نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی‌ کابل HDMI تلویزیون

HDMI مخفف جمله High-Definition Multimedia Interface است که یک فناوری پر کاربرد علی الخصوص در تلویزیون جهت انتقال همزمان صوت و تصویر با کیفیت بالا و به صورت دیجیتالی و غیر فشرده محسوب می‌شود. در قدیم، ارسال تصویر و صدا به کمک چندین کابل به طور جدا انجام می‌گرفت. مثلاً اگر می‌خواستیم از یک دستگاه پخش کننده یا دوربین فیلم برداری، فیلمی را در تلویزیون ببینیم، باید از چند تا سیم برای این کار استفاده می‌کردیم. امروزه اج دی ام آی این مشکل را حل کرده و تنها با یک سیم اطلاعات به بهترین شکل منتقل می‌گردد.

کابل HDMI برای اولین بار در سال 2003 وارد تجهیزات الکترونیکی شد و تا الآن رو به پیشرفت بوده و نسخه‌های جدیدتر با کیفیت بالاتری را به خود دیده که به ترتیب شامل ورژن‌های 1، 1.1، 1.2، 1.3 و 1.4 در انواع A، B، C، D وجود دارند که نوع D فقط در نسخه 1.4 کاربرد دارد. سرعت انتقال داده‌ها در ورژن جدید بالاتر و باکیفیت‌تر انجام می‌شود تا تصاویر از وضوح بیشتری برخوردار باشد.

فرمت‌های قابل پشتیبانی می‌تواند از فول اج دی تا 4K و … را شامل شود و در کل این کابل به راحتی تعداد کانکتورها را محدود کرده و به بهترین کیفیت در تمامی تجهیزات الکترونیکی چون تلویزیون، کنسول بازی، لپ تاپ، دسکتاپ، پرینترها و سایر گجت‌های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته و به بهترین نحوه تمامی این تجهیزات را به هم وصل می‌کند.

مشکلات رایج کابل HDMI

کابل‌های اج دی ام آی در اثر عوامل گوناگون و استفاده طولانی ممکن است دچار مشکل شوند و شما ناچار به خرید یک کابل جدید شوید. عدم وجود تصویر، تاری تصویر، کاهش وضوح صفحه نمایش، تصویر نامرتب، سیاه و سفید شدن تصویر و … از شایع‌ترین نشانه‌های خرابی این کانکتور به حساب می‌آید. البته دقت کنید این علائم می‌تواند در اثر سایر خرابی‌ها نیز به وجود بیاید که فقط با تست و بررسی دستگاه توسط کارشناس قابل ریشه‌یابی و شناسایی می‌باشد.

این مطلب را از دست ندهید   تغییر اندازه صفحه تلویزیون

آزمایش کابل HDMI

برای اینکه مطمئن شویم کابل ما سالم است، آن را با یک کابل دیگر تعویض نمایید و اگر مشکلات تصویر ادامه داشت، پس کانکتور ما سالم است که در این صورت مشکل از پورت، مین برد، بک لایت یا سایر قطعات داخلی یک تلویزیون می‌باشد. در این صورت مشکل بسیار جدی بوده و حتماً باید دستگاه خود را به یک مرکز معتبر فرستاده یا با کارشناسان نمایندگی تعمیرات تماس گرفته تا در اسرع وقت به محل مورد نظر اعزام و اقدام به عیب‌یابی و رفع ایردات و نقایض ایجاد شده در تلویزیون‌تان کنند.

خرید کابل HDMI

اگر به خرابی کابل خود مطمئن هستید، اولین قدم برای خرید یک کابل جدید، توجه به نوع و مدل آن است، در واقع ما در بازار کانکتورهای مخصوص کنسول بازی، تلویزیون، پرینتر و سایر دستگاه‌های دیجیتالی هستیم که هر یک یکسری توانایی‌های ویژه دارند. البته کابل‌های HDMI تلویزیون‌های جدید از همه دستگاه‌های قابل اتصال به آن همچون بازی، گیرنده دیجیتال و …. را پشتیبانی کرده و مشکلی بابت آن نخواهید داشت.

کابل‌های اج دی ام آی در انواع و اقسام  طول در بازار وجود دارد و شما می‌توانید متناسب با فاصله دستگاه اقدام به خریداری کنید. اگر می‌خواهید هزینه بیشتری کنید، اقدام به تهیه کابل دارای درگاه پوشانده شده با درپوش‌های پلاستیکی جهت جلوگیری از ورود گرد و غبار نمایید. چنانچه تلویزیون شما دارای تکنولوژی 3 بعدی هست باید یک رابط استاندارد که با این فناوری سازگار بوده و از آن‌ پشتیبانی می‌کند، خریداری نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفت =