نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

در این مقاله از نمایندگی ایکس ویژن قصد داریم 4 روش اتصال آیفون به تلویزیون را به شما آموزش دهیم. این روزها صفحه نمایش تلفن های همراه نسبت به گذشته بزرگ تر شده اند اما با این حال عده ای دوست دارند که فیلم یا مسابقه تیم مورد علاقه شان را از تلویزیون تماشا کنند. اگر در حال خواندن این مطلب هستید یعنی به دنبال راهی برای اتصال گوشی آیفون خود به تلویزیون هستید. این کار معمولا بدون دردسر با کمی دقت انجام می شود. قبلا روش اتصال موبایل به تلویزیون را به شما آموزش دادیم. در این مقاله روش های اتصال آیفون به تلویزیون را با هم مرور می کنیم.

معمولا روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که از بین همه آن ها استفاده از فناوری AirPlay رایج تر است. گوشی های اپل مجهز به قابلیتی به نام AirPlay هستند که با استفاده از آن می توانید به راحتی آیفون خود را به تلویزیون متصل کنید. البته ناگفته نماند در این روش تلویزیون هوشمند شما هم باید از این قابلیت پشتیبانی کند. در ادامه سایر روش های اتصال آیفون به تلویزیون را به شما معرفی می کنیم:

اتصال آیفون به تلویزیون از طریق AirPlay

ساده ترین روش برای اتصال بی سیم آیفون به تلویزیون استفاده از قابلیت AirPlay است که به طور پیش فرض در محصولات آیفون وجود دارد. این ویژگی به شما اجازه می دهد که محتوای مورد نظر خود را از آیفون به تلویزیون هوشمند خود منتقل کنید. برای استفاده از این روش باید اول مطمئن شوید که تلویزیون و گوشی شما هر 2 به یک شبکه وای فای متصل هستند. در ادامه گزینه AirPlay Mirroring را انتخاب کرده و تلویزیون یا دستگاه پخش خود را انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر پنل تلویزیون

در مرحله بعد با استفاده از گزینه اشتراک گذاری در برنامه Photos می توانید هر عکس یا ویدیویی که می خواهید را برای نمایش به تلویزیون ارسال کنید. برای این کار ابتدا تصویر مورد نظر را انتخاب کرده سپس گزینه اشتراک گذاری را انتخاب کرده و در منوی باز شده گزینه AirDrop را انتخاب کنید. نکته مهم اینکه ایرپلی با برنامه های مختلف سازگاری کامل دارد. بنابراین می توانید از آن برای پخش فیلم، موزیک یا سریال استفاده کنید.

وصل کردن آیفون به تلویزیون با کابل

اگر تلویزیون شما مجهز به اپل تی وی یا ایرپلی نمی باشد، با استفاده از یک کابل و آداپتور می توانید آیفون خود را به تلویزیون متصل کنید. برای این کار شما به یک کابل HDMI یا VGA نیاز دارید که می توانید آن را به یک آداپتور وصل کرده سپس آداپتور را به پشت تلویزیون متصل کنید.

البته تهیه این آداپتور ممکن است کمی هزینه بر باشد اما ارزش خرید دارد. شما می توانید به راحتی گوشی آیفون خود را از طریق پورت لایتینگ به آداپتور وصل کرده سپس آداپتور را به پشت تلویزیون متصل کنید. البته ممکن است در این روش بعضی از بازی ها یا برنامه ها در تلویزیون شما پخش نشوند.

اتصال از طریق برنامه DLNA

اگر تلویزیون شما به اینترنت مجهز است احتمالا باید از برنامه DLNA هم پشتیبانی کند. این فناوری در اغلب برندهای تلویزیون قابل نصب است و با استفاده از آن شما می توانید به راحتی ویدئو یا عکس خود را از طریق آیفون روی تلویزیون پخش کنید.

این مطلب را از دست ندهید   مراقبت از تلویزیون LED و LCD

خبر خوب اینکه برنامه DLNA فقط برای گوشی های آیفون نیست و از این فناوری می توانید روی دستگاه های دیگر مثلا تلویزیون هم استفاده کنید.

اتصال به وسیله پخش کننده‌های DIY

امروزه پخش کننده هایی به نام DIY وجود دارند که اتصال آیفون به تلویزیون را ممکن می کند. شما می توانید برای استفاده از این پخش کننده می توانید برنامه Kodi را روی گوشی اندروید خود نصب کنید.

آیا روش های دیگری برای اتصال آیفون به تلویزیون خود می شناسید؟ اگر پاسختان بله است نظرات خود را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − دو =