دلایل کار نکردن HDMI ARC تلویزیون هوشمند چیست؟ HDMI ARC یک ویژگی بسیار مفید برای زمانی است که نمی خواهید از کابل های زیادی برای تنظیم یک گیرنده صوتی با تلویزیون هوشمند خود استفاده کنید. ARC به گیرنده اجازه می دهد تا صدا را از تلویزیون بدون نیاز به کابل نوری اضافی بین دو دستگاه ارسال و دریافت کند. در عوض، این کار از طریق یک کابل HDMI انجام می شود که سیگنال های تصویری و صوتی را حمل می کند. برای تعمیر HDMI ARC که در تلویزیون هوشمند ایکس ویژن کار نمی کند، مطمئن شوید که از پورت HDMI استفاده می کنید که برچسب ARC روی آن دارد. همچنین مطمئن شوید که کابل هایی که استفاده می کنید استاندارد HDMI 1.4 یا جدیدتر هستند. برای اطلاع از نحوه بازنشانی یا راهاندازی مجدد تلویزیون هوشمند ایکس ویژن که میتواند به رفع مشکلات تجهیزات سازگار با HDMI-ARC کمک کند، به ادامه مطلب مراجعه کنید.
از کابل های مناسب استفاده کنید
HDMI ARC و eARC فقط توسط کابل های HDMI نسل جدید پشتیبانی می شوند. ایکس ویژن توصیه می کند که از کابل های HDMI 1.4 یا بالاتر استفاده کنید.
فقط این نسل از کابلها از ARC و ویژگیهای آن پشتیبانی میکنند، و اگر از کابل HDMI قدیمی استفاده میکنید، ممکن است لزوماً آنطور که در نظر گرفته شده کار نکند.
از پورت HDMI سمت راست استفاده کنید
همه پورتهای HDMI دارای گواهی ARC در تلویزیون هوشمند ایکس ویژن نیستند، و اگر انتظار دارید از ویژگیهای ARC در حین اتصال به پورتی که از این ویژگی پشتیبانی نمیکند استفاده کنید، ARC کار نخواهد کرد. پورت های تلویزیون را بررسی کنید و نوار صوتی یا گیرنده صوتی خود را به پورتی با عنوان HDMI-ARC وصل کنید.
این درگاه را فقط برای دستگاه هایی که نیاز به HDMI دارند رزرو کنید و دستگاه های دیگر را به سایر درگاه های HDMI متصل کنید. اگر تلویزیون شما پورت ARC ندارد، به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید تا ببینید آیا تلویزیون از ARC پشتیبانی می کند یا خیر.
دستگاه خروجی صدا را بررسی کنید
ممکن است چیزی از تلویزیون نشنید زیرا ممکن است HDMI ARC را در نوار صوتی یا گیرنده خود فعال نکرده باشید. بنابراین ابتدا ARC را در دستگاه خروجی صدا فعال کنید و سپس آن را در تلویزیون هوشمند ایکس ویژن خود فعال کنید. برای فعال کردن ARC در نوار صوتی یا گیرنده خود، به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.
برای روشن کردن ARC در تلویزیون هوشمند ایکس ویژن:
برای تلویزیون های 2017 و جدیدتر:
- تنظیمات را باز کنید.
- به Sound > Sound Output بروید.
- گیرنده (HDMI) را انتخاب کنید.
برای تلویزیون های 2016:
- تنظیمات را باز کنید.
- به Sound > Speaker Settings بروید.
- گیرنده (HDMI) را انتخاب کنید.
برای تلویزیون های 2015:
- تنظیمات را باز کنید.
- به Sound > Speaker List بروید.
- گیرنده را به عنوان خروجی صدا تنظیم کنید.
برای تلویزیون های 2013 و 2014:
- به منو بروید.
- به Sound > Speaker Settings بروید.
- خروجی صدای تلویزیون را روی گیرنده تنظیم کنید.
برای تلویزیون های 2011 و 2012:
- منو را باز کنید.
- به System > Anynet+ (HDMI-CEC) بروید.
- گیرنده را روی روشن قرار دهید.
پس از انجام این کار، بررسی کنید که آیا صدا در حال خروجی به تلویزیون است و آیا نوار صوتی همانطور که در نظر گرفته شده است کار می کند.
پیشنهاد مطالعه: صفحه سیاه یا صفحه سیاه سوسوزن تلویزیون ایکس ویژن