نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

جامع ترین راهنمای خرید تلویزیون  (بخش سوم)

امروزه، تلویزیون‌های رده‌پایین، دقت 720P دارند و تلویزیون‌های رده‌میانی و رده‌بالا به ترتیب، رزولوشن‌های Full HD (1080P) و UHD (4K) دارند. رزولوشن، مشخصه‌ی خیلی مهمی هنگام انتخاب تلویزیون به شمار می‌رود و پیشنهاد می‌کنیم که سعی کنید با توجه به بودجه و سایز مورد نظرتان، تلویزیونی بخرید که بیشترین رزولوشن را دارد. رزولوشن بالا باعث می‌شود که اجزای کوچک، مثل نوشته‌ها هم با جزئیات زیادی نشان داده شوند و تصاویر به واقعیت نزدیک‌تر باشند. با ما در بررسی رزولوشن هایی که نامشان را زیاد می‌شنوید؛ همراه باشید.

2- دقت تصویر (Resolution)

دومین موردی که در انتخاب صفحه نمایش مطرح است دقت تصویر یا «رزولوشن» (Resolution) است. رزولوشن به تعداد پیکسل‌های موجود در صفحه‌نمایش گفته می‌شود که تاثیر مستقیمی در شفافیت تصویر پخش‌شده دارند. هرچقدر رزولوشن یک تلویزیون بیشتر باشد، تعداد پیکسل‌های بیشتری در صفحه وجود خواهد داشت؛ درنتیجه تصویر شفاف‌تر یا به‌اصطلاح «شارپ‌تر» نشان داده می‌شود.

این سری از تلویزیون ها فراگیرتر هستند و قیمت خوبی هم دارند اما اگر قصد دارید چند سالی تلویزیون خود را نگه دارید؛ به سراغ تلویزیون های 4K بروید.

تلویزیون های 4K یا UHD

این دسته رزولوشنی 4 برابر تلویزیون‌های Full HD دارند و تصویری با 3,8 میلیون پیکسل ارائه می‌دهد که این رقم در واقع 4 برابر تعداد پیکسل‌هایی است که تلویزیون‌های 1080P ارائه می‌دهند. پیکسل‌های بیشتر در محیطی بسیار کوچک، در حقیقت جزییات بیشتر و تصویر بسیار شارپ‌تری هم به بیننده نشان می‌دهند که حتی از فاصله بسیار نزدیک هم نمی‌توان پیکسل‌های موجود روی صفحه را تشخیص داد. به نظر می‌رسد سایز مناسب این تلویزیون‌ها 50 اینچ و بالاتر باشد چرا که با کوچک‌تر شدن سایز، کیفیت تصویری که از 4K انتظار می‌رود هم کم ‌شود.

مسئله ای که باید آن را در نظر بگیرید کمبود محتواهایی با کیفیت 4K به خصوص برای ایرانیان است، فیلم‌ها و محتواهای کمی با این کیفیت وجود دارند و اگر هم باشند به راحتی قابل تهیه نیستند. محتوای 4K همانند لحاظ کیفی، حجم آن هم تقریباً 4 برابر است بنابراین لود شدن و پخش آن اغلب مشکل ایجاد می‌کند. البته با گسترده‌تر شدن این فناوری به زودی بر حجم این فایل‌ها افزوده خواهد شد و خرید این دسته از تلویزیون ها آینده‌نگرانه به نظر می رسد اما در حال حاضر حجم محتوا قدری نیست که بتوانید رویش حساب باز کنید.

این مطلب را از دست ندهید   خرید تلویزیون ایکس ویژن  (بخش اول)

3- نرخ تازه سازی (Refresh Rate)

این المان بیانگر تعداد دفعاتی ست که تصویر در هر ثانیه روی صفحه تلویزیون عوض می شود. هر چه قدر این میزان بیشتر باشد؛ تصویر روان تر است و هنگام نشان دادن فیلم ها یا بازی های تند، تاری ایجاد نمی شود. اگر از آن دست از افراد هستید که محتوا های پرتحرکی مثل محتواهای ورزشی و فیلم های اکشن زیاد می بینید یا طرفدار پروپاقرص بازی های ویدیوئی و کنسولی هستید تلویزیونی را انتخاب کنید که refresh rate بالایی داشته باشد و به سراغ تلویزیون‌هایی بروید که نرخ به‌روزرسانی آن‌ها، حداقل ۱۲۰ هرتز باشد.

4- کنتراست (Contrast Ratio)

کنتراست بالا همان موردی است که باعث ارائه تصاویر واضح تر با امکان مشاهده تمام جزئیات می شود حتی هنگام تماشای صحنه های تاریک!

توجه داشته باشید که کنتراست پایین همان علتی ست که رنگ سیاه را متمایل به خاکستری نشان می دهد و برخی جزئیات را فاکتور می گیرد.

