نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

توصیه‌هایی جهت نگهداری و استفاده صحیح از تلویزیون

تلویزیون امروزه و حتی در گذشته از مهم‌ترین وسایل خانه و منزل به حساب آمده و می‌آید و نگهداری و استفاده صحیح از آن منجر به افزایش عمر مفید دستگاه و کاهش نیاز به سرویس و تعمیر می‌شود. بعد از خرید تلویزیون مناسب حتماً در مراقبت از آن نهایت سعی خود را بکنید تا عمر بالایی را داشته و از خرید مجدد دستگاه نو یا مراجعه به تعمیرگاه بی‌نیاز شوید. در این مقاله تلاش کرده‌ایم ساده‌ترین کارها و نکته اساسی جهت نگهداری از نمایشگر را بیاوریم.

نکات کاربردی برای نگهداری صحیح از تلویزیون

رعایت کلیه این نکات این اطمینان را به شما می‌دهد که دیگر تا مدتی احتیاجی به تعمیرات توسط متخصصان نمایندگی نخواهید داشت و برای جلوگیری از صرف هزینه‌های کلان‌ترمیم دستگاه به طور تخصصی، کافی است این موارد را رعایت نمایید.

استفاده از محافظ ولتاژ

نوسانات جریان الکتریکی یکی از اصلی‌ترین دلایل خرابی قطعات به خصوص مین برد و برد پاور تلویزیون به شمار می‌رود و این کم و زیاد شدن‌های شدید اختلاف پتانسیل تا حد زیادی به لوازم الکتریکی صدمه وارد می‌کند. نوسانات ولتاژ حتی در صورت قطع نبودن برق نیز رخ می‌دهد. تهیه و به کار گیری یک محافظ و تنظیم کننده برق نه تنها از تلویزیون بلکه از سایر لوازم خانگی نیز مراقبت می‌کند.

خاموشی تلویزیون در صورت عدم استفاده

هر کدام از مدل‌های تلویزیون دارای یک چرخه عمر حدوداً 65 هزار ساعت هستند. معمولاً افراد زیادی هنگام روشن بودن تلویزیون، کار دیگری انجام می‌دهند و تبدیل به یک عادت شده است. بنابراین طول چرخه عمر دستگاه کاهش می‌یابد. همچنین بعد از استفاده چند ساعته از آن، نمایشگر را خاموش کنید تا کمی استراحت کرده و دمای آن که بر اثر روشن بودن بالا رفته، کاهش یابد. این کار در زیاد شدن عمر بک لایت بسیار مؤثر می‌باشد.

این مطلب را از دست ندهید   آنچه درباره تیونر تلویزیون نمی دانید

قرار دادن در محیط مناسب

تلویزیون در اثر استفاده و کار کردن قطعات داخلی، میزانی از انرژی را به صورت گرما آزاد می‌کند. محیط قرارگیری باید یک فضای مناسب برای تهویه و بدون رطوبت باشد تا این افزایش دما به اجزاء داخلی آسیب نزند و دستگاه به راحتی خنک گردد.

همچنین در فضای مناسب، حتی اگر سیستم روشن نباشد، مدارات الکتریکی گرم نمی‌شود. در ضمن سعی کنید، وسیله را با حداقل فاصله ده سانتی متری نسبت به دیوار قرار داده و حدالامکان نزدیک پنجره که امکان تابش نور خورشید است نباشد.

تمیز کردن منظم تلویزیون

پاکیزه نگه داشتن و پاک کردن گرد و غبار برای نگهداری از تلویزیون ضروری و مهم است. برای این کار حتماً از یک پارچه نرم و مخصوص تمیزی صفحه نمایش استفاده کنید. شما می‌توانید به راحتی از فروشگاه‌های محصولات کامپیوتری اقدام به خرید پک پاک کننده صفحه نمایش یا آل سی دی بکنید که حاوی محلول تمیز کننده و فرچه همراه پارچه نرم است. هرگز از مواد شوینده، آب و سایر مایعات ضد الکتریسیته، حتی شیشه پاک کن برای زدودن آلودگی‌های سطح دستگاه استفاده نکنید.

عدم قرار دادن دستگاه در محیط بسیار سرد

همانطور که گفیتم جای گرم برای قطعات تلویزیون خطرناک می‌باشد. اما دمای پایین و سرما نیز مهلک بوده و منجر به ایجاد تراکم رطوبت و نفوذ به بخش‌های داخلی می‌گردد، در نتیجه پیشنهاد می‌شود محل قرارگیری دستگاه، دمای مناسب داشته باشد.

دور نگه داشتن آهنربا

با ورود میدان مغناطیسی حاصل از آهنربا سایر وسایل همچون فن‌ها، گوشی همراه، GPS و سایر تجهیزات الکترونیکی، تعادل مغناطیسی مدار تلویزوین به هم خورده و به پیسکل‌ها و نمایشگر صفحه آسیب می زند. این رخداد موجب تشکیل رنگین کمان یا لکه‌های رنگی مانند آبی، زرد و قرمز می‌شود. بنابراین تلویزیون خود را از این وسایل دور کنید.

این مطلب را از دست ندهید   افزایش قدرت سیگنال تلویزیون ایکس ویژن

مراقب ضربه باشید

صفحه نمایش تلویزیون مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش یک دستگاه به حساب آمده و بالای 70 درصد هزینه پنل را در بر می‌گیرد. هنگام حمل و نقل و جابه‌جایی مواظب سقوط و وارد آمدن ضربه به آن باشید. همچنین یک محافظ صفحه مقاوم به ضربه برای آن تهیه کنید.

با هر ضربه به پنل باعث سوختن پیکسل‌های نمایشگر می‌گردد. به علاوه کودکان خود را کنترل و به آن‌ها آموزش دهید تا از پرتاب اشیاء و وارد کردن ضربه و فشار با دست خودداری کنند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =