نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پرش تصویر در تلویزیون

پرش تصویر یکی از اشکالات در تلویزیون به حساب می‌آید که خیلی از ما آن را دیده‌ایم اما در نمایشگرهای جدید، زیاد شایع نیست ولی ممکن است بعد از چند سال استفاده دچار آن گردد. با  بروز آن، نمایش تصویر به طور یکنواخت و شفاف صورت نگرفته و بسیار آزاردهنده می‌باشد. این موضوع دلایل مختلی دارد ولی بالای 90 درصد جابه‌جایی تصویر در خرابی و نقص پنل و ساختار آن مربوط می‌شود. از این رو برای تشخیص و عیب‌یابی دقیق پرش تصویر، مستلزم بررسی پنل دستگاه و در وهله دوم، کارکرد سایر قطعات می‌باشد. با ما باشید تا بیشتر در مورد پرش تصویر و رفع آن توضیح دهیم.

علت پرش تصویر در تلویزیون

پرش تصویر به صورت جابه‌جایی یا لرزش و سوسو زدن تصویر خودنمایی می‌کند که معیارهای معینی برای مشخص کردن دلیل بروز آن وجود دارد. اولین معیار Image Flicker (چشمک زدن تصویر) است که به معنای تغییرات خیلی سریع در شدت روشنایی بسته به فرکانس آن می‌باشد. وجود آن را می‌توان هنگامی مشاهده کرد که هر فریم برای یک زمان کوتاه و با فریم‌های سفید و سیاه میان تصاویر به وجود آمده و از روی سرعت و وضوح تصویر قابل تشخیص می‌باشد. اگر نوارهای حرکتی تصویر صدمه ببینند، هیچ چیزی روان پخش نشده و شما پرش را مشاهده می‌کنید.

مسئله بعدی جهت پرش تصویر است که می‌توان منشأ لرزش را پیدا نمود. چنانچه فرکانس عمودی کمتر گردد، جهت به سمت بالاست اما اگر بریدگی و سوسو زدن به سمت پایین باشد، یعنی فرکانس عمودی بیشتر گشته است. بهتر است بدانید که پالس عمودی و افقی در تلویزیون‌های امروزی، از پالس کلاک پردازشگر فراهم می‌شود. در نتیجه مشکل پرش تصویر در مدل‌های جدید تلویزیون شایع نبوده و کمتر بروز می‌کند. با این حال خرابی سخت افزاری قطعاتی چون بک لایت، برد و پنل دستگاه زمینه‌ساز خلق این وضعیت را نیز می‌توان دانست.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی های تلویزیون 55XKU635 ایکس ویژن

حل مشکل پرش تصویر تلویزیون

تلویزیونی که با مشکل پرش تصویر روبرو شده است، بر اساس دلایل و عوامل به وجود آورنده آن تعمیر می‌گردد. پنل، اولین قطعه‌ای که مورد بررسی و ترمیم قرار می‌گیرد و بیشتر موارد خرابی صفحه نمایش به گونه‌ای است که به راحتی تعمیر نشده و باید با یک پنل جدید تعویض شود که هزینه زیادی را به کاربران تحمیل خواهد کرد چون بالای 70 درصد ارزش یک تلویزیون مربوط به پنل آن بوده و در نتیجه شاید ناچار به خرید یک نمایشگر نو خواهید شد.

اما پرش تصویر هم همواره ناشی از وجود نقص در پنل نیست و سایر اجزاء همچون برد، بک لابت و … نیز می‌تواند در ایجاد آن نقش داشته باشد. کادر فنی مجموعه تعمیراتی، دستگاه شما را به طور دقیق ارزیابی و تست می‌کند و وجود مشکل در سایر قطعات را شناسایی و در اسرع وقت برطرف خواهند نمود تا نیازی به تعویض پنل یا خرید یک تلویزیون نو نداشته و از همین وسیله مثل روز اول استفاده و لدت ببرید.

تعمیرات تلویزیون در این مرکز با تکیه بر علم و تعهد تکنسین‌ها در بالاترین سطح کیفی صوت گرفته و هر نوع مدل از شرکت ایکس ویژن را با آنالیز فناوری‌های به کار رفته و اجرای جدیدترین و مؤثرترین ترفندهای تعمیر متناسب با بروزترین استانداردهای جهانی رفع ایراد و تعمیر می‌کنند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − سه =