نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

وقتی مردم پیامی مبنی بر عدم وجود سیگنال روی صفحه تلویزیون ایکس ویژن خود می بینند، معمولاً تصور می کنند که به همین دلیل است که تلویزیون ایکس ویژن آنها با فعالیت تنظیم خودکار شروع نمی شود. اما چگونه می توانید مطمئن شوید که آنتن تلویزیون ایکس ویژن شما کار می کند یا خیر؟

01

بررسی کنید که آیا مشکل از تلویزیون ایکس ویژن یا کابل شما است

دو گزینه می تواند به شما کمک کند بفهمید آنتن تلویزیون ایکس ویژن شما کار می کند یا خیر. هر دوی آنها بسیار موثر هستند، بنابراین بهترین گزینه را انتخاب کنید و چگونه بررسی کنید که آیا آنتن تلویزیون ایکس ویژن کار می کند، اجازه دهید شروع کنیم.

کابل هوایی تلویزیون ایکس ویژن خود را تست کنید

 اول از همه، ساده‌ترین و راحت‌ترین راه برای آزمایش و بررسی اینکه آیا سوکت هوا یا تلویزیون ایکس ویژن با مشکلاتی مواجه هستند، بررسی اینکه آیا همه چیز در تلویزیون ایکس ویژن دیگری خوب است یا خیر. اگر تلویزیون ایکس ویژن دومی در خانه دارید، آن را به نقطه هوایی که به نظرتان مشکل دارد وصل کنید. پس از آن منتظر اسکن کانال های تلویزیون ایکس ویژنی باشید.

راه دیگر برای بررسی آنتن تلویزیون ایکس ویژن این است که تلویزیون ایکس ویژن را به سوکتی ببرید که مطمئن هستید درست کار می کند و آزمایش انجام دهید. اگر تلویزیون ایکس ویژن بتواند سیگنال دریافت کند و کانال های موجود در سوکت دیگر را شناسایی کند، می توانید مطمئن باشید که تلویزیون ایکس ویژن شما خوب است.

این مطلب را از دست ندهید   تشخیص تلویزیون برای تعمیر

سیگنال تلویزیون ایکس ویژن خود را تست کنید

روش زیر برای تست سیگنال تلویزیون ایکس ویژن است. این ممکن است یک گزینه پیچیده تر باشد، اما به خوبی کار می کند. پاسخ این مشکل یک تستر هوایی است. نصب کننده های آنتن تلویزیون ایکس ویژن از این دستگاه های کوچک استفاده می کنند و می توانند تست های هوایی و سیگنال را به طور موثر انجام دهند. تسترهای هوای خانگی بسیار ارزان قیمتی وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین یا از فروشگاه های لوازم الکترونیکی خریداری کنید. یک تستر معمولی از این نوع دارای چراغ های LED است که می تواند قدرت سیگنال را به شما نشان دهد. برای استفاده از تستر مانند این به دانش یا آموزش خاصی نیاز ندارید. تنها چیزی که احتمالاً به آن نیاز خواهید داشت یک F-plug است زیرا معمولاً با یک اتصال F-plug ارائه می شود.

قدرت سیگنال هوایی خود را آزمایش کنید

کار دیگری که ممکن است لازم باشد انجام دهید این است که قدرت سیگنال دیجیتال دیجیتال را بررسی کنید. در اینجا، شما سعی خواهید کرد که بفهمید سیگنال کم است یا زیاد.

سیگنال تلویزیون ایکس ویژن کم و ضعیف

اگر سیگنال تلویزیون ایکس ویژن دیجیتال ضعیفی دارید، نتایج آشکار است. تصویر تلویزیون ایکس ویژن می شکند، و شما با اعوجاج تصویر روی صفحه، و صداهای بی صدا مواجه می شوید که به چند مورد اشاره می کنیم. همه این علائم به فرکانس های مزاحم اشاره می کنند. برای تأیید سیگنال ضعیف، می‌توانید تنظیمات پیکربندی خود را در پانل اطلاعات قدرت سیگنال بررسی کنید. شما همچنین می توانید یک پیام سیگنال بر روی صفحه نمایش دریافت کنید. در برخی از تلویزیون ایکس ویژن ها، قدرت سیگنال به درصد نشان داده می شود. بنابراین درصد کمتر معمولاً نشان دهنده سیگنال ضعیف است. در تلویزیون ایکس ویژن های دیگر، این برحسب دسی بل نشان داده می شود. در این صورت، قدرت سیگنال 50 دسی بل بهینه است و هر چیزی کمتر از 45 دسی بل می تواند مشکل ایجاد کند.

این مطلب را از دست ندهید   راهنمای جامع نصب برنامه در تلویزیون های هوشمند ایکس ویژن

ابتدا سعی کنید علت ضعیف بودن سیگنال آنتن تلویزیون ایکس ویژن را پیدا کنید و ببینید چگونه می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های غیرفعال، مانند تعویض کابل‌ها، تراز کردن آنتن‌های تلویزیون ایکس ویژن یا یک راه‌حل ساده تنظیم، آن را بهبود بخشید.

همچنین می‌توانید، می‌توانید یک آنتن تلویزیون ایکس ویژنی یا تقویت‌کننده تلویزیون ایکس ویژن با بهره بالا را برای بهبود قدرت سیگنال وصل کنید. با این حال، این توصیه نمی شود زیرا گاهی اوقات می تواند منجر به اضافه بار سیگنال شود که در نکته بعدی توضیح داده خواهد شد.

سیگنال بیش از حد – بارگیری بیش از حد سیگنال تلویزیون ایکس ویژن

همانطور که از نامش مشخص است، اضافه بار سیگنال زمانی است که تلویزیون ایکس ویژن سیگنال بیش از حد دریافت می کند. این می تواند تیونرهای تلویزیون ایکس ویژن، سایر تجهیزات فنی را بیش از حد بارگذاری کند و در نهایت باعث خرابی کانال های تلویزیون ایکس ویژن شود.

در پایان، علائم سیگنال ضعیف تلویزیون ایکس ویژن و سیگنال بیش از حد در تلویزیون ایکس ویژن یکسان است. باور کنید یا نه، سیگنال بیش از حد یک چیز است. سیگنال های دیجیتال می توانند در مکان های خاص بسیار قوی و در مکان های دیگر ضعیف باشند.

بخش خوب در مورد اضافه بار سیگنال این است که حل آن آسان تر است. شما می توانید این کار را با افزودن یک تضعیف کننده، ترجیحا در مسیر سیگنال انجام دهید. هنگامی که آن را وصل می کنید، این سیگنال ورودی ماهواره را به سطح مناسب کاهش می دهد. تضعیف‌کننده‌ها همچنین دارای یک رابط تنظیم هستند که می‌توانید سطوح مختلف تضعیف‌ها را روی آن تنظیم کنید. بسته به سطحی که می‌خواهید سیگنال تلویزیون ایکس ویژن را کاهش دهید، می‌توانید به 3dB، 7dB یا تا 12dB کاهش دهید. پس از این، تلویزیون ایکس ویژن شما باید به درستی کار کند.

این مطلب را از دست ندهید   کاربرد تیونر تلویزیون

https://tv-xvision.ir/%d8%a7%d8%ac%d8%b2%d8%a7-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d9%84%d9%81-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86/

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =