نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

این روزها سوالی اصلی کاربران این است که آیا پنل آسیب دیده تلویزیون قابل تعمیر است یا حتما باید آن را تعویض کنیم؟ لذا در این مقاله از نمایندگی ایکس ویژن تصمیم گرفتیم این سوال کاربران را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. یکی از بدترین اتفاقاتی که در طول روز ممکن است با آن مواجه شوید این است که تلویزیونتان را روشن کرده و با یک صفحه شکسته یا کدر مواجه می شوید. این مشکل ممکن است در اثر عوامل مانند آب خوردن پنل تلویزیون یا ورود هرگونه ضربه ناخواسته به وجود بیاید. اما سوال اصلی این است که آیا این مشکل به راحتی برطرف می شود؟

ضربه خوردن پنل آسیب دیده تلویزیون

اولین دلیل آسیب دیدگی پنل تلویزیون مربوط به ورود هرگونه ضربه یا فشار به آن است. تصاویری که در تلویزیون ها نمایش داده می شوند معمولا به وسیله کابل های ارتباطی به یکدیگر متصل می شوند. در صورتی که هرگونه ضربه به این پنل ها وارد شود، خطوط افقی و عمودی روی پنل تلویزیون ظاهر می شوند. از طرفی ریختن هرگونه مایه رسانا روی ال سی دی هم باعث قطع شدن ارتباط کابل ها و آسیب دیدن پنل تلویزیون می شود. در صورت ورود آب به پنل تلویزیون یک ماده شوره  مانندی که خاصیت رسانایی دارد باعث خرابی ال سی دی و پنل تلویزیون می شود.

ظاهر شدن خطوط عمودی روی تلویزیون

در 2 حالت ممکن است خطوط عمودی روی تلویزیون شما ظاهر شوند. اولین مورد مربوط به ورود هرگونه ضربه به پنل تلویزیون است. مورد دوم مربوط به نفوذ آب یا هر مایع دیگر به پنل است. در این موارد هیچ راهی به جز تعویض ال سی دی شکسته و آسیب دیده تلویزیون ندارید.

این مطلب را از دست ندهید   راهنمای اتصال تلویزیون به اینترنت

نکات مهم برای عیب یابی تلویزیون ایکس ویژن

در برخی موارد ممکن است دستگاه شما ضربه خورده و شاهد ظاهر شدن خطوط عمودی و افقی روی آن باشید. این مورد احتمالا به دلیل خرابی بک لایت در تلویزیون شما به وجود آمده و کاملا قابل تعمیر است. پیشنهاد می کنیم برای رفع مشکل از یک کارشناس حرفه ای کمک بگیرید.

حالا می رسیم به سوال اصلی اینکه آیا پنل آسیب دیده تلویزیون قابل تعمیر است؟ کارشناسان ما در مرکز فنی نمایندگی ایکس ویژن توصیه می کنند در صورت آسیب دیدن پنل تلویزیون بهترین کار تعویض آن است. زیرا هزینه تعمیر پنل به مراتب از خرید یک پنل جدید بیشتر است و در اغلب موارد هم با تعمیر قطعه آسیب دیده مشکل به کلی برطرف نمی شود. توجه کنید که تعویض پنل تلویزیون یک کار کاملا تخصصی است و برای انجام آن به مهارت و تخصص بالایی نیاز دارید. به همین دلیل توصیه می کنیم برای این کار حتما از یک متخصص حرفه ای کمک بگیرید.

تعمیر تلویزیون آبخورده

4/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 − یک =