نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بنابراین شما یک تلویزیون ایکس ویژن جدید خریده اید و به این فکر می کنید که آیا بهتر است آن را در حالت آماده به کار بگذارید یا بعد از هر بار استفاده آن را به طور کامل خاموش کنید. شاید استدلال هایی برای هر یک از طرفین شنیده باشید، مطمئن نیستید که چه کسی درست می گوید، و نمی خواهید خطر آسیب رساندن به تلویزیون ایکس ویژن جدید خود را با توصیه های اشتباه به خطر بیندازید. بیایید نگاهی به حقایق بیندازیم و به ته این موضوع بپردازیم.

آیا باید تلویزیون ایکس ویژن وقتی از آن استفاده نمی کنید از برق جدا کنید؟

اگر به صورت روزانه از تلویزیون ایکس ویژن استفاده می کنید، باید تلویزیون ایکس ویژن را در حالت آماده به کار بگذارید. جدا کردن و وصل کردن تلویزیون ایکس ویژن چندین بار در روز فشار غیرضروری به ترانسفورماتور وارد می‌کند که منجر به آسیب می‌شود که می‌تواند طول عمر تلویزیون ایکس ویژن شما را کاهش دهد. برای مدت طولانی تر، باید تلویزیون ایکس ویژن را از دیوار جدا کنید.

برخلاف تصور اکثر مردم، گذاشتن تلویزیون ایکس ویژن در حالت آماده به کار در واقع بسیار ایمن است. نگرانی اصلی مردم با قرار دادن تلویزیون ایکس ویژن در حالت آماده به کار در زمانی که از آن استفاده نمی شود، سوختن صفحه نمایش است. با این حال، این معمولاً ناشی از اشتباه گرفتن حالت آماده به کار با محافظ صفحه است. Standby صفحه نمایش را خاموش می کند و تلویزیون ایکس ویژن را در حالت کم مصرف قرار می دهد، در حالی که محافظ صفحه نمایش آن را روشن نگه می دارد.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت بین کابل VGA و SVGA

همچنین انواع مختلفی از محافظ صفحه نمایش وجود دارد، برخی از آنها عمداً توسط سازندگان تلویزیون ایکس ویژن برای کاهش سوختن با استفاده از تصاویر متحرک طراحی شده اند. با این وجود، من حالت آماده به کار را توصیه می کنم زیرا صفحه نمایش را به طور کامل خاموش می کند که برای افزایش طول عمر آن بسیار بهتر است.

حالت آماده به کار چیست؟

حالت آماده به کار در تلویزیون ایکس ویژن بسیار شبیه به ویژگی خواب در رایانه است. به جای خاموش کردن دستگاه، برای مقاصد صرفه جویی در مصرف انرژی، آن را در حالت کم مصرف نگه می دارد.

راه اندازی تلویزیون ایکس ویژن از حالت آماده به کار معمولاً بسیار سریعتر از روشن کردن آن از ابتدا است زیرا فایل تلویزیون ایکس ویژن از قبل بارگذاری شده است.

آیا تلویزیون ایکس ویژن من حالت آماده به کار دارد؟

به احتمال زیاد تلویزیون ایکس ویژن شما حالت آماده به کار دارد، اما تشخیص روشن بودن آن کمی دشوار است. ساده ترین راه برای تشخیص اینکه آیا تلویزیون ایکس ویژن واقعا خاموش است یا به سادگی در حالت آماده به کار است، جستجوی نشانگر LED است، قرمز رنگ رایج ترین آن در جلوی تلویزیون ایکس ویژن است. اگر چراغ روشن است، احتمالاً در حالت آماده به کار است. در برخی موارد، یک دکمه آماده به کار روی کنترل از راه دور تلویزیون ایکس ویژن شما وجود دارد.

آماده به کار خودکار در تنظیمات

اکثر تلویزیون ایکس ویژن های هوشمند مدرن دارای حالت آماده به کار خودکار نیز هستند که در صورت عدم شناسایی ورودی پس از تایمر، تلویزیون ایکس ویژن را در حالت آماده به کار قرار می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی های تلویزیون 55XTU615 ایکس ویژن

از آنجایی که تلویزیون ایکس ویژن نمی تواند تشخیص دهد که کسی در حال تماشای آن است، ممکن است بخواهید به صورت دستی تنظیمات تایمر را تغییر دهید یا صفحه نمایش شما در وسط فیلم خاموش شود. برای جلوگیری از این مشکل، تایمر پیش فرض معمولاً روی 24 ساعت یا بیشتر تنظیم می شود.

برخی از افراد دوست دارند تلویزیون ایکس ویژن تماشا کنند تا به خواب بروند، و اینجاست که حالت آماده به کار خودکار می تواند مفید باشد. حالت آماده به کار خودکار اغلب «بدون خاموش شدن سیگنال» نامیده می شود که وقتی سیگنالی تشخیص داده نمی شود، تلویزیون ایکس ویژن را در حالت آماده به کار قرار می دهد. می توانید تایمر را در تنظیمات تنظیم کنید.

آیا فشار دادن دکمه پاور روی ریموت، تلویزیون ایکس ویژن را خاموش می کند؟

اکثر تلویزیون ایکس ویژن های مدرن با فشار دادن دکمه پاور روی کنترل از راه دور خاموش نمی شوند، تلویزیون ایکس ویژن را در حالت آماده به کار قرار می دهد. ممکن است شوکه کننده باشد زیرا دکمه به عنوان پاور مشخص شده است اما تلویزیون ایکس ویژن را 100% خاموش نمی کند.

اگر مطمئن نیستید که تلویزیون ایکس ویژن روشن یا خاموش است، به دنبال چراغ قرمز در جلو باشید یا آن را به طور کامل از دیوار جدا کنید. همچنین می توانید دکمه پاور روی پنل تلویزیون ایکس ویژن را فشار دهید.

آیا روشن ماندن تلویزیون ایکس ویژن در یک شب باعث سوختن آن می شود؟

روشن نگه داشتن تلویزیون ایکس ویژن در طول شب باعث سوختن آن نمی شود، اما طول عمر آن را سریعتر کاهش می دهد و صفحه نمایش کم نور می شود. اکثر تلویزیون ایکس ویژن‌ها، چه پلاسما باشند و چه LCD، معمولاً عمری در حدود 60000 ساعت دارند و هر چه بیشتر از آن‌ها استفاده کنید، به این محدودیت نزدیک‌تر می‌شوید. پیشنهاد می‌کنم یا تلویزیون ایکس ویژن‌ها را در شب خاموش کنید یا از قابلیت استندبای خودکار استفاده کنید تا بعد از چند ساعت خاموش شوند.

این مطلب را از دست ندهید   سیاه شدن تلویزیون ایکس ویژن

مقالات مرتبط:

آب خوردگی پنل تلویزیون

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =