نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع کاهش نور صفحه نمایش تلویزیون

تلویزیون یک دستگاه پر مصرف و ضروری در هر خانه‌ای به حساب می‌آید تا برنامه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، سرگرم کننده و …. را باب مایل کاربران پخش کند که در معرض انواع خرابی قرار می‌گیرد. تعدادی از این خرابی‌ها با راه‌حل‌های ساده رفع می‌گردد که نیازی به تعمیرات نخصصی ندارد. در این میان کاهش نور تصویر یکی از مشکلات رایج است که در اثر عوامل مختلف ایجاد شده و در بیشتر موارد با چند ترفند ساده و کاربردی حل می‌گردد. در ادامه با ما باشید تا بیشتر با این اختلال و راه‌حل‌های آن آشنا شوید.

دلیل کم شدن نور صفحه نمایش تلویزیون

اولین قطعه‌ای که در رابطه با نور و تصویر مورد توجه قرار می‌گیرد، بک لایت است. بک لایت یا نور پس زمینه، نور لازم برای نمایش تصاویر را تأمین می‌کند. چنانچه صفحه تلویزیون در حدی تاریک و کم نور است که قادر به شناسایی و مشاهده رنگ‌ها نبوده، حتماً به بررسی وضعیت بک لایت‌ها بپردازید. اگر تخصصی در مورد ساختار و تعمیر قطعات  نمایشگر ندارید، این کار به  یک متخصص مجرب و کارآزموده بسپارید.

البته قبل از انجام هر کاری به این نکته توجه داشته باشید که میزان روشنایی بک لایت به نور محیط نیز بستگی دارد. در محیط‌های روشن، دستگاه مستلزم نور بیشتر جهت نمایش درست نقاط مختلف تصویر دارد. در حالی که در موقعیت تاریک دستگاه، نور کمتری لازم است. همچنین لازم به ذکر است که تعیین شدن روشنایی به سلیقه افراد نیز وابسته است.

تنظیمات روشنایی

یکی از اصلی‌ترین روش برای برطرف نمودن معضل کاهش نور نمایشگر، تنظیم مجدد میزان نور دستگاه در Setting می‌باشد. در تنظیمات مرتبط با روشنایی می‌توانید میزان سیاهی تلویزیون را تعیین کنید. اگر شدن آن را کاهش دهید، رنگ مشکی زیادتر شده و از جزئیات و وضوح تصویر نیز کاسته می‌شود. اما با افزایش روشنایی، عمق رنگ سیاه از بین رفته و به خاکستری تبدیل می‌گردد. جهت تنظیم بهتر و درک آن یک تصویر تاریک را آورده و اقدام به تنظیم صحیح شدت روشنایی نمایید تا به بهترین حالت برسید.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی های تلویزیون 49XTU625 ایکس ویژن

تنظیم کنتراست

Contrast نسبت بیشترین روشنایی رنگ سفید به کم‌ترین روشنایی رنگ سیاه  را مشخص می‌کند. هر چقدر تفاوت و اختلاف این دو مقدار زیادتر باشد، میزان کنتراست نیز بالاتر خواهد بود. در حقیقت تفاوت درخشندگی رنگ در بخش‌های مختلف، باعث تمایز آن‌ها از یکدیگر می‌شود. ممکن است اشتباهاً میزان Contrast در تلویزیون کمتر شده و شاهد کاهش نور صفحه نمایش تلویزیون باشید. بنابراین به تنظیم مجدد آن بپردازید. برای این کار بهتر است یک تصویر با نقاط و پس زمینه روشن را انتخاب و میزان کنتراست را کم و زیاد کرده تا به جزئیات دقیق‌تر برسید.

بررسی کابل‌های تلویزیون

اگر از کابل چندین سال استفاده کرده‌اید، بهتر است وضعیت کابل‌ اتصالی را در راستای رفع مشکل کاهش نور تلویزیون با جابه‌جایی با یک کابل دیگر چک کنید. سلامت کابل‌ها نیز مسئله‌ای مهم بوده که اکثر کاربران آن را نادیده می‌گیرند. گاهی ممکن است، دستگاه از هر نظری سالم باشد ولی در اثر یک کابل فرسوده یا خراب دچار نقص شده باشد.

تعمیر مشکل کم نور شدن نور تلویزیون

اگر با بررسی نکات بالا مشکل شما حل نشد، در اسرع وقت تلویزیون خود را به یک مرکز معتبر سپرده تا عیب‌یابی و با بهترین روش تعمیر گردد. توصیه می‌شود تلویزیون دائماً در طول روز روشن نباشد و هر 2 الی 3 ساعت خاموش کرده تا دمای آن کاهش یافته و استراحتی کرده باشد. در این صورت عمر مفید بک لایت نیز بیشتر می‌گردد و دیرتر دچار مشکل خواهد شد.

1/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 14 =