نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

در این مقاله ما بر روی چگونگی تست قدرت سیگنال آنتن خود تمرکز خواهیم کرد و همچنین به برخی از قدرت سنج های بهتر سیگنال تلویزیون ایکس ویژنی که به راحتی در آمازون در دسترس هستند، تمرکز خواهیم کرد. برای پاسخ به این سوال، “چگونه سیگنال آنتن خود را آزمایش کنیم”، بررسی جنبه های مختلفی که سیگنال آنتن شما را تشکیل می دهد و همچنین جنبه هایی که تمایل به کاهش آن دارند، مفید خواهد بود. بنابراین چگونه سیگنال آنتن خود را آزمایش می کنید؟ برای تست سیگنال آنتن، مراحل زیر را دنبال کنید:

مراحل آزمایش قدرت سیگنال تلویزیون ایکس ویژن

  1. کابل کواکسیال آنتن RG6 را از تلویزیون ایکس ویژن یا تیونر خود جدا کنید.
  2. کانکتور “F” آنتن را به سوکت سیگنال سنج آنتن خود با علامت “آنتن” وصل کنید.
  3. تلویزیون ایکس ویژن خود را به سوکت سیگنال سنج آنتن خود با علامت “TV” وصل کنید.
  4. متر سیگنال آنتن خود را روشن کنید و به پایین ترین کانال پخش منطقه خود متصل کنید.
  5. به آرامی آنتن خود را 360 درجه بچرخانید و در بالاترین قدرت سیگنال آنتن (معمولاً با LED نشان داده می شود) متوقف شوید.
  6. برای خواندن جهت بالاترین سیگنال آنتن و ثبت نتیجه از قطب نما استفاده کنید.
  7. این الگو (مرحله 4 و 5) را برای هر کانالی که هر نتیجه را ضبط می کند، ادامه دهید.
  8. اگر روتور ندارید از خوانش قطب نما برای محاسبه میانگین قدرت سیگنال بهینه استفاده کنید و آنتن خود را در آن جهت قرار دهید. اگر روتور دارید، لیستی از جهت های بهینه برای هر کانال ایجاد کنید.

سیگنال آنتن HDTV چیست؟

سیگنال آنتن HDTV یک فرکانس رادیویی است که بر حسب دسی بل حاشیه نویز NM (dB) و نسبت توان بر حسب دسی بل-میلی وات یا Pwr (dBm) اندازه گیری می شود. اولین قرائت NM (dB) به شما می گوید که سیگنال چقدر “تمیز” است و دومی به شما می گوید که سیگنال “قوی” است.

این مطلب را از دست ندهید   ترفندهای مهم تمیز کردن تلویزیون

پخش های دیجیتال مدرن تر در باند UHF (فرکانس فوق العاده بالا) بین محدوده 300 مگاهرتز (MHz) و 3 گیگاهرتز (گیگاهرتز) منتقل می شوند. فرکانس دیگری که برای پخش دیجیتال از طریق هوا کمتر رایج است، باند VHF یا “فرکانس بسیار بالا” است. این باند در محدوده فرکانس پایین 136-174 مگاهرتز کار می کند. به طور کلی کانال های VHF شماره 2 تا 13 و کانال های UHF از 14 تا 51 هستند.

با این حال، فرکانس پخش فیزیکی کانال همیشه با کانالی که در تلویزیون ایکس ویژن خود می بینید یکسان نیست. به عنوان مثال نقشه کانال زیر را برای کانال 6 در Richmond VA بررسی کنید.

می توانید ببینید که “کانال مجازی” کانال 6 است، در حالی که “کانال پخش دیجیتال” واقعی 25 است. از آنجایی که اکثر پخش های دیجیتال در باند UHF منتقل می شوند، تقریباً هر آنتن HDTV مدرنی که در آمازون خریداری کنید برای این باند بهینه می شود. . برخی از باندهای UHF و VHF را نیز پشتیبانی می کنند.

نکات خرید آنتن HDTV

اگر به دنبال خرید آنتن HDTV جدید هستید، در اینجا چند نکته سریع برای محدود کردن انتخاب خود آورده شده است:

  1. اطمینان حاصل کنید که آنتن از پخش دیجیتال Full HD 1080p پشتیبانی می کند.
  2. مطمئن شوید که آنتن قادر به دریافت سیگنال های پخش دیجیتال 50 مایلی یا بیشتر است.
  3. آنتنی را انتخاب کنید که از UHF پشتیبانی کند یا دارای دو باند UHF / VHF باشد.

برای یک آنتن با عملکرد خوب، من آنتن داخلی / خارجی 8 عنصر پاپیون را در آمازون توصیه می کنم. دارای برد بیش از 70 مایل است، از UHF/VHF دو باند پشتیبانی می کند، می تواند در اتاق زیر شیروانی یا در فضای باز نصب شود، و به سادگی یک آنتن زیبا و شیک است. بیشتر آنتن‌های فضای باز دارای شاخک‌های بلند و کوتاه یا شاخک‌ها و حلقه‌ها هستند و بنابراین از فرکانس‌های UHF و VHF پشتیبانی می‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید   چگونه تلویزیون ایکس ویژن را که روشن نمی شود تعمیر کنیم

چگونه سیگنال آنتن خود را آزمایش کنیم

روش فوق یک روش آزمایش شده و واقعی برای تست کابل شما برای نقص است، با این حال، این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه قدرت سیگنال آنتن HDTV خود را آزمایش کنید. برای انجام این کار باید یک متر قدرت سیگنال آنتن را که به راحتی در دسترس است با قیمت مناسب خریداری کنید.

هنگامی که متر خود را در دست دارید، این مراحل ساده را برای تست و شماره گیری آنتن خود برای کیفیت سیگنال بهینه دنبال کنید.

مرحله 1:

کابل کواکسیال آنتن RG6 را از تلویزیون ایکس ویژن یا تیونر خود جدا کنید. ایده اینجا این است که سیگنال سنج آنتن خود را به صورت خطی بین آنتن و تلویزیون ایکس ویژن یا تیونر خود نصب کنید. این به سیگنال آنتن شما اجازه می دهد تا از دستگاه اندازه گیری عبور کند تا بتوانید جهت بهینه آنتن خود را برای یک کانال مشخص پیدا کنید.

مرحله 2:

کانکتور “F” آنتن یا معمولاً کانکتور “RG6” را به سوکت سیگنال سنج آنتن خود با علامت “Antenna” وصل کنید. مطمئن شوید که این کابل از آنتن شما وارد می شود.

مرحله 3:

اکنون تلویزیون ایکس ویژن یا تیونر خود را به سوکت سیگنال سنج آنتن خود با علامت “TV” وصل کنید. با این کار اتصال درون خطی از آنتن شما به سیگنال متر تلویزیون ایکس ویژن KING SL1000 SureLock به تلویزیون ایکس ویژن شما تکمیل می شود.

مرحله 4:

متر سیگنال آنتن خود را روشن کنید و به پایین ترین کانال پخش منطقه خود متصل کنید. این نقطه شروع آزمایشات ما خواهد بود.

این مطلب را از دست ندهید   پرش تصویر تلویزیون ایکس ویژن

مرحله 5:

به آرامی آنتن خود را 360 درجه بچرخانید و در بالاترین قدرت سیگنال آنتن متوقف شوید. در سیگنال سنج تلویزیون ایکس ویژن KING SL1000 SureLock این LED سبز رنگ خواهد بود. هرچه تعداد ال ای دی های بیشتری روشن شود، قدرت سیگنال ورودی بالاتر است.

مرحله 6:

برای خواندن جهت بالاترین سیگنال آنتن و ثبت نتیجه از قطب نما استفاده کنید. اگر قطب نما ندارید (که واقعاً این روزها درست عمل می کند!) انتخاب آنها نسبتاً ارزان است. من این قطب نما ساعت مچی ارزان قیمت را در آمازون برای این کار توصیه می کنم.

مرحله 7:

این الگو (مرحله 4 و 5) را برای هر کانالی که هر نتیجه را ضبط می کند، ادامه دهید. کاری که اکنون می‌خواهید انجام دهید این است که به کانال بعدی بروید و مراحل 4 و 5 را تکرار کنید. کانال را تنظیم کنید و جهت بالاترین سطح سیگنال را برای آن کانال ضبط کنید.

مرحله 8:

اگر روتور ندارید از خوانش قطب نما برای محاسبه میانگین قدرت سیگنال بهینه استفاده کنید و آنتن خود را در آن جهت قرار دهید. اگر روتور دارید، لیستی از جهت های بهینه برای هر کانال ایجاد کنید. این ویدیوی یوتیوب زیر به شما نشان می دهد که چگونه از سیگنال متر تلویزیون ایکس ویژن KING SL1000 SureLock نه تنها به عنوان قدرت سیگنال سنج، بلکه به عنوان دستگاه عیب یابی سیگنال آنتن نیز استفاده می شود.

مقالات مرتبط:

تلویزیون برای بازی کامپیوتری

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + نه =