5- فناوری HDR یا High Dynamic Range

این بخش، راه جدیدی برای فراهم کردن طیف رنگ، روشنایی و حتی تاریکی بهتر، درست در یک صحنه است. فناوری HDR کمک خواهد کرد تضاد بین رنگ ها به صورت مطلوب ایجاد شود و صحنه هایی شبیه به سه بعدی و فراتر از واقعیت تولید خواهند شد به عبارت دیگر HDR تصاویر را زنده تر نشان می‌دهد. گفتنی است که این فناوری، تنها در تلویزیون‌های 4K موجود است و تلویزیون‌های HD و Full HD از آن بی‌بهره هستند. برخی از شرکت‌های مطرح در حوزه‌ی تلویزیون، از این قابلیت با نام Ultra HD Premium استفاده می‌کنند. نوع پیشرفته‌تری از فناوری HDR هم وجود دارد که Dolby Vision نامیده می‌شود بنابراین ازHDR های استاندارد میتوان به HDR 10 یا همان HDR PRO و Dolby vision اشاره کرد که کیفیت خوبی را ارائه می‌کنند. البته این تکنولوژی برای نشان دادن همه پتانسیل کیفی نیازمند محتواهای HDR است.

این مطلب را از دست ندهید   جعبه کابل روشن و نداشتن سیگنال تلویزیون ایکس ویژن

گام چهارم: آیا قصد خرید تلویزیون های خمیده را دارید؟

اگر از افرادی هستید که به نسل تلویزیون های خمیده علاقه مندید یا اطلاعات کافی ای درموردشان ندارید در این قسمت با ما همراه باشید. امروزه بازار طرفداران تلویزیون های خمیده رو به افزایش است؛ شعار کمپانی ها در دفاع از تلویزیون های خمیده (curved) این است که مهم نیست نسبت به تلویزیون خمیده‌تان کجا بنشینید، در هر صورت تجربه ای فراگیرتر هنگام تماشا کردن خواهید داشت.

میخواهیم به طور خلاصه نگاهی به مزایا و معایب آن داشته باشیم.

مزایای تلویزیون های خمیده:

تماشای فراگیرتر به طوری که خود را به محتوایی که مشاهده می‌کنید نردیکتر حس می‌کنید یا به عبارتی در دنیای آن غرق می‌شوید

افزایش درک بصری از عمق تصویر

نمایش بهتر کنتراست در مقایسه با تلویزیون های غیرخمیده

طراحی میزان خمیدگی در راستای میزان خمیدگی چشم‌هایمان است که این موضوع سبب می‌شود که لبه‌های تصویر در محدوده‌ی دید چشم قرار بگیرند و خستگی چشم کمتر شود.

معایب تلویزیون های خمیده:

هر چیزی که در اتاق شما روشن باشد (مخصوصاً منابع مستقیم نور مقابل تلویزیون) بازتاب آن روی صفحه خمیده تحریف یا کج می شود و یا از حالت طبیعی متفاوت می‌شود.

محدود کردن زاویه دید

ناحیه‌‌ی محدود و درستی برای دید مناسب از تلویزیون های خمیده وجود دارد که برای دید بی مشکل باید در آن ناحیه بنشینید.

اثربخشی صفحه های خمیده غالبا در اندازه های بزرگتر آنها چشمگیر است.

به علت تکنولوژی های جدید به کار رفته آنها، خدمات پس از فروش محدود و کمی دارند.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی های تلویزیون 49XTU735 ایکس ویژن

حالا اگر نظر ما را درباره خرید این تلویزیون ها می‌خواهید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید تلویزیون با اندازه ای بزرگ (مثلا 55 اینچ به بالا) را دارید سری هم به دنیای این خمیده ها بزنید؛ اما به طور کلی تلویزیون های مسطح همچنان انتخاب های پرطرفدارتری هستند.

گام پنجم: تلویزیون هوشمند یا غیرهوشمند؟

با پیشرفت تکنولوژی و نیاز روز افرون انسانها به فضای مجازی، تلوزیون های هوشمند در هرجایی پیدا می‌شوند به طوری که بیش از 70 درصد تلویزیون های فروخته شده این روزها تلویزیون های هوشمند هستند. ساده ترین تعریف برای این تلویزیون ها، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق wifi یا کابل LAN است.

 این تلویزیون ها می توانند به محتوای آنلاین دسترسی پیدا کنند، بسیاری از مرورگرهای وب را دارند و نسل پیشرفته تر آنها می توانند به دستورات صوتی پاسخ دهند، پیشنهاد های برنامه ای ارائه دهند و به شما اجازه دهند محتوا را از تلفن هوشمند خود در صفحه تلویزیون با استفاده از قابلیت (Phone Mirroring) مشاهده کنید.

همچنین از طریق آنها می‌توانید به صورت آنلاین فیلم تماشا کنید، بازی کنید، در سایت های مختلف بچرخید و صفحه‌تان در شبکه های مجازی را چک کنید. نکته ای که باید آن را در نظر بگیرید این است که اگر قصد تماشای محتوا از برنامه های خاصی مانند YOUTUBE دارید، از قابلیت نصب شدن آن برنامه ها روی تلویزیون انتخابی‌تان اطمینان حاصل کنید.

از دیگر ویژگی های غالب تلویزیون های هوشمند، ویژگی کنترل کردن آنها از طریق تلفن همراهتان است، با نصب اپلیکیشن مربوط به این کار روی گوشی هوشمندتان می‌توانید تلفن همراهتان را به یک ریموت کنترل تمام عیار تبدیل کنید.

«ادامه دارد…………»

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =