نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

“باندینگ” اصطلاحی است که نوع خاصی از مشکل کیفیت تصویر را توصیف می کند که می تواند توسط هر تلویزیونی تجربه شود. نوارهای عمودی یا افقی روی صفحه ظاهر می‌شوند و اغلب می‌توانند نشانه‌ای از خرابی تلویزیون، قطع سرویس کابل، اتصال فیزیکی شل یا برخی مشکلات فنی دیگر باشند. بخش پشتیبانی فنی ارائه دهنده کابل شما مطمئناً می تواند به شما در رسیدگی و حل این مشکلات کمک کند، اما با برخی عیب یابی ساده و بدون درد در خانه، می توانید علت مشکل را محدود کنید و به احتمال زیاد می توانید عملکرد کامل تلویزیون را بازیابی کنید.

نحوه تعمیر مشکلات باندینگ در تلویزیون های ایکس ویژن

مرحله 1

تلویزیون را با جدا کردن سیم برق آن به مدت 30 ثانیه و وصل کردن مجدد آن به برق بازنشانی کنید. تلویزیون را دوباره روشن کنید و تصویر را برای هر گونه پیشرفت بررسی کنید. این روش ساده بازنشانی اغلب می‌تواند بسیاری از اساسی‌ترین مشکلات کیفیت تصویر را که یک تلویزیون می‌تواند تجربه کند، از جمله نوارهای افقی و عمودی، حل کند. با این حال، اگر هیچ بهبودی در تصویر وجود نداشته باشد، برخی از عیب‌یابی بیشتر مورد نیاز است.

مرحله 2

کابل کواکسیال را که خروجی کابل دیواری شما را به ورودی کواکسیال تلویزیون یا هر جعبه کابل دیجیتالی که ممکن است با تلویزیون استفاده کنید، وصل می کند، باز کنید. انتهای کابل را بررسی کنید تا ببینید آیا سوزن مسی که از وسط عبور می کند خمیده، کثیف یا آسیب دیده است. گاهی اوقات می توان خمیدگی های جزئی را با دست اصلاح کرد، اما اگر سوزن خیلی خمیده یا کثیف باشد، ممکن است کل کابل نیاز به تعویض داشته باشد. در هر صورت، کابل را دوباره به ورودی کواکسیال بپیچانید تا فقط با دست محکم شود و دوباره تصویر را برای هر گونه پیشرفت بررسی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آیا پنل آسیب دیده تلویزیون قابل تعمیر است؟

مرحله 3

کابل‌های صوتی/تصویری را که دستگاه منبعی را که می‌خواهید تماشا کنید را به تلویزیون متصل کنید. برای مثال، اگر در حال تماشای یک پخش کننده DVD متصل به تلویزیون ایکس ویژن از طریق کابل های RCA هستید، کابل زرد رنگ ویدیوی RCA را هم روی دستگاه پخش DVD و هم تلویزیون جدا کنید و آسیب دیدگی را بررسی کنید. مجدداً هر کابلی که به شدت آسیب دیده است را تعویض کنید. کابل های RCA را دوباره به برق وصل کنید و بهبودها را بررسی کنید.

مرحله 4

برای تعیین دامنه مشکل، کل مجموعه کانال خود و همه ورودی های ویدیوی تلویزیون خود را اسکن کنید. اگر نواربندی فقط در یک یا چند کانال اتفاق می افتد، همان کانال یا کانال ها را در تلویزیون های دیگر خانه خود بررسی کنید. اگر تلویزیون های دیگر نیز باندینگ را نشان می دهند، مشکل به احتمال زیاد قطعی پخش است و باید مشکل را به ارائه دهنده کابل خود گزارش دهید. اگر همه کانال‌ها و ورودی‌های ویدئویی در ویژگی تلویزیون دارای مشکل باند یکسانی باشند، تلویزیون احتمالاً نیاز به سرویس یا تعویض دارد.

مقالات مرتبط:

پورت تلویزیون ایکس ویژن

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − چهار =