نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا در صفحه تلویزیون خطوط عمودی و افقی دیده می شود؟  (قسمت اول)

یکی از مشکلات رایج تلویزیون، ظاهر شدن خطوط عمودی و افقی روی صفحه تلویزیون است. این خطوط به صورت افقی، عمودی و به صورت مورب، در برخی مواقع رنگی و یا سیاه و سفید و در هر جایی از تصویر تلویزیون ظاهر می شوند. در هر صورت این خطوط به هر شکلی که بر روی تصویر تلویزیون پدیدار شوند، نشان دهنده اشکال در دریافت و یا پخش درست تصویر می باشد. این خطوط افقی یا عمودی گاهی اوقات به دلیل مشکلات فنی و گاهی هم به خاطر مسائل ساده‌ای مانند اشکال در کابل گیرنده ها به وجود می آید. هنگامی که علت خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون و یا خطوط افقی مشکل فنی خیلی جدی باشد، معمولا قابل تعمیر نبوده و باید اقدام به تعویض پنل تلویزیون خود نمایید که احتمالا مقرون به صرفه نخواهد بود!

در این مقاله به بررسی علت پیدا شدن خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون، نمایش خطوط افقی روی تصویر، علت خط خطی شدن صفحه تلویزیون، علت خط افتادن وسط تلویزیون و … می پردازیم و راه کارهای احتمالی برطرف کردن مشکل را بیان می کنیم.

وقتی خطوط افقی یا عمودی روی صفحه تلویزیون ظاهر می شوند، با آزمایش تصویر تلویزیون، بررسی اتصالات کابل ها و بررسی عملکرد صحیح دستگاه های خارجی، علت اصلی را شناسایی کنید. بررسی کنید که آیا خطوط افقی یا عمودی روی صفحه تلویزیون متحرک هستند یا دائمی؟

اگر خطوط متزلزل می شوند، منبع ورودی (HDMI ، ویدئو و غیره) کابل اتصال را بررسی کنید تا ببینید که آیا به درستی وصل شده اند. کابل ها را جدا کرده و دوباره وصل کنید و تصویر را بررسی نمایید.

کانال های مختلف تلویزیون را بررسی کنید و ببینید که آیا خطوط عمودی یا افقی بر روی تمام کانال ها وجود دارد. اگر این چنین بود، ورودی های مختلف تلویزیون را نیز امتحان کنید تا مطمئن شوید که آیا خطوط در همه آن ها دیده می شوند یا خیر.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی صفحه اصلی تلویزیون

اگر خطوط در تمام ورودی ها وجود دارد، یک تست تصویر را اجرا کنید.

نحوه تست تصویر تلویزیون سامسونگ

برای تست تصویر در تلویزیون سامسونگ گزینه HOME یا MENU را بر روی ریموت کنترل بفشارید، سپس از منوی ظاهر شده مسیر زیر را انتخاب کنید.

پشتیبانی> خود عیب یابی> آزمایش تصویر

Settings> Support> Self Diagnosis> picture test

تلویزیون شما اسکن خود را آغاز می‌کند. تصویر تستی بر روی صفحه تلویزیون شما ظاهر می شود. اگر در تصویر نمایش داده شده شاهد خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون سامسونگ و یا خطوط افقی بودید بهتر است از یک تعمیرکار برای بررسی مشکل و تعمیر تلویزیون سامسونگ خود کمک بگیرید. کاراباما سال هاست که تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ را در سریعترین زمان ممکن انجام میدهد و با وجود اینکه نمایندگی تلویزیون سامسونگ نمیباشد توانسته است در سال های گذشته به صدها هزار نفر از مشترکین سامسونگ که گارانتی دستگاه آنها به پایان رسیده است خدمات ارائه کند.

برای تست تصویر در تلویزیون ال جی گزینه HOME یا MENU را بر روی ریموت کنترل بفشارید، سپس از منوی  ظاهر شده مسیر زیر را انتخاب کنید.

به منوی تنظیمات> تصویر> تست تصویر بروید.

Settings > Picture> pictur test

دکمه MENU را در ریموت کنترل بفشارید؛ سپس به مسیر زیر بروید:

Apps> Help

در زیر Top support solutions گزینه Problem diagnosis را انتخاب کنید. اگر این گزینه را ندارید به مرحله بعد بروید.

مسیر زیر را انتخاب کنید:

Picture> Sound symptoms

سپس گزینه start را انتخاب کنید. تلویزیون شما مجموعه ای از تصاویر و صداها را برای آزمایش صفحه نمایش و صدا پخش می کند.

برای لغو تست تصویر، دکمه Back را در ریموت کنترل بفشارید.

در پایان آزمون روی صفحه تلویزیون شما پیام “تست تصویر و صدا کامل است!” ظاهر می شود.

این مطلب را از دست ندهید   پرش تصویر تلویزیون ایکس ویژن

گزینه Finish را برای پایان تست تصویر تلویزیون سونی انتخاب کنید.

برای تکرار تست تصویر، گزینه Restart the test  یا Start again را انتخاب کنید.

ما در کاراباما سالهاست که خدمات تلویزیون سونی را به مشتریان محصولات سونی ارائه میکنیم و در صورتی که جهت تعمیر تلویزیون سونی خود به کمک نیاز داشتید کافیست به صورت آنلاین و یا تلفنی درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن جهت هماهنگی با شما تماس حاصل نمایند. در صورتی که گارانتی دستگاه شما به پایان نرسیده است میتوانید با نمایندگی تلویزیون سونی تماس حاصل فرمایید تا بدون دریافت هزینه مشکل دستگاه شما را برطرف نمایند.

اگر خطوط در حین تست تصویر ظاهر می شوند:

در این حالت، مسئله احتمالاً خود تلویزیون است و ممکن است به خدمات تعمیر نیاز باشد. قبل از درخواست خدمات تعمیر، سعی کنید تلویزیون را به تنظیمات کارخانه برگردانید. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید مشکل از نرم افزار یا سخت افزار است. برای این کار به منو زیر بروید:

Settings > General

گزینه Reset to Initial Settings را کلیک کنید.

برای ریست تلویزیون، دستورالعمل های نمایش داده شده را دنبال کنید و سپس تلویزیون را دوباره راه اندازی کنید.

توجه: در مراحل رسیت تلویزیون از شما رمز تلویزیون درخواست می شود. اگر رمز را تغییر نداده باشید به صورت پیش فرض 0،0،0،0 یا 1،2،3،4 خواهد بود.

اگر خطوط در برخی از کانال ها ظاهر می شوند:

از آنجا که مشکل خط های افقی و یا عمودی در برخی کانال ها (یا اکثر آنها) وجود ندارد، مسئله احتمالاً مربوط به سخت افزار یا نرم افزار تلویزیون نیست. در این حالت احتمالاً سیگنال ضعیفی را در آن کانال ها دریافت می کنید. موارد زیر را بررسی کنید:

اگر از آنتن استفاده می کنید:

این مطلب را از دست ندهید   رفع لکه ابری در صفحه تلویزیون LCD

قدرت سیگنال کانال موردنظر خود را از طریق منو زیر بررسی کنید:

Settings > Channels > Manual Tuning

اگر سیگنال ضعیف است، تنظیم بودن آنتن و همچنین سالم بودن آن را بررسی کنید. گاهی اوقات با یک تغییر جزئی می تواند مشکل ضعیف بودن سیگنال را برطرف کنید.

اگر سیگنال قوی است، ممکن است آن کانال از محل پخش و فرستنده با مشکلات فنی روبرو شده باشد و به تلویزیون و تنظیمات آن مربوط نمی باشد.

اگر از گیرنده دیجیتال استفاده می کنید:

وضعیت آب و هوای ابری، طوفانی یا برفی که باعث یخ زدگی شود و همچنین موانعی که مانع عبور سیگنال گیرنده دیجیال شود را بررسی کنید.

سعی کنید گیرنده را از برق جدا کنید تا حافظه آن پاک شود، سپس دوباره آن را به برق متصل کرده و دوباره امتحان کنید.

در صورت ادامه مشکل، احتمالا دستگاه گیرنده ایراد دارد.

اگر خطوط در همه کانال ها ظاهر می شوند اما نه در همه ورودی ها و برنامه ها:

در این حالت، مسئله احتمالاً خود تلویزیون است ممکن است ورودی کابل ها شل یا معیوب شده باشند و در نتیجه احتمالا به خدمات تعمیر تلویزیون نیاز داشته باشد.

قبل از درخواست خدمات تعمیر، سعی کنید تلویزیون را به تنظیمات کارخانه برگردانید. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید مشکل از نرم افزار یا سخت افزار است. برای این کار به منو زیر بروید:

Settings > General

گزینه Reset to Initial Settings را کلیک کنید.

برای ریست تلویزیون، دستورالعمل های نمایش داده شده را دنبال کنید و سپس تلویزیون را دوباره راه اندازی کنید.

توجه: در مراحل رسیت تلویزیون از شما رمز تلویزیون درخواست می شود. اگر رمز را تغییر نداده باشید به صورت پیش فرض 0،0،0،0 یا 1،2،3،4 خواهد بود.

«ادامه دارد……….»

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − دو =