نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون ایکس ویژن های LCD به دلیل آسیب دیدگی داخلی یا تغییر تصادفی تنظیمات با مشکل مواجه می شوند. اگر مجموعه‌ای دارید که خاموش می‌شود، ویدیو را نشان نمی‌دهد یا صدا را به درستی ارائه نمی‌کند، عیب‌یابی می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا این مشکلاتی هستند که می‌توانید آن‌ها را برطرف کنید یا نیاز به سرویس تلویزیون ایکس ویژن خود دارید.

مشکلات برق

تلویزیون ایکس ویژن LCD ممکن است با مشکلات برق مواجه شود. هنگامی که خود به خود خاموش و روشن می شود، چرخه برق است که به دلیل مشکل خازن های داخل تلویزیون ایکس ویژن شما ایجاد می شود. تلویزیون ایکس ویژن را با جدا کردن آن از دیوار و سپس فشار دادن و نگه داشتن دکمه «Power» به مدت 15 ثانیه، ریست کنید. تلویزیون ایکس ویژن را دوباره به برق وصل کنید و آن را روشن کنید. اگر چرخه برق ادامه داشت، تلویزیون ایکس ویژن خود را نزد تکنسین ببرید تا خازن های آن را تعویض کند.

بدون عکس

هنگامی که تلویزیون ایکس ویژن شما یک صفحه خالی نمایش می دهد، با فشار دادن دکمه “منو” مشخص کنید که مشکل منبع ویدیو است یا خیر. اگر منوی تلویزیون ایکس ویژن ظاهر شد، مشکل از تلویزیون ایکس ویژن یا سرویس ویدیوی شماست. دکمه «منبع» را روی کنترل از راه دور فشار دهید و تلویزیون ایکس ویژن خود را روی همان منبع ورودی ویدیو، مانند کنسول بازی یا سرویس تلویزیون ایکس ویژن پولی، تنظیم کنید. مطمئن شوید که کابل ها به درستی به تلویزیون ایکس ویژن و منبع ویدیوی شما متصل شده اند.

این مطلب را از دست ندهید   چگونه قدرت سیگنال تلویزیون ایکس ویژن خود را آزمایش کنید

مشکلات صدا

تلویزیون ایکس ویژن‌های LCD اغلب دارای تنظیمات صدا هستند که باعث ایجاد مشکلاتی می‌شوند، مانند قابلیت خاموش کردن بلندگوهای داخلی یا قطع کردن پیوند به بلندگوهای خارجی. منوی تنظیمات تلویزیون ایکس ویژن خود را باز کنید و مطمئن شوید که بلندگوها روی “روشن” تنظیم شده اند. اگر سیستم صدای فراگیر ندارید، تنظیمات صدای فراگیر را که اغلب با عنوان SRS مشخص می شود، خاموش کنید. اگر هنگام تلاش برای افزایش صدا، پیامی مانند “در دسترس نیست” را مشاهده کردید، تلویزیون ایکس ویژن شما به یک بلندگوی خارجی متصل می شود. اگر از بلندگوهای خارجی استفاده می کنید صدا را زیاد کنید و گزینه بی صدا را روی هر یک از کنترلرهای خود خاموش کنید.

صدا بدون ویدئو

یکی از نشانه هایی که ممکن است به تلویزیون ایکس ویژن یا دستگاه دیگر شما آسیب برساند، شنیدن صدا اما عدم مشاهده تصویر بر روی صفحه نمایش است. بررسی کنید که دستگاه های شما به درستی متصل شده باشند. همچنین، دستگاه های خود را با کابل های جدید تست کنید تا مطمئن شوید که دستگاه ها درست کار می کنند. اگر دستگاه‌های شما به درستی وصل شده باشند و مشکلات کابل‌های جدید همچنان ادامه داشته باشد، یک مشکل در دستگاه یا آسیب داخلی به تلویزیون ایکس ویژن شما مقصر احتمالی است. دکمه “منو” را روی کنترل از راه دور فشار دهید. اگر منو می‌بینید، احتمالاً دستگاه ویدیوی شما نادرست است.

نحوه تشخیص مشکلات تیونر تلویزیون ایکس ویژن

تیونر تلویزیون ایکس ویژن یک پورت کابل کواکسیال دایره ای کوچک در پشت تلویزیون ایکس ویژن شما است که سیگنال ویدیویی استاندارد را وارد می کند. اگرچه اتصال به پورت آسان است، اما گاهی اوقات ممکن است هنگام استفاده از تیونر تلویزیون ایکس ویژن با مشکل مواجه شوید. مشکلات مهم نیستند و می توانید با پرداخت هزینه جعبه مبدل و کابل جدید (معمولاً حدود 40 دلار برای هر دو با هم) آنها را اصلاح کنید.

این مطلب را از دست ندهید   فناوری Next Gen TV

مرحله 1

اتصال کابل بین تیونر تلویزیون ایکس ویژن و کابل کواکسیال را بررسی کنید. اگر کابل شل باشد، با مشکلات صوتی و تصویری مواجه خواهید شد (مانند سیگنال ضعیف یا از دست رفته).

مرحله 2

کابل کواکسیال را از تیونر تلویزیون ایکس ویژن بردارید و به داخل کابل نگاه کنید. یک سنجاق نازک وجود دارد که باید صاف باشد. اگر پین خم شده باشد، این روی دریافت سیگنال تأثیر می گذارد. برای صاف کردن سنجاق از یک انبر بینی سوزنی استفاده کنید.

مرحله 3

اگر تلویزیون ایکس ویژن شما آنالوگ است از جعبه مبدل استفاده کنید. جعبه مبدل سیگنال های دیجیتال را به آنالوگ تبدیل می کند.

مرحله 4

دکمه “Video” را روی کنترل از راه دور فشار دهید تا تصویر به “TV” برگردد. قرار گرفتن تصویر در تنظیمات “Video” محتوا را از تیونر تلویزیون ایکس ویژن نمایش نمی دهد.

مقالات مرتبط:

برفکی شدن تلویزیون

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =