نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تیونر تلویزیون یکی از مهم ترین و حساس ترین قطعات این دستگاه هوشمند است که اغلب در گیرنده های دیجیتال قرار گرفته و باعث می شود فرکانس های مختلف با کیفیت بهتری به دستگاه شما منتقل شوند. تیونر فرکانس های مختلف را دریافت کرده و بعد از پردازش های مورد نیاز این فرکانس ها را به صدا و تصویر تبدیل می کند. اینکه شما به طور همزمان می توانید چندین کانال تلویزیونی داشته باشید را مدیون قطعه تیونر تلویزیون هوشمندتان هستید.

اجزای اصلی تیونر تلویزیون

استفاده از تیونر به شما این امکان را می دهد تا شبکه مورد نظرتان را انتخاب کرده و از تماشای برنامه های آن لذت ببرید. در تیونر قطعه ای به نام مدار کابل و مدار تطبیق امپدانس وجود دارد که تمام فعالیت های آن را کنترل کرده و  میسر می کند. در تلویزیون های هوشمندی که تیونر دارند، ورودی آنتن به طور مستقیم به این قطعه متصل شده و تیونر مورد نظر هم به طور مستقیم روی شاسی قرار گرفته است.

ساختار تیونر به گونه ای طراحی شده که در صورت بروز هرگونه خرابی بهتر است یک تعمیرکار متخصص آن را مورد بررسی قرار دهد.

معرفی مشکلات رایج تیونر

تیونر تلویزیون قطعه ای بسیار حساس در عین حال ظریف است. این مسئله باعث شده تا تیونر در برابر هرگونه ضربه یا فشار کاملا آسیب پذیر شود. ضعیف شدن سیگنال ها می تواند در دراز مدت باعث خرابی تیونر و از کار افتادن تلویزیون شما شود. ضعف سیگنالی اغلب به دلیل خرابی ترانزیستور، دو آل گیت، آی سی یا فیلترهای جداکننده رخ می دهد. در این شرایط تصویر تلویزیون به طور پی در پی قطع و وصل می شود. زمانی که تلویزیون خود را روشن می کنید، ممکن است علی رغم سالم بودن آنتن باز هم با پیغام نداشتن سیگنال مواجه شوید. در این موارد به احتمال زیاد تیونر شما دچار آسیب شده و تنها راه برطرف کردن این مشکل، تعویض قطعه است.

این مطلب را از دست ندهید   عدم گرفتن سیگنال تلویزیون

نحوه تعمیر تیونر در نمایندگی شارپ

تعمیر تیونر به دقت و مهارت بالایی نیاز دارد. این کار باید در یک محیط کاملا حرفه ای توسط کارشناسان متخصص انجام شود. این نکته را فراموش نکنید که اگر تعمیر تیونر تلویزیون به درستی انجام نشود، در ادامه ممکن است خطرات و آسیب های جبران ناپذیری دستگاه شما را درگیر کند. پیشنهاد می کنیم برای تعمیر تیونر تلویزیون خود حتما به یکی از مراکز معتبر مراجعه کنید. در صورتی که توانایی حمل دستگاه خود به مرکز فنی را ندارید، از خدمات تعمیر در محل ما در نمایندگی تعمیر تلویزیون شارپ استفاده کنید. برای استفاده از این خدمات کافیست با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 3 =