغییرات مطمئن نشده اید، از ذخیره فوری بپرهیزید. در صورتی که با مشکل مواجه شدید، با خاموش و روشن کردن تلویزیون، آن را به حالت پیش فرض برگردانید.

نحوه دسترسی به منوی مخفی تلویزیون سامسونگ:

برای دستیابی ب منوی مخفی تلویزیون سامسونگ، راه های مختلفی وجود دارد. با به کار گیری یکی از روش های زیر، می توانید به منوی مخفی در تلویزیونتان دست یابید. اولین روشی که به شما معرفی می کنیم، در اغلب تلویزیون های جدید سامسونگ کاربردی است که هنگام روشن بودن تلویزیون باید دکمه های زیر را به ترتیب فشار دهید:

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی های تلویزیون 49XK560 ایکس ویژن

Enter < 9 < 1 < 1 <  Mute

در این قسمت منظور از Enter همان دکمه select یا ok روی کنترل می باشد. فشار دادن سریع این دکمه ها، سرویس منوی مخفی را برای ما باز خواهد کرد.

روش های دیگر:

اگر در تلویزیون شما روش اول جوابگو نبود، روش های زیر را امتحان کنید اما اول تلویزیون را خاموش نمائید و سپس دکمه های گفته شده را سریعاً بفشارید:

Power < Mute < Setting < Info

Power < 2 < 8 < 1 < Mute

Power < 9 < 1 < 1 < Mute

Power < Mute < Menu < Display/Info

Power < Mute < P.STD < Display/Info

P.STD < Help < Sleep < Power

P.STD < Menu < Sleep < Power

Sleep < P.STD < Mute < Power

شما می ‌توانید برای حرکت میان گزینه‌ های موجود، از دکمه‌ های بالا و پایین کانال ‌ها استفاده کنید. برای وارد کردن مقادیر مختلف نیز دکمه‌ های افزایش یا کاهش صدا را فشار دهید.

نحوه دسترسی به منوی مخفی تلویزیون سونی:

برای دسترسی به منوی مخفی در این تلویزیون ها، با استفاده از کنترل، آن را خاموش کرده و بعد از آن سریعاً دکمه های زیر را روی کنترل فشار دهید:

Power < Volume Up < 5 < Display / info

پس از فشردن سریع این دکمه ها، یک پنجره جدید روی صفحه نمایشگر شما پدیدار می شود که همان منوی مخفی است. پس از ورود به آن، با فشردن دکمه منو (OPTION) می توانید میان حالت ها و گزینه های مختلف مانند Digital ،Chassis ،VPS و … جا به جا شده و به گزینه مورد نظر دست یابید. برای جا به جا شدن بین گزینه های موجود، دکمه‌های 1 تا 4 را فشار دهید. همچنین برای تغییر یافتن میزان در هر گزینه، می توانید از دکمه های 6 یا 3 استفاده نمائید. برای ذخیره تغییرات ایجاد شده لازم است تا دکمه های Mute > 0 یا (Enter) فشار دهید. البته امکان دارد که در مدل های جدید تر تلویزیون سونی، این مراحل کارایی نداشته باشد. در این صورت لازم است که مراحل ذیر را طی کنید تا به منوی مخفی در این تلویزیون دست یابید:

این مطلب را از دست ندهید   اتصال گوشی به تلویزیون (بخش اول)

فشردن دکمه های:   چپ > راست > Mute < OK < Mute < Menu

همچنین با فشردن این دکمه ها و وارد شدن به بخش SELF CHECK، می توانید همه ساعات روشن بودن تلویزیون سونی خود را مشاهده نمائید:

Display / info >  5 > Volume Down > Power

نحوه دسترسی به منوی مخفی تلویزیون‌ LG:

برای دستیابی به منوی مخفی تلویزیون LG، دکمه OK را فشرده تا لیست خدمات بر رو صفحه نمایشگر ظاهر شود. در برخی تلویزیون های LG، برای دسترسی به منوی خدمات باید دکمه های MENU را روی کنترل و خود تلویزیون به صورت همزمان بفشارید تا منوی مخفی را مشاهده کنید.

ممکن است منوی مخفی از شما رمز عبور بخواهد. در این صورت 0000 را وارد نمائید. اگر این رمز جوابگو نبود، رمز های 8878، 7777، 8743، 8741 و 0413 را امتحان کنید. پس از ظاهر شدن منوی مخفی، می توانید تغییرات دلخواه را ایجاد نمائید. یادتان باشد حتماً در پایان کار دکمه OK را برای ذخیره تغییرات فشار دهید.

زمانی که با ترفند های گفته شده، منوی مخفی را در تلویزیون LG مشاهده کردید، می توانید در قسمت USB OPTION با وارد کردن عدد ۱ تنظیمات USB را فعال نمائید. در صورت فعال کردن این ویژگی می‌توانید هر درایو USB را در ورودی آن قرار داده و تلویزیون به صورت خودکار آن را تشخیص می‌ دهد و فایل ‌ها را پخش می ‌کند.

همه تلویزیون‌های LG دارای حالتی به نام حالت هتل (Hotel Mode) هستند که آن را در منوی مخفی می توات مشاهده و فعال نمود. با فعال کردن این ویژگی، گزینه‌ های SETUP یا جستجوی کانال‌ در تنظیمات تلویزیون غیر فعال می‌ شود. بنابراین هیچ شخص دیگری نمی‌تواند این تنظیمات را تغییر دهد.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت بین پورت مانیتور RGB و VGA کامپیوتر
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 19 =