نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا تلویزیون برفکی نشان می دهد؟

گاهی اوقات تصویر برفکی جایگزین صدا و تصویر شفاف در برخی از کانال ها می‌شود که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. به طور کلی شطرنجی شدن تصویر، محو شدن و یا برفکی شدن تصویر همگی نشان دهنده ضعف سیگنال دریافتی می باشند. علت برفک تلویزیون چه برفک رنگی تلویزیون و چه سیاه و سفید و نمایش تصاویر با کیفیت می ‌تواند شل شدن اتصالات کابل،  تداخل، ورودی نادرست مشکل در جعبه کابل و غیره باشد؛ اما اکثر مشکلات برفکی شدن تصویر با تنظیم کابل ها و تلویزیون برطرف می‌شوند.

در صورتی که نمایش تصاویر در تلویزیون شما نیز دچار مشکل شده است و با مشکل برفکی شدن تصویر روبرو شده اید پیشنهاد می کنیم حتما مطالب بیان شده در این مقاله را به طور کامل مطالعه نمایید و همه این موارد را در تلویزیون خود بررسی نمایید و در نهایت اگر باز هم مشکل برفکی شدن تصویر وجود داشت و نمی دانید که علت برفک رنگی تلویزیون  یا برفک سیاه و سفید چیست، می توانید درخواست تعمیر و عیب یابی تلویزیون خود را از طریق تماس تلفنی و یا فرم زیر به صورت آنلاین ثبت نمایید  در کوتاهترین زمان ممکن بهترین تکنسین حرفه ای و با تجربه تعمیرات تلویزیون را به محل شما اعزام نماییم.

مواردی که می تواند علت برفکی شدن تصویر تلویزیون شما باشد:

ابتدا اتصالات پشت تلویزیون و فیشهای ورودی را بررسی کنید و آنها را محکم زیرا ممکن است و شل شدن کابل ها علت برفک تلویزیون باشند. برای اطمینان یک بار کابل‌ها را جدا کنید و دوباره آنها را در ورودی ها به درستی متصل کنید.

این مطلب را از دست ندهید   وصل تلفن هوشمند را به صورت بی سیم به تلویزیون

کابل های پشت گیرنده دیجیتال، آنتن و یا هر گیرنده دیگری که به تلویزیون خود متصل کردید را بررسی کنید مطمئن شوید که این کابل ها به خوبی در به ورودی متصل شده‌اند و مشکلی ندارند.

سیم برق تلویزیون و سایر دستگاه‌هایی که به تلویزیون متصل هستند مانند گیرنده دیجیتال را بررسی کنید مطمئن شوید که به خوبی در داخل پریز برق قرار گرفته‌اند. همچنین سالم بودن سه راهی یا محافظ برق را نیز بررسی کنید.

 اطراف تلویزیون خود را به دقت بررسی کنید اگر وسایل الکترونیکی پرقدرتی مانند  مانیتور کامپیوتر یا ماکروویو که از برق زیادی استفاده می کنند در نزدیکی تلویزیون وجود دارند سعی کنید آنها را از تلویزیون دور کنید و یا این که تلویزیون در مکان دیگری به دور از اینگونه وسایل قرار دهید. چرا که این دستگاه ها با ایجاد تداخل الکترونیکی، می‌توانند علت برفک زدن تلویزیون باشند.

منابع کابل ها را بررسی نمایید و ورودی درست تلویزیون را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر تلویزیون را از طریق کابل HDMI به گیرنده دیجیتال وصل کرده‌اید،  استفاده از ریموت کنترل درب ورودی HDMI  را انتخاب کنید.

اگر ریموت کنترل تلویزیون شما دکمه مکث یا “Pause” را دارد، فعال بودن آن را بررسی کنید. برخی از تلویزیون ها دارای ویژگی انجماد هستند که به شما امکان می دهند تصویر را متوقف کنید و این موضوع ممکن است باعث ثابت شدن و برفکی شدن تصویر شود.

گیرنده دیجیتال خود را خاموش کنید و آن را از برق جدا کنید و مجدداً پس از 30 ثانیه آن را به برق وصل کنید.

این مطلب را از دست ندهید   کاربرد برد پاور تلویزیون

تلویزیون خود را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. چند دقیقه صبر کنید و مجدداً دوشاخه تلویزیون را به پریز برق متصل کنید و آن را روشن نمایید.

نکته: اگر با انجام این کارها همچنان با مشکل برفک تلویزیون مواجه بودید بهتر است از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید چرا که ممکن است مشکل فنی در دریافت تصاویر وجود داشته باشد که نیاز به باز کردن و بررسی تلویزیون باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + بیست =