نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا تلویزیون ایکس ویژن روشن نمی‌شود؟

مادیران، تلویزیون ایکس ویژن را در تنوعی از مدل‌ها و با پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا تولید و با قیمت پایین‌تری نسبت به اجناس خارجی به بازار تصویری و صوتی عرضه می‌کند. این تلویزیون به علت به کار گیری قطعات مرغوب تا سال‌ها برای شما کار می‌کند ولی همانند سایر برندها بعد از چند سال استفاده دچار استهلاک و نیاز به سرویس و تعمیر پیدا خواهد کرد. یکی از مشکلات رایج هر تلویزیونی، عدم روشن شدن آن است. این ایراد می‌تواند ناشی از استفاده طولانی مدت و فرسودگی قطعات یا به علت خرابی جزئی در اثر عدم استفاده صحیح رخ دهد. در این مطلب تلاش کردیم، چرایی و راه‌حل رفع این مشکل را بررسی کنیم. از آنجا که روشن نشدن دستگاه، در اثر موارد زیادی پیش می‌آید، توصیه می‌کنیم با خواندن این مقاله نکات گفته شده را انجام داده و اگر مشکل حل نشد، با شماره‌های درج شده در سایت تماس گرفته تا متخصصان مرکز در کمترین زمان ممکن به محل اعزام و این ایراد را بررسی و نسبت به تعمیر آن اقدام نمایند.

دلایل روشن نشدن تلویزیون

روشن نشدن تلویزیون، نگرانی‌های زیادی را برای شما به وجود می‌آورد. این اختلال به دلایل گوناگونی چون خرابی مین برد، برد پاور، بک لایت و … رخ می‌دهد که توسط تکنسین‌های مربوطه قابل بررسی و عیب‌یابی می‌باشد.

خرابی بردپاور

پاور همانطور که از اسمش مشخص است، وظیفه تأمین ولتاژ مورد نیاز قطعات دستگاه با تبدیل جریان AC به DC (جریان مستقیم) را دارد. هر گونه نقص در آن، امکان فراهم شدن انرژی الکتریکی مورد نیاز برای کار کردن اجزای دستگاه و نمایش تصویر را غیر ممکن و در این صورت تلویزیون به یک دستگاه بی مصرف بدل می‌گردد اما جای نگرانی نیست، تعمیرکاران ماهر با ترمیم یا تعویض برد پاور مشکل را حل می‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید   عدم گرفتن سیگنال تلویزیون

خرابی مین برد

مین برد یا برد اصلی مغز سیستم و مرکز اصلی پردازش اطلاعات صوتی و تصویری در تلویزیون به شمار می‌رود که کنترل و مدیریت قسمت‌های مختلف را بر عهده دارد. این داده‌ها بعد از تحلیل و پردازش در برد به صفحه نمایش منتقل می‌شوند. Main Board از قطعات بی‌شماری مانند خازن، ترانزیستور، مقاومت، دیود، آی‌سی، درگاه ورودی و خروجی، حافظه و … تشکیل شده که از کار افتادن آن‌ها عملکرد کلی وسیله را مشکل روبرو می‌کند. خرابی برد اصلی می‌تواند موجب روشن نشدن و عدم مشاهده تصویر شود. کارشناسان با بررسی همه جانبه قطعات به تعمیر و تعویض دقیق آن پرداخته تا مثل روز اول کار کند.

 رفع مشکل روشن نشدن تلویزیون

قبل از هر گونه اقدامی برای تعمیر دستگاه خود اقدامات زیر را انجام دهید تا مشکل برطرف شود. پیشنهاد می‌کنیم، اگر راه‌کارهای زیر مؤثر نبود، از هر گونه عملی در راستای تعمیر خودداری کنید تا از خرابی بیشتر و افزایش خسارت مالی جلوگیری گردد. بهترین راه تماس با نمایندگی ایکس ویژن و ثبت درخواست تعمیر آنلاین است تا تیم فنی به سرعت به محل موردنظرتان مراجعه کنند.

نکته: قبل از هر کاری کنسول بازی، رسیور، فلش یا مموری و سایر وسایل جانبی متصل به دستگاه را جدا کنید.

بررسی ریموت

احتمال ایراد از ریموت کنترل وجود دارد. در قدم اول باتری کنترل را عوض کرده و مجدداً تست کنید. اگر کار نکرد، ممکن است خود ریموت خراب شده یا چیزی مانع عبور سیگنال مادون قرمز شده است. جهت اطمینان از سالمی کنترل، دستگاه را با دکمه پاور کناری یا پشت سیستم روشن کنید. چنانچه تلویزیون کار کرد، یعنی ریموت خراب شده و نیاز به تعمیر دارد.

این مطلب را از دست ندهید   HDMI در مقابل ColorStream

بررسی پریز برق

اگر از سه راهی برای اتصال غیر مستقیم دستگاه به برق استفاده می‌کنید. آن را جدا و تلویزیون را مستقیماً به پریز متصل کرده تا ببینید، پریز مشکل نداشته باشد. همچنین می‌توانید دو شاخه را از برق جدا کرده و چند دقیقه صبر کنید، سپس کابل را به برق زده و به مدت 20 ثانیه دکمه خاموش و روشن را فشار دهید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + نوزده =