نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون های صفحه تخت ایکس ویژن در بسیاری از خانه ها در سراسر آمریکا یافت می شوند. آنها تلویزیون های ال سی دی می سازند که مقرون به صرفه هستند و برای ماندگاری ساخته شده اند. با این حال، مانند هر تلویزیون دیگری، همه چیز ممکن است اشتباه پیش برود. تنها با استفاده از چند نکته و ترفند، می توانید ایکس ویژن  TVخود را عیب یابی کنید و به لذت بردن از برنامه های مورد علاقه خود برگردید.

مسائل صدا

مشکلات صوتی را رد کنید. اگر در صدا با مشکل مواجه شدید، مانند اعوجاج، ضربه زدن، ترکیدن یا سایر مشکلات مشابه، کابل های صوتی خود را بررسی کنید. اینها به ورودی ها و خروجی های صوتی در پشت تلویزیون شما متصل می شوند.

اگر سیستم سینمای خانگی یا بلندگوهای خارجی دارید، عیب‌یابی کمی پیچیده‌تر خواهد بود و احتمالاً کابل‌های صوتی بیشتری خواهید داشت. مطمئن شوید که اینها محکم به برق وصل شده اند. اگر کابل ها قدیمی و فرسوده به نظر می رسند، آنها را با کابل های صوتی با کیفیت بالا و ضخیم تعویض کنید. اگر بلندگوهای خارجی به گیرنده یا تلویزیون ایکس ویژن شما وصل شده‌اند، مطمئن شوید که سیم بلندگو در پایانه‌های مربوطه در جای خود محکم است.

اگر تلویزیون را از طریق کابل تماشا می کنید، ممکن است هیچ کابل صوتی نداشته باشید. مطمئن شوید که کابل کواکسیال شما (معمولا یک کابل سیاه ضخیم) به ورودی کواکسیال تلویزیون های ایکس ویژن شما محکم شده است. اگر می توانید صدا را بشنوید اما مکث های متناوب در صدا دارید، ممکن است سیگنال کابل ضعیفی داشته باشید. با ارائه دهنده کابل خود تماس بگیرید تا بتوانند یک تکنسین را برای اندازه گیری و احتمالاً تقویت سیگنال کابل شما بفرستند.

این مطلب را از دست ندهید   چگونه قدرت سیگنال تلویزیون ایکس ویژن خود را آزمایش کنید

مشکلات ویدیویی

مشکلات ویدیویی کمتر از مشکلات صوتی رایج است، اما رخ می دهد. مانند صدا، گاهی اوقات آنها به کابل های ویدئویی مرتبط هستند. در تنظیمات آنالوگ، این کابل‌های s-video زرد و مشکی یا کابل‌های ویدئویی کامپوننت 3 شاخه هستند. در تنظیمات دیجیتال، کابل‌های HDMI یا DVI هستند.

کابل های ویدئویی آنالوگ معمولا مشکلات بیشتری نسبت به دیجیتال دارند. آنها در معرض تداخل الکترونیکی هستند که کیفیت سیگنال را کاهش می دهد. پشت تلویزیون ایکس ویژن خود را بررسی کنید و ورودی های ویدیو را پیدا کنید. اگر کابل‌های ویدئویی وصل شده‌اند، مطمئن شوید که آنها را تا آخر فشار داده‌اید. اگر کابل های شما فرسوده یا آسیب دیده به نظر می رسند، آنها را با کابل های ضخیم تر و باکیفیت جایگزین کنید.

اگر می‌بینید که تصویر پیکسل‌شده یا فریم‌ها را پرش می‌کند، ممکن است سیگنال کابل ضعیفی داشته باشید. مشکلات صوتی معمولاً با این مشکل همراه است. سیم کشی بیش از حد و جداکننده کابل معمولاً مقصر اصلی در اینجا هستند. دوباره، با شرکت کابل خود تماس بگیرید تا یک تکنسین را برای پیکربندی مجدد سیستم کابلی خود بفرستید.

نحوه ی جلوگیری از بروز خرابی

هنگام کار با تلویزیون، سینمای خانگی، بلندگوها و سایر تجهیزات صوتی/تصویری، باید روی کابل ها تاکید زیادی شود. اینها مسئول ارسال سیگنال به و از تجهیزات شما هستند و بنابراین باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. همیشه کابل های ضخیم (حداقل 75 اهم) بخرید تا از طول عمر اطمینان حاصل کنید و تداخل دستگاه های مجاور را کاهش دهید.

اگرچه عیب‌یابی عمومی برای همه تلویزیون‌های مشکل‌دار ایده خوبی است، اما برای تکنیک‌های دقیق‌تر عیب‌یابی، همیشه به دفترچه راهنمای تلویزیون ایکس ویژن خود مراجعه کنید.

این مطلب را از دست ندهید   کاربرد بک لایت تلویزیون

مقالات مرتبط:

سفید شدن صفحه تلویزیون ایکس ویژن

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + دو =