نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون مناسب برای بازی کامپیوتری

با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی، دنیای سرگرمی، دچار تغییرات بسیاری شد. مردم، برای گذراندن اوقات فراغت خود، از روش های نوینی بهره می برند. یکی از پر طرفدار ترین و سرگرم کننده ترین روش های گذراندن اوقات فراغت، استفاده از بازی های ویدئویی است.

امروزه، اکثر برند های معروف و معتبر، در تلاش اند که بتوانند مناسب ترین تلویزیون ها را برای کنسول های بازی تولید و عرضه نمایند. برای خرید تلویزیون مناسب بازی کامپیوتری، باید بدانید که یک تلویزیون مناسب برای کنسول بازی، نیازمند چه ویژگی هایی می باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

برای انجام بازی ها ویدئویی، نیازمند کنسول بازی (پلی استیشن) و تلویزیون مناسب آن می باشید. برای لذت بردن از این نوع سرگرمی، لازم است تا شما بتوانید بهترین و با کفیت ترین نوع کنسول بازی و همچنین تلویزیون را انتخاب و خریداری نمائید. در این مقاله با مناسب ترین تلویزیون ها برای بازی کامپیوتری آشنا خواهید شد.

عواملی که در انتخاب تلویزیون مناسب برای بازی کامپیوتری مؤثر اند، عبارت اند از:

عدم تأخیر و سرعت بالا:

اولین و اصلی ترین عامل این است که تلویزیونی که شما خریداری می کنید، حداقل ترین میزان افت سرعت را داشته باشد. به عبارت دیگر، تلویزیونی که بین اجرا کردن بازی بر روی نمایشگر تلویزیون و خروجی کنسول، کم ترین میزان تأخیر را دارا باشد. این که شما در انجام بازی هایی مثل پازل، شطرنج و … یا بازی هایی در قالب استراتژی تأخیر داشته باشید، ایرادی ندارد اما برخی بازی ها مانند بازی های جنگی، مسابقه ای و … این مسئله دردسر ساز شده و لذت و هیجان گیم را از شما سلب می کند. به عنوان مثال، تلویزیون هایی با دامنه دینامیک بالا و رزولوشن 4k، می توانند بهترین تجربه گیم را در اختیار شما بگذارند.

این مطلب را از دست ندهید   سیر تا پیاز تعمیر فلت تلویزیون

رنگ:

در کیفیت تصویر بازی های ویدئویی، عواملی مانند رنگ مشکی با عمق بالا، تصویر درخشان و با وضوح کامل، کنتراست مناسب و … مؤثرند. پس در انتخاب تلویزیون مناسب بازی کامپیوتری، باید به این موضوع توجه نموده و تلویزیونی با کیفیت تصویر بالا، خریداری کنید. در غیر این صورت آنچنان که باید، از بازی کردن لذت نمی برید. از این جهت لازم است هنگام خریداری تلویزیون، از داشتن استاندارد HDR، مطمئن شوید. استاندارد HDR، امکان نمایش طیف گسترده تری از رنگ ها، از روشن ترین تا تاریک ترین رنگ ها را در تلویزیون ایجاد می کند.

حالت گیم:

تلویزیون های امروزی، اغلب دارای حالت های مختلفی از نظر تصویر و صدا و سرعت عمل دارند. با یک تنظیم ساده از منوی تلویزیون روی حالت دلخواه (حالت بازی) هم سرعت عملتان افزایش می باید هم صدا و تصویر مناسب بازی کامپیوتری برای شما می شود.

اتصال:

امروزه تمام تلویزیون ها، از درگاه HDMI پشتیبانی می کنند. این درگاه اتصال بین کنسول بازی و تلویزیون را ایجاد  می کند. پس برای گیمینک به تلویزیونی نیازمندید که حتماً دارای این درگاه باشد. برخی از دستگاه ها نیاز به درگاه HDMI 2.0 دارند. پس بهتر است هنگام خرید تلویزیون به این مسئله توجه نمائید.

نرخ تازه سازی تصاویر:

در بازی های پر سرعت، نرخ تازه سازی تصاویر اهمیت بسیار بالایی دارد. این عامل، باعث از رفع تار بودن صفحه و کند بودن بازی می شود. در صورت استفاده از تلویزیونی با نرخ تازه سازی پایین، بازی هایی با سرعت بالا، مانند بازی های مسابقه ای، موتور سواری، ماشین سواری و … به خوبی اجرا نمی شوند و با مشکل مواجه می شوید.

این مطلب را از دست ندهید   مراقبت از تلویزیون LED و LCD

کدام نوع تلویزیون مناسب تر است؟

تلویزیون های OLED از 1 سال اخیر به تعداد بیشتری در بازار عرضه می شوند و از دسته تلویزیون های پر فروش به حساب می آیند. این تلویزیون ها از نظر اجرای گیم، می توانند مناسب ترین گزینه باشند. البته اجرای بازی در تلویزیون های LED و LCD نیز کیفیت خوبی دارد. تلویزیون های LED و LCD در مقایسه با تلویزیون های OLED هزینه کمتری شامل می شوند اما برای انتخاب بهترین تلویزیون بر اساس کیفیت در بازی کامپیوتری، تلویزیون های OLED گزینه بسیار خوبی هستند و  لذت بازی های ویدئویی را برای شما چند برابر می کنند.

چند مدل از تلویزیون های مناسب بازی کامپیوتری:

  • تلویزیون OLED 854 فیلیپس
  • تلویزیون LG B9 OLED
  • تلویزیون Q9F سامسونگ
  • تلویزیون Q70R سامسونگ
  • تلویزیون LG C9 OLED
  • تلویزیون X900F سونی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، در تولید تلویزیون ها از روش های نوینی استفاده شده و قابلیت های جدید تری افزوده می شود. همچنین رضایت کاربران در این چند سال اخیر نسبت به کیفیت تلویزیون ها بسیار زیاد می باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 3 =