نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون از چیست؟

مواقع زیادی پیش آمده که استفاده کنندگان تلویزیون از سیاه شدن صفحه تلویزیون گلایه می‌کنند. چراغ پاور تلویزیون نشان می دهد که تلویزیون روشن می شود اما تصویر سیاه است. حتی در خیلی از مواقع تلویزیون صدا دارد تصویر ندارد و صفحه تلویزیون سیاه است.

وقتی صفحه تلویزیون سیاه می شود و هیچ  تصویری نشان نمی دهد، این می‌تواند به معنای چندین مشکل متفاوت باشد. در این مقاله مهم ترین مواردی که باید ابتدا بررسی کنید تا بدانید که آیا سیاه شدن تصویر صفحه تلویزیون مشکل ساده است یا مشکلی است که نیاز به تعویض قطعات دارد را توضیح می دهیم.

دلایل و راه کارهای اولیه برای بررسی علت سیاه شده تصویر تلویزیون

ابتدا سعی کنید MENU تلویزیون را با استفاده از ریموت کنترل یا دکمه MENU در خود تلویزیون باز کنید.

– اگر منو تلویزیون ظاهر شود، مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون از یکی از دستگاه های جانبی و یا گیرنده هایی است که به تلویزیون متصل کرده اید.

– وقتی تصویر تلویزیون سیاه است ممکن است یکی از کابل ها مانند کابل HDMI، کابل کواکسیال، کابل آنتن و غیره به درستی کار نکند و چیزی در رابطه با کابل ها شل شده است و یا نیاز است که کابل ها جدا شده و دوباره در جای خود محکم شوند.

– همه کابل ها و دستگاه های جانبی که به تلویزیون وصل هستند را به مدت 5 دقیقه جدا کنید و سپس دوباره آن ها را متصل کنید.

– اطمینان حاصل کنید که همه کابل ها محکم و به درستی متصل شده اند.

این مطلب را از دست ندهید   آیا پنل آسیب دیده تلویزیون قابل تعمیر است؟

– اگر هنگام سیاه شدن صفحه تلویزیون می توانید به منو دسترسی داشته باشید، سیستم عامل تلویزیون خود را به روز کنید تا مطمئن شوید تلویزیون شما به خاطر به روز نبودن سیستم عامل دچار مشکل نشده است.

آیا دستگاه مورد استفاده شما روشن است و ورودی تلویزیون به درستی تنظیم شده است؟

به عنوان مثال اگر از ps۴ استفاده می کنید …

– اطمینان حاصل کنید که ps۴ روشن است.

– اطمینان حاصل کنید که ورودی تلویزیون را به درستی تنظیم کرده‌اید و تلویزیون برای دستگاهی که در حال حاضر از آن استفاده می کنید تنظیم شده است.

– همه ورودی ها را امتحان کنید تا مطمئن شوید دستگاه شما به ورودی صحیحی متصل است.

نکته: گاهی اوقات ورودی ها به اشتباه برچسب‌گذاری می‌شوند و این امر باعث سردرگمی می‌شود. اگر پس از روشن کردن دستگاه و تغییر ورودی تلویزیون، صفحه سیاه از بین رفت و تلویزیون تصاویر را نمایش داد احتمالاً مشکل از اشتباه بودن ورودی مورد استفاده بوده است.

اگر پس از ریست تنظیمات و اطمینان از اینکه دستگاه های جانبی به درستی متصل شده اند همچنان با مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون مواجه هستید ممکن است کابل کواکسیال یا HDMI شما خرابی باشد.

– سعی کنید کابل هایی که قبلاً استفاده می کردید را با کابل جدید جایگزین کنید.

– اطمینان حاصل کنید که سوکت ها و جایی که کابل ها به آن متصل می شوند آسیب ندیده باشند.

نکته: اگر پس از استفاده از کابل جدید مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون از بین رفت و توانستید صدا و تصویر را دریافت کنید، پس مشکل از خراب بودن کابل است.

این مطلب را از دست ندهید   9 دلیل به هم ریختگی رنگ تلویزیون

فعال بودن تایمر خواب تلویزیون

در مواردی، تایمر خواب تلویزیون شما فعال می شود و باعث می شود به طور تصادفی تلویزیون خاموش شود. این مسئله به سادگی حل می شود. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که تنظیمات تایمر خواب را در منوی Setup تلویزیون خود بررسی کنید.

اگر راهکارهای فوق برای رفع مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون جواب نداد، دلایل دیگری وجود دارد که ممکن است علت سیاه شدن تصویر تلویزیون شما باشد. در ادامه این موارد را بیشتر بررسی می‌کنیم.

مشکلات فنی که علت سیاه شدن تصویر تلویزیون هستند

نکته: سایر مواردی که می‌تواند علت سیاه شدن تصویر تلویزیون باشند نیاز به باز کردن تلویزیون و تعویض قطعات دارد.

نکته ایمنی بسیار مهم:  قبل از باز کردن تلویزیون حتماً آن را خاموش کنید و تلویزیون را از برق بکشید. چند ساعت صبر کنید تا برق موجود در داخل تلویزیون تخلیه شود و شما را دچار شوک الکتریکی نکند.

خرابی شدن پنل تلویزیون

– اگر صفحه تلویزیون باشد ممکن است پنل تلویزیون کاملا شده باشد و بنابراین صفحه نمایش سیاه و بدون تصویر است.

– ببینید آیا پنل تلویزیون خرابی شده و یا ترک خورده است و بررسی کنید که آیا هزینه تعویض پنل تلویزیون در مقایسه با خرید یک تلویزیون جدید ارزش دارد یا خیر.

خرابی شدن برد تلویزیون

– ممکن است یکی از برد های تلویزیون) برد اصلی، T-CON، اینورتر بک لایت، برد منبع تغذیه، برد درایور (LED از کار افتاده باشد. علت خرابی برد تلویزیون می‌تواند سوختن خازن و یا آسیب دیدن کابل ریبون باشد.

این مطلب را از دست ندهید   علت نیمه سیاه بودن صفحه تلویزیون ایکس ویژن

– اگر علت سیاه شدن تصویر تلویزیون خرابی بودن برد باشد، ممکن است نیاز به جایگزینی خازن های آسیب دیده و یا تعویض برد تلویزیون باشد.

– اتصالات ریبون همه برد های داخل تلویزیون را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به هم متصل و ایمن است.

خرابی شدن ال ای دی در تلویزیون

– وقتی که برای اولین بار تلویزیون ال ای دی را روشن میکنید صفحه چشمک می زند و سپس صفحه سیاه نمایش داده می شود ممکن است یک یا چند ال ای دی خرابی شده باشند.

– ممکن است تعداد کمی از ال ای دی های پشت پنل تلویزیون کار نکنند.

– کار تعویض ال ای دی،  در واقع جداسازی تمام تلویزیون برای جایگزینی نوار ال ای دی هایی است که خرابی شده‌اند.

– تعویض نوار ال ای دی تلویزیون بسیار حساس است و امکان آسیب به پنل تلویزیون وجود دارد؛ بنابراین این کار باید توسط یک تکنسین با تجربه انجام شود.

1/5 (1 نقد و بررسی)

1 دیدگاه دربارهٔ «سیاه شدن تصویر صفحه تلویزیون»

  1. نجف امرایی

    سلام، روزاون بخیر، من یک LED x vision 42 دارم، چند وقتی هست که یکی دو دقیقه بعد از روشن کردن بالا و پایین تصویرش سیاه میشه و قسمت وسطش تقریبا خوبه، به نظرتون علتش چیه؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + یک =