نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا تلویزیون صدا ندارد؟

یکی از مشکلات رایج در تلویزیون، عدم وجود صدا علی رغم مشاهده تصویر در تلویزیون است. نبود صوت، برنامه‌های تلویزیون را به تصاویر متحرک صامت بدل کرده و لذت تماشا را از بین می‌برد. این وضعیت شما را کلافه و بسیار ناراحت می‌کند. چنانچه شما کاربران گرامی به تازگی با این مشکل مواجه شده‌اید، توصیه می‌کنیم به ادامه مطالب دقت کرده و در صورتی که راه‌کارهای ارائه شده کفایت نکرده و حل کننده نبود، با کارشناسان ما در مرکز تماس حاصل کرده تا راهنمایی‌های لازم را انجام دهند.

دلیل عدم وجود صدا در تلویزیون

صدا بخش مهم یک دستگاه الکترونیک به شمار می‌رود که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت. راه‌حل این ایراد همیشه در تعمیر دستگاه خلاصه نمی‌شود. چراکه ممکن است مشکلات صدا در خرابی تنظیمات و سایر ایرادات ساده‌ای باشد که به آسانی برطرف می‌گردد. در غیر این صورت بنا به تجربه و تخصص تعمیرکاران نیاز به تعمیر سخت افزاری دارد که این روند زیاد طولانی و هزینه‌بر نیست و در اسرع وقت توسط مجموعه ایکس ویژن صورت می‌گیرد.

حالت Mute

این موضوع که احتمالاً دستگاه روی حالت بی صدا یا Mute قرار داشته نیز وجود دارد، هر چند ساده به نظر می‌رسد ولی باید ملاحظه گردد.

خرابی تنظیمات منوی صدا

قبل از هر کاری، وارد تنظیمات شده و در منوی Setting وارد بخش Sound شوید، در این بخش حالت‌های مختلفی را مشاهد می‌کنید. برای پخش صدا در حالت عادی، گزینه MODE را روی استاندارد قرار دهید.

همچنین شاید مشکل قطعی صدا به خاطر قرار گرفتن خروجی صدا روی گزینه‌ای به جز بلندگو باشد. چنانچه از پخش کننده صوتی خود تلویزیون استفاده می‌کنید، خروجی صدا را روی بلندگو بگذارید. در غیر این صورت اگر از اسپیکر یا سینمای خانگی برای شنیدین صدا بهره می‌برید، باید این دستگاه‌ها را بررسی نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون برای بازی کامپیوتری

خرابی پخش کننده صوت داخلی

ممکن است بلندگوهای داخلی تلویزیون خراب شده باشد. به طور معمول قبل از از کار افتادن بلندگو، شما صدای خش خش کردن را می‌شنوید که احتمالاً دیافراگم یا فوم آن صدمه دیده که با جا به جایی دستگاه، موجب تولید نویز همراه صدای اصلی می‌کند. برای تست بلندگوها، نمