نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بخش دوم- روش اتصال گوشی به تلویزیون

ما در بخش اول اتصال گوشی به تلویزیون از طریق بی‌سیم را توضیح و به مزایا و معایب آن اشاره کردیم. فناوری وایرلس مشکلاتی چون هزینه و عدم سازگاری را دارد. این سال‌ها در مقایسه با گذشته، این مشکلات تا حدی حل شده است اما هنوز در برخی موارد باید از برقراری و سازگاری فرستنده و گیرنده مطمئن شویم که این موضوع در رابطه با تلویزیون وجود دارد. گرچه تجهیراتی چون کروم کست این نقص را تا حدودی بر طرف نموده است. مشکل بعدی ارتباط بی‌سیم، شبکه خانگی است. یعنی اگر تعداد دستگاه‌های متصل به روتر زیاد باشد، ارسال محتوا موجب افت سرعت سایر دستگاه‌های متصل به مودم می‌شود. حال تصور کنید اگر سرویس‌های Netflix و Youtube در حال دانلود و آپلود باشد، مسلماً پهنای باند کاهش می‌یابد.  در کل روش‌های بی‌سیم در حال پیشرفت بوده و در تلاشند جایگزین روش‌های با کابل شود.

اتصال گوشی به تلویزیون با سیم

امروزه تنها پورت‌هایی که در بیشتر موبایل‌ها مشاهده می‌شود، درگاه میکرو USB و جک هدفون هستند که از طریق آن‌ها می‌توان محتوای ویدیویی را به نمایشگر فرستاد. برای استفاده از پورت USB گوشی جهت ارسال تصاویر و فیلم، باید یکی از دو فناوری Slimport و MHL را به کار برد. هر دو امکان انتقال محتوای داخلی گوشی به تلویزیون با اتصال به پورت HDMI یا ارسال مستقیم داده‌ها از خروجی یو اس بی موبایل به ورودی اج دی ام آی تلویزیون را فراهم می‌کند. این دو دانگل از نظر ظاهری شبیه به هم بوده و بیشتر دستگاه‌های اندرویدی از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید   خسارت آب در تلویزیون LCD

اسلیم پورت

SlimPort ضمن سازگاری خوب با استاندارد HDMI، با درگاه DisplayPort مانتیورها و VGA و DVI نیز هماهنگی دارد. این رابط به عنوان یک استاندارد در حوزه چند رسانه‌ای به علت پشتیبانی ورودی‌های قدیمی و جدید و عدم استفاده از منبع برق خارجی برتری زیادی نسبت به نسل اول MHL دارد. از آنجا که اسلیم پورت دیرتر وارد دنیای گوشی‌های هوشمند شده، MHL توسط تولیدکنندگان به گزینه رایج خروجی کابل تصویری بدل گشته اما این گزینه نیز برای اتصال با سیم مناسب بوده و می‌توانید این مبدل را از بازار یا فروشگاه‌های اینترنتی تهیه کنید.

MHL

فناوری انتقال تصویر ام اج ال برای اولین بار جهت دریافت خروجی HDMI از پورت MicroUSB معرفی و مورد استقبال قرار گرفت. امروزه عموماً به علت هزینه بر بودن و پرداخت حق امتیاز استفاده از آن، بسیاری از تولید کنندگان در گوشی‌های ارزان قیمت از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند.

اما چنانچه موبایل شما از این قابلیت پشتیبانی کند، باید یک مبدل برای درگاه یو ای اس بی تهیه نمایید تا به کمک این رابط اتصال بین دو دستگاه را برقرار کرد. نسخه جدید یا MHL 2.0 بر خلاف نسل اول آن که در گوشی‌های قدیمی‌تر به کار می‌رود، نیازی به منبع برق نداشته و ارتباط موفقی بین Mobile و TV را ایجاد و کیفیت صدا و تصویر خیره کننده‌ای را تجربه خواهید کرد. همچنین واکنش سریعی برای بازی‌های گوشی در تلویزیون داشته و می‌توانید از آن برای نمایش Game در نمایشگر بهره ببرید که کارآمدتر از روش بی‌سیم بوده و کاربران را اذیت نمی‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   پورت تلویزیون ایکس ویژن

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =