نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه می توان صفحه اینورتر تلویزیون LCD را بررسی کرد

قبل از شروع تعویض یک تلویزیون LCD با عملکرد نامناسب ، بررسی برد اینورتر هزینه دارد. هزینه تعویض برد اینورتر به مراتب کمتر از تعویض کل تلویزیون است و نیاز به حداقل تخصص فنی است. اینورترها ولتاژ نسبتاً بالایی را برای تأمین نیرو و روشن شدن صفحه LCD شما ایجاد می کنند که اکثر اینورترها در محدوده 500 تا 700 ولت خروجی می گیرند. یک صفحه اینورتر معیوب یا آسیب دیده می تواند باعث تغییر شکل تصویر شود ، صفحه شما را کم نور یا از روشن شدن آن جلوگیری کند. در ادامه در رابطه با نحوه ی بررسی اینورتر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

مرحله 1

تلویزیون خود را روشن کرده و برای جستجوی تصویر ، چراغ قوه را روی صفحه بتابانید. اگر می توانید تصویری را ببینید ، احتمالاً اینورتر بدی دارید که نیاز به تعویض دارد. برد اینورتر نور پس زمینه تلویزیون را روشن نگه می دارد.

مرحله 2

تلویزیون خود را خاموش کرده و منبع تغذیه را از دیوار جدا کنید. هنگامی که تلویزیون را از برق وصل کردید ، صبر کنید تا پشت تلویزیون خنک شود و دیگر در اثر لمس احساس گرما نکنید.

مرحله 3

بند مچ دست آنتی استاتیک را روی مچ دست خود قرار داده و صفحه پشتی تلویزیون را بردارید. در برخی از تلویزیون ها ، ممکن است صفحه مقابل تلویزیون را پیدا کنید. با استفاده از پیچ گوشتی فیلیپس پیچ ها را برداشته و سپس با استفاده از یک پیچ گوشتی صاف پنل را به آرامی برداشته و به لوازم الکترونیکی دسترسی پیدا کنید.

این مطلب را از دست ندهید   چرا صفحه تلویزیون ایکس ویژن من سوسو می زند؟

مرحله 4

به دنبال یک پوشش فلزی مستطیل شکل بگردید. تلویزیون های LCD دارای دو صفحه اینورتر هستند – یک برده و یک استاد. تخته ها را می توانید در دو طرف پوشش فلزی پیدا کنید. شما می توانید بدون نیاز به برداشتن پوشش فلزی به تابلوها دسترسی پیدا کنید ، اما برای آسان تر کردن آزمایش باید آنها را بردارید. با استفاده از پیچ گوشتی فیلیپس پیچ ها را برداشته و محفظه را از صفحه جدا کنید.

مرحله 5

مولتی متر خود را روی (حالتDC ) تنظیم کرده و اولین پایه را برای یکی از اینورترهای LCD قرار دهید. پروب قرمز را روی پایه 1 قرار دهید و پروب سیاه را روی هر پیچ فلزی داخل محفظه قرار دهید تا مولتی متر زمین گرفته و از اتصال کوتاه اینورتر جلوگیری کند.

مرحله 6

تلویزیون خود را روشن کنید. می توانید شخص دیگری را در این روند به شما کمک کند تا از این طریق ارتباط خود را با پین و پیچ برد اینورتر قطع نکنید. به خواندن از مولتی متر توجه داشته باشید.

مرحله 7

تلویزیون را خاموش کرده و اینورتر دیگر را با استفاده از همین روند تست کنید. نتایج دو اینورتر را مقایسه کنید. اگر هیچ قرائتی دریافت نکردید ، باید هر دو اینورتر را تعویض کنید. اگر قرائت قابل توجهی متفاوت دارید ، اینورتر را با مقدار کمتری جایگزین کنید. اگر هر دو قرائت با مقادیر مشابه برگردند ، ممکن است لازم باشد که نور پس زمینه تلویزیون را جایگزین کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 16 =