نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با تفاوت تلویزیون LCD و LED

انتخاب و خرید لوازم خانگی، کار دشواری می باشد؛ به این دلیل که هم هزینه زیادی باید پرداخت کنید و هم لوازم خانگی، دارای تنوع زیادی می باشد. پس در انتخابمان باید نهایت دقت را به خرج دهیم و انواع لوازم را با هم مقایسه نمائیم تا بتوانیم بهترین گزینه را انتخاب نمائیم. در این مقاله، با تفاوت تلویزیون LCD و LED آشنا خواهید شد.

تفاوت ها و شباهت های تلویزیون های LED و LCD:

تلویزیون های LCD که به عنوان نسل جدیدی از تکنولوژی در تلویزیون می باشند، دارای تصویر با کیفیتی هستند، فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و قابلیت این را دارند که بسیار باریک ساخته شوند. تلویزیون های LED بسیار مشابه به تلویزیون های LCD هستند، فقط پشرفته تر و باریک تر می باشند و قابلیت نصب بر روی دیوار را دارا هستند. تلویزیون های LED، تنها تفاوتی که با هم دارند، در نور زمینه نمایشگر می باشد. به عبارت دیگر فرق تلویزیون های LCD و LED در منبع تأمین نور آن ‌ها است.

تلویزیون های LCD که پس از آن ها محصولات جدید تری (مانند تلویزیون های  LED ،OLED ،QLED و …) روانه بازار شده است، برای روشن کردن صفحات کریستال مایع، از منبع نوری در پشت پنل خود استفاده می کنند. در تلویزیون های جدید تر از LCD های قدیمی، به جای ماده فلورسنت، از LED برای روشن کردن کریستال های مایع استفاده می شود. به عبارت دیگر، برای روشن کردن کریستال های مایع LCD، از لامپ فلور سنت و برای کریستال های مایع LED، دیود های نورانی (Light Emitting Diodes) به کار برده می شوند.

این مطلب را از دست ندهید   برفکی شدن تلویزیون

نکته قابل ذکر این است که نور توسط چند لامپ فلور سنت موجود در پشت صفحات تولید می شود و کریستال نقشی در این زمینه ندارد. نواری مشبک، که دارای منفافذ منظمی می باشد، در این حد فواصل وجود دارد که با باز و بسته شدن این منفذ ها، مسیر منتشر شدن نور برای تولید تصویر، کنترل می گردد.

هنگامی که هر کدام از این منافذ با یک فیلتر رنگی آمیخته می شوند، یک پیکسل (نقطه نورانی) اصلی را تشکیل می دهند که بسیار کوچک است اما با ترکیب تعدادی از آن ها یک نقطه رنگی به وجود می آید. به کمک لامپ فلور سنت، تصویر ساخته شده توسط کریستال قابل مشاهده خواهد بود.

مقایسه نمایشگر های LED و LCD:

در تلویزیون های LED، تصویر بسیار روشن تر است و دارای کنتراست بسیار بهتری است. همچنین نقاط سیاه در آن عمیق تر می باشند.

تلویزیون های LED، مصرف کمتری در برق دارند. به عبارت دیگر، اگر یک تلویزیون LED و LCD هم اندازه و هم سایز را با هم مقایسه کنیم، تلویزیون LED، چهل درصد مصرف رقشان کمتر است.

در تلویزون های LED، فرکانس تغییر تصویر بالاتر است.

تلویزیون های LED، دارای آلودگی محیط زیستی کمتری هستند.

همچنین این تلویزیون ها، با سیستم نوردهی EDGE LED، ضخامتشان بسیار کم است. ضخامت LED های موجود در بازار، حدوداً 25 میلی متر می باشد.

شباهتی که تلویزیون های LED و LCD در نمایشگر های خود دارند، مخدودیت در زاویه دید می باشد. اما باز هم تصاویر در تلویزیون LED، به مراتب با وضوح تر از تلویزیون های LCD است.

این مطلب را از دست ندهید   صفحه سیاه یا صفحه سیاه سوسوزن تلویزیون ایکس ویژن

تلویزیون ‌های LED، به دلیل به کاربردن دیود‌ های نورانی در تولید تصویر، از عمر مفید بیشتری به نسبت تلویزیون LCD برخوردار هستند.

تلویزیون‌ های LCD، به دلیل استفاده از لامپ های فلور سنت، قادر به نشان دادن مشکی مطلق نیستند.

مقایسه طول عمر تلویزیون های LED و LCD:

طول عمر تلویزیون های LED و LCD را می توان این گونه تعریف نمود که هر زمان نور پس زمینه تلویزیون ها به نصف کاهش یابد، در واقع طول عمرش به پایان رسیده است. به طور کلی LCD و LED ها، در بدترین حالت پس از 16 سال و در بهترین حالت پس از 30 سال عمرشان اتمام می یابد.

البته عمر تلویزیون به نوری که برای صفحه نمایشگر خود تنظیم می کنید و مقدار ساعت استفاده از تلویزیون خود در روز نیز بستگی دارد. در LED و LCD ها هر چه روشنایی تصویر را بیشتر نمائید، عمر تلویزیون کمتر شده و مصرف برقتان بیشتر خواهد شد.

تفاوت دقیق تلویزیون LED و LCD در زاویه دید

زاویه دید در تلویزیون ‌های LED، به مراتب بهتر از تلویزیون‌ های LCD می باشد. به عبارت دیگر از جهات مختلف (بالا، پایین، چپ و راست)، تصاویر بهتر دیده می‌شوند. لامپ‌ های LED موجود در تلویزیون ‌های LED، باعث بهتر شدن زاویه در این تلویزیون‌ ها شده است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =