نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

هنگام آب خوردگی پنل تلویزیون چه اقداماتی باید انجام داد؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که اگر با آب خوردگی تلویزیون مواجه شوید چه اتفاقی می افتد و تلویزیون ممکن است چه آسیبی ببیند؟ اصلا آب خوردگی پنل تلویزیون به چه معناست؟ بعد از آب رفتن در تلویزیون باید چه اقداماتی انجام داد؟ روزانه مشتریان و کاربران کاراباما این سوالات و ده ها سوال مشابه این چنینی در رابطه با ریختن آب روی تلویزیون را از تکنسین های ما می پرسند و مطمئن نیستند زمانی ک با این مشکل مواجه می شوند دقیقا چه اقدامی باید انجام دهند.

در این مقاله به طور کامل درباره موضوع آب خوردگی تلویزیون و پنل آن که یکی از حساس ترین بخش های تلویزیون است توضیح خواهیم داد تا اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، بتوانید اقدامات اولیه را برای کاهش میزان خسارت تلویزیون انجام دهید.

در صورتی که  شما نیز با مشکل آب خوردگی تلویزیون مواجه شده اید پیشنهاد می کنیم حتما تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید و برای انجام اقدامات فنی درخواست تعمیرات تلویزیون خود را از طریق تماس تلفنی و یا پر کردن فرم زیر به صورت آنلاین ثبت نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین و نزدیک ترین تکنسین حرفه ای و باتجربه را برای بررسی و عیب یابی تلویزیون به محل شما اعزام نماییم.

اقدامات اولیه آبخوردگی تلویزیون

اگر برای شما هم مشکل آب خوردگی پنل تلویزیون بوجود آمده، خونسردی خود را حفظ کنید و خیلی سریع قبل از اینکه مشکل بحرانی تر شود، اقدامات زیر را برای پیشگیری از آسیب بیشتر به تلویزیون انجام دهید.

گام اول: خاموش کردن تلویزیون آب خورده

اولین کاری که می توانید برای یک تلویزیون آب خورده انجام دهید این است که خیلی زود تلویزیون را خاموش کرده و بلافاصله پس از آب خوردن تلویزیون و پنل، آن را از برق بکشید.

گام دوم: از برق کشیدن تلویزیون آب خورده

آب برای آسیب رساندن به اجزای الکتریکی به برق احتیاج دارد و تلویزیون شما حتی زمانی که خاموش است، اگر به پریز برق وصل باشد، در حال مصرف برق است و انرژی الکتریکی در آن جریان دارد. پس دوباره تاکید می کنیم که سریعا دوشاخه تلویزیون را از پریز برق جدا کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تاری تصویر در تلویزیون

گام سوم: خشک کردن تلویزیون

اگر مکانی که تلویزیون در آنجا قرار دارد، آب زیادی وجود دارد (مثلا در مواقعی که علت آب خوردگی تلویزیون نشت آب از سقف بالای تلویزیون و یا آب گرفتگی خانه است)، تلویزیون را به آرامی به جای خشک و ایمنی منتقل کنید و تا حد امکان آب های اضافه را با دستمال خشک نمایید. دقت کنید که هنگام انجام این کار تلویزیون را زیاد جا به جا نکنید؛ زیرا ممکن است باعث شوید آب به جاهایی که قبلا نفوز نکرده، اکنون بخاطر تکان دادن زیاد، نفوز پیدا کند.

گام چهارم: درخواست کمک از تکنسین متخصص

پس از انجام کارهای فوق، از یک تکنسین متخصص و باتجربه درخواست کمک کنید. دقت کنید که مشکل آب رفتن در تلویزیون یکی از حساس ترین مشکلاتی است که ممکن است برای تلویزیون اتفاق بیوفد. بنابراین به هیچ وجه خود سرانه و بدون داشتن دانش قبلی اقدام به باز کردن تلویزیون نکنید. چرا که ممکن است میزان آسیب و خسارت به دستگاه را بیشتر کنید تا جایی که دیگر تلویزیون قابل تعمیر نباشد!

گام پنچم: تا رسیدن تکنسین صبور باشید و تلویزیون آب خورده را به برق نزنید

دقت کنید که هنگام ریختن آب روی تلویزیون پس از انجام اقدامات اولیه فوق نکته مهم صبور بودن است! ممکن است شرایطی پیش بیاد که مثلا تا یکی دو روز نتوانید از خدمات یک تکنسین خوب بهرمند شوید. اگر اعزامر تکنسین به تاخیر افتاد، در این فاصله به هیچ وجه تلویزیون را به برق نزنید و وسوسه نشوید که خودتا ن اقدام به باز کردن دستگاه شوید. به هیچ وجه از سشوار باد گرم برای خشک کردن تلویزیون استفاده نکنید.

24 ساعت اول پس از آب رفتن در تلویزیون بسیار حساس و بحرانی است. به هیچ وجه در این مدت زمان صبوری خود را از دست ندهید و دستگاه را به برق نزنید چرا که ممکن است با انجام این کار برای همیشه تلویزیون خود را از دست بدهید.

این مطلب را از دست ندهید   چشمک زدن یا Image Flicker در تلویزیون

قبل از بردن تلویزیون به مرکز تعمیرات و یا رسیدن تکنسین متخصص، سعی نکنید خودتان سلامت تلویزیون را بررسی کنید. و ممکن است این کار شما باعث آسیب بیشتر به تلویزیون شود.

آب خوردگی تلویزیون ال ای دی

در مورد آب خوردگی تلویزیون ال ای دی به این موضوع توجه کنید که در تلویزیون ال ای دی اجزای صفحه نمایش و اجزای هاردبرد از طریق یک شانه دندانه مسی با یکدیگر در ارتباط هستند. به این دلیل از مس استفاده می شود که مس رسانای الکتریکی بسیار خوبی است. این قطعه بسیار سریع و کارآمد و در عین حال بسیار ظریف و شکننده است. به همین دلیل باید تلویزیون خود را در محیط مناسب به دور از محیط باز که امکان آب خوردن پنل تلویزیون وجود دارد نگهداری کنید.

آب هادی بسیار خوب دیگر (با ثبات کمتر) برق است. ترکیب آب، مس و برق مخلوط خورنده ای به نام الکترولیز ایجاد می کند که می تواند باعث سوزاندن مس و از بین رفتن سیم های ارتباطی بین صفحه نمایش و سیم کشی تلویزیون شما شود. این ترکیب بسیار مهلک است و حتی می تواند باعث شود تلویزیون شما دیگر قابل تعمیر نباشد!

به همین دلیل هنگام آب خوردگی تلویزیون، بسیار حیاتی است که تلویزیون خود را خاموش کنید و آن را از برق بکشید و به هیچ وجه دوباره از آن استفاده نکنید تا زمانی که توسط یک تکنسین حرفه ای و باتجربه بررسی، تمیز و خشک شود.

خوردگی تلویزیون ال سی دی

تلویزیون های ال سی دی نسبت به تلویزیون ال ای دی در اثر آسیب آب و رطوبت می توانند دچار مشکلات بیشتری شوند. کریستال مایع بین دو لایه شیشه ای نازک ال سی دی، در اثر تماس مستقیم با آب و یا رطوبت هوا، در معرض آسیب قرار می گیرد و علائم آسیب با آب بسته به نوع آسیب متفاوت است.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی های تلویزیون 55XTU815 ایکس ویژن

علل آسیب با آب در تلویزیون ال سی دی

چندین عامل می تواند باعث آسیب رسیدن تلویزیون شما با آب شود. بدیهی است که آب خوردگی پنل تلویزیون، چه از طریق نشتی سقف، از آب گرفتگی خانه و یا ریختن تصادفی آب، یکی از مهمترین دلایل آسیب به تلویزیون است. با این حال، استفاده از تلویزیون ال سی دی در یک محیط مرطوب هم می تواند بر روی صفحه نمایش ال سی دی تأثیر بگذارد. با گذشت زمان، هوای مرطوب می تواند به تلویزیون وارد شود و نه تنها به پنل، بلکه به اجزای الکتریکی داخل تلویزیون نیز آسیب برساند.

علائم آب خوردگی پنل تلویزیون ال سی دی

بعد از اینکه تلویزیون ال سی دی در معرض رطوبت قرار گرفت یا با مایعات خیس شد، صفحه نمایش علائمی پیدا می کند که آسیب قطعی آب را نشان می دهد. وقتی صفحه نمایش در معرض رطوبت یا مه غلیظ قرار دارد، ممکن است لکه های آب ایجاد کند. حتی پس از تمیز کردن صفحه نمایش، نقاط رطوبت هنوز دیده می شوند و در واقع قطرات آب بین لایه های شیشه قرار دارند. خیس شدن زیاد پنل ال سی دی باعث ایجاد لکه های سیاه شبیه لکه های جوهر می شود. این لکه ها نیز بین لایه های شیشه پنل تلویزیون ال سی دی قرار می گیرند.

پیشگیری از آب خوردگی تلویزیون

برای جلوگیری از آسیب دیدگی ناشی از ریختن آب به صورت تصادفی و یا در اثر رطوبت بیش از حد هوا، از محافظ صفحه نمایش استفاده کنید. تلویزیون را از مناطق مرطوب دور نگه دارید و سطح رطوبت خانه خود را کنترل کنید. در صورت نشت آب یا قرار گرفتن تلویزیون در معرض رطوبت، سریعا پنل را تمیز کنید تا از آسیب شدید آب به تلویزیون جلوگیری کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − چهار =