نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشاهده خطوط افقی و عمودی روی تلویزیون

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای هر تلویزیونی رخ دهد، ایجاد خطوط افقی و عمودی روی صفحه نمایش می‌باشد. این ایراد محدود به یک برند نبوده و برای هر دستگاهی با هر برند و مدلی به وجود می‌آید. اوایل، این مشکل محدود به چند خط است ولی به مرور و عدم رسیدگی، بیشتر شده و حتی کل تصویر را در بر می‌گیرد. دلیل نمایش خطوط، متفاوت است و بایستی کارشناسان نمایندگی به طور موشکافانه، آن را مورد بررسی و تعمیر قرار دهند. با ما همراه باشید تا به بررسی علل و روش‌های برطرف نمودن آن بپردازیم.

دلیل مشاهده خطوط افقی و عمودی

این مشکل به دلایل زیادی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم رخ می‌دهد اما به طور کلی می‌تواند در اثر مجاورت با گرما یا به کارگیری بیش از حد دستگاه ایجاد شود. چنانچه با راه‌حل‌هایی که گفته می‌شود، خطوط آزارددهنده برطرف نشد، باید تحت نظارت یک تکنسین قرار گرفته تا اقدام به تعمیر آن بکند. چنانچه با تعویض قطعات درگیر در بروز مشکل، نقص حل نشد، متأسفانه تنها راه برای خلاصی، جایگزین کامل پنل با یک پنل جدید است. در ضمن بروز این ایراد تنها مختص تلویزیون نبوده و برای همه نمایشگرها پیش می‌آید.

ظاهر شدن خط‌ها حین تست تصویر

در چنین شرایطی یک مشکل سخت افزاری رخ داده و برای اطمینان دستگاه را به تنظیمات کارخانه برگردانده تا متوجه شوید مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری است. برای این کار در منو، گزینه تنظیمات و سپس General یا عمومی را انتخاب و در نهایت روی ریست فکتوری زده تا دستگاه به تنظیمات اولیه باز گردد.

این مطلب را از دست ندهید   عدم گرفتن سیگنال تلویزیون

مشاهد خطوط افقی در برخی از کانال‌ها

بعضی اوقات شما خط‌های افقی را تنها در برخی کانال‌ها می‌بینید. احتملاً سیگنال‌های آن شبکه ضعیف شده و هیچ ایراد نرم افزاری و سخت افزاری به وجود نیامده است. می‌توانید در تنظیمات و بخش کانال‌ها سیگنال شبکه‌ها را مشاهده کنید. اگر Signal ضعیف بود، موقعیت آنتن را تغییر داده تا با یک جابه‌جایی کوچک مشکل رفع شود یا نسبت به تهیه یک دستگاه دیجیتال اقدام نمایید. چنانچه سیگنال قوی بود ولی با این خط‌ها روبرو شدید، حتماً مرکز پخش دچار مشکل فنی شده است.

دیده شدن خطوط در همه کانال‌ها به جز سایر ورودی‌ها

در این گونه مواقع ممکن است هر یک از برد دیجیتالی تلویزیون، ماهواره، دستگاه دیجیتالی، آنتن و حتی کابل جهت اتصال به نمایشگر دچار نقص شده باشد. جهت پیدا کردن عامل، نخست کابل HDMI بین تلویزیون و گیرنده یا سایر دستگاه‌ها و سیم آنتن را تغییر دهید. اگر مشکل حل نشد، گیرنده ماهواره یا دیجیتال خراب شده و برای اطمینان می‌توانید آن را با یک نمونه سالم جایگزین کنید.

چنانچه با عوض کردن سیم و کابل‌ها و حتی گیرنده‌ها و آنتن به طور موقت، ایراد ادامه‌دار بود، تلویزیون خود را به یک تعمیرکار حرفه‌ای و باتجربه بسپارید.

مشاهده خطوط در کلیه کانال‌ها و ورودی‌ها

عموماً نقش بستن خطوط عمودی روی صفحه نمایش، بعد از گذشت چند سال و استفاده طولانی مدت دیده می‌شود. این مشکل معمولاً در اثر خرابی برد تیکان (T-Con) پدید آمده و بسیاری اوقات نیز به خاطر عدم محکم شدن سیم‌ها به وجود می‌آید.

اما در مورد خطوط افقی، اصلی‌ترین عامل ایجاد آن، قطع اطلاعات در خط به دلایل گوناگون از جمله خرابی فلت، قطعی خروجی آی سی پردازشگر روی فلت می‌باشد. همچنین واکنش اشتباه خطوط در برابر سیگنال‌های تصویر یا از کار افتادن پیکسل‌ها نیز از دلایلی هستند که به پدیدار شدن این خط‌های افقی منجر خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید   کار نکردن HDMI ARC تلویزیون هوشمند ایکس ویژن
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =