نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مقایسه تلویزیون از نظر مصرف انرژی و طول عمر    (بخش دوم)

تلویزیون های QLED از مصرف انرژی مطلوبی برخوردارند و برای استفاده ی مداوم از این محصولات لازم نیست هزینه ی برق بالایی بپردازید.

در هنگام روشن بودن تلویزیون تمامی پیکسل های روشن خواهند شد و به ازای هر پیکسل روشن انرژی مصرف خواهد شد. جالب است بدانید در تلویزیون OLED تنها پیکسل هایی انرژی مصرف خواهند کرد که روشن هستند و پیکسل های خاموشی که رنگ مشکی تولید می کنند، انرژی مصرف نخواهند کرد.

 اما نکته جالب تر اینکه برای تولید رنگ های تیره تر نیز میزان مصرف انرژی کاهش خواهد یافت و به میزانی که روشنایی تولید می شود، انررژی نیز صرف خواهد شد.

در واقع میزان مصرف انرژی در تلویزیون OLED از تلویزیون QLED پایین تر خواهد بود. با توجه به این که تلویزیون های OLED بر خلاف تلویزیون های QLED برای نمایش تصاویر به لایه های متعددی وابسته نیستند و تنها از یک لایه لامپ ال ای دی استفاده می کنند، ضخامت و وزن آن ها به مراتب کمتر است.

اگر نگران عمر تلویزیون خود هستید، می‌توانید با خیال راحت‌تری تلویزیون‌های QLED را انتخاب کنید؛ چرا که تکنولوژی LCD مدت زیادی است در بازار حضور دارد و عمر بالای صفحات ساخته‌شده با آن به اثبات رسیده است.

مقایسه از نظر عمق رنگ سیاه (Black Level)

از مهمترین فاکتورها در تعیین کننده کیفیت تصویر تلویزیون تولید رنگ سیاه عمیق و تیره است. هر چه عمق رنگ سیاه بیشتر باشد، کنتراست نمایشگر بالا می رود و غنای رنگ ها افزایش پیدا می کند. تلویزیون های QLED به دلیل استفاده از نور زمینه حتی با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در این زمینه قادر نیستند به تاریکی مطلق برسند و مانند OLED ها به کنتراست بی نهایت دست پیدا کنند؛ هنگامی که صحبت ازBlack Level می شود، بدون تردید OLED به عنوان قهرمان سلطنت می کند.

این مطلب را از دست ندهید   جعبه کابل روشن و نداشتن سیگنال تلویزیون ایکس ویژن

مقایسه از نظر طیف رنگی (Color Space)

سامسونگ ادعا می‌کند تلویزیون‌های QLED با نمایش ۱۰۰ درصد رنگ‌ها حتی از OLED ها نیز برتر هستند همانطور که کسی منکر وجود این واقعیت نیست که QLED ها رنگهای خارق العاده ای را ارائه می دهند اما از آنجایی که طیف رنگی بستگی به شما و دیدتان دارد و این دو سری تلویزیون در این مقایسه تفاوت چندانی ندارند، اینجا برنده نهایی نخواهیم داشت.

مقایسه از نظر روشنایی

درست طبق گفته های سامسونگ تلویزیون‌های QLED هنگام روشنایی از مزیت قابل توجهی برخوردار هستند. این امر به این دلیل است که نقاط کوانتومی قادر به رسیدن به رنگ‌های روشن تر در طیف رنگی بدون از دست دادن اشباع هستند، قابلیتی که در اتاق هایی با نور زیاد محیط مفید است. در نهایت در فضاهایی که نور زیادی دارند، استفاده از روشنایی QLED برای ارائه محتوای HDR می تواند بسیار مفیدتر باشد.

مقایسه از نظر سایز

تلویزیون های QLED محدودیت کمتری در رسیدن به سایز بزرگتر دارند، و به راحتی می توان آن ها را در سایز های 100 اینچ حتی بزرگتر تولید کرد.

مقایسه از نظر مدت سرعت پاسخ‌دهی (Response Time)

زمان واکنش‌دهی به زمان لازم برای تغییر هر دیود از “روشن” به “خاموش” اطلاق می شود. با مدت زمان پاسخ سریع تر می توان تاری حرکت کمتری داشت. در یک تلویزیونQLED ، دیودها در دسته ها مرتب شده و روشن می شوند، که این باعث تغییر کندتر بین حالتهای “روشن” و “خاموش” می شود. در حقیقتOLED در حال حاضر سریعترین زمان پاسخگویی از هر فن آوری تلویزیونی دیگری را ارائه می دهد که آن را به برنده ای واضح تبدیل می کند.

این مطلب را از دست ندهید   خرید تلویزیون هوشمند (بخش چهارم)

مقایسه از نظر زاویه دید(Viewing Angle)

علیرغم تلاش های سامسونگ برای برطرف کردن این مسئله با استفاده از صفحات QLED، همچنان بهترین زاویه دید در تلویزیون های این کمپانی تنها در مرکز است و هر چه قدر دورتر یا جابه‌جا شوید کیفیت تصویر و کنتراست در هر دو رنگ، کاهش می یابد البته شدت آن بین مدلهای متفاوت متغیر است، بنابراین اگر قصد مشاهده تلویزیون تنها از زاویه مسنقیم را ندارید؛ OLED انتخاب عاقلانه‌تری است.

نتیجه نهایی:

QLED از یک روشنایی بالاتر، طول عمر بیشتر و اندازه صفحه نمایش بزرگتر بهره می برد. از طرف دیگر OLED دارای زاویه دید بهتر، سطح عمیق تر رنگ سیاه است و از انرژی کمتری استفاده می کند. از آنجایی که هر دو خارق العاده هستند، بنابراین انتخاب بین آنها کاملا سلیقه ای است. QLED همه جانبه تر است، اما OLED در تاریکی عالی عمل میکند. واقعیت این است انتخاب هیچ کدامشان اشتباه نیست. مطمئناً نسل بعدی QLED عملکرد بهتری در نور کم خواهد داشت یا نسخه پیشرفته تری از OLED در نور طبیعی خواهد بود اما در حال حاضر، در دنیای واقعی، OLED برنده است.

«ادامه دارد…………..»

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =