نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی صدای تلویزیون ایکس ویژون

نقص صدای تلویزیون، یکی از مشکلات پیش آمده در آن ها می باشد که این ایراد ممکن است در هر برندی رخ دهد. در صورت بروز این مشکل، صدای شنیده شده ضعیف بوده، خش خش می کند و یا به طور کل قطع می شود که بدیهی است با وجود چنین اختلالی، لذت تماشای فیلم ها و تصاویر از بیننده گرفته می شود. برای حل این مشکل، پیش از هرکاری ابتدا بررسی کنید که صدای تلویزیون بسته نباشد و یا به فیش مخصوص هدفون متصل نباشد. پس از آن دکمه  Action Menu را فشرده و بلندگوها (بلندگوی تلویزیون) را انتخاب نمایید. اگر همه موارد ذکر شده را بررسی کردید و هنوز هم مشکل صدای تلویزیون برطرف نشده، احتمال خرابی مین برد وجود دارد که رفع این عیب باید توسط تعمیرکار با تجربه و ماهر انجام شود.

عوامل خرابی صدا در تلویزیون

بلندگوها

از مواردی که در مشکلات صدای تلویزیون می توان به آن اشاره کرد، عدم پاکیزگی بلندگوها در این دستگاه می باشد. این بخش از دستگاه خود را به دقت بررسی کنید؛ وجود هرگونه گرد و خاک یا الودگی در بلندگوها، می تواند باعث ایجاد مشکلات صدا در تلویزیون شود. بنابرابن در تمیز نگه داشتن این بخش دقت بسیاری داشته باشید.

کابل HDMI

یکی دیگر از اصلی ترین ایرادات صدا در تلویزیون به هنگامی مربوط می شود که از کابل HDMI استفاده گردد. اگر اختلال در صدا از این بخش باشد به این صورت است که تلویزیون تصویر مربوطه را ارائه می دهد اما صدا به دستگاه منتقل نمی شود. لازم است که ابتدا، کابل HDMI را بررسی کرده و از نصب صحیح و سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید، چنانچه کابل مشکلی نداشت، در این صورت برای تعمیر مشکلات صدا در تلویزیون، نیاز به انجام تنظیماتی در خود دستگاه است.

این مطلب را از دست ندهید   چشمک زدن یا Image Flicker در تلویزیون

مشکل صدای تلویزیون در حالت اتصال به لپ تاپ

یکی از راه هایی که از طریق تنظیمات درست آن می توان به سالم بودن یا نبودن تلویزیون خود پی برد به شرح زیر است:

در لپ تاپ خود، روی آیکون Speakers که در نوار وظیفه قابل مشاهده است، کلیک راست کنید، سپس گزینه Playback devices را یافته و آن را انتخاب نمایید.

بر روی HDMI”  Digital Audio  ، High Definition Audio Device” و یا نام تلویزیون راست کلیک کرده و آن را به عنوان دستگاه پیش فرض (Set as Default Device) انتخاب نمایید.

در آخر برای تعمیر مشکلات صدا در تلویزیون در شرایط اتصال لپ تاپ، بر روی گزینه ی OK جهت ذخیره این تنظیمات کلیک کرده و بعد از آن، پنجره تنظیمات را ببندید.

چنانچه با انجام موارد گفته شده، مشکلات صدا در تلویزیون برطرف نشد، لازم است حتما با یک مرکز تعمیرات معتبر تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

* قابل ذکر است استفاده دائم از حداکثر میزان صدا باعث خش خش (خز خز) خواهد شد و به تدریج از کیفیت بلندگو ها می کاهد.

نقص صدای تلویزیون، ممکن است به انحاء مختلفی خود را نشان دهد که در این میان ناهماهنگی صدا و تصویر یک نمونه از آن است. در صورتی‌که این ایراد به برنامه پخش شده مربوط نباشد، به احتمال زیاد مشکل پیش آمده مربوط به برد Power دستگاه می شود که در صورت عدم رسیدگی ممکن است به بخش سیستم کنترل سرایت کند. ایراد ذکر شده در برد Power دستگاه، فقط با تعویض و در سیستم کنترل صوتی با تعمیر و تعویض حل شدنی است. البته در موارد معدودی با همگام سازی صدا و تصویر در تنظیمات صوتی تلویزیون این مشکل نیز رفع می گردد. در هر حال تشخیص صحیح این مسئله نیاز به بررسی دقیق و تخصصی دستگاه توسط کارشناسان جهت تعمیر صدای تلویزیون دارد.

این مطلب را از دست ندهید   پورت تلویزیون ایکس ویژن
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 7 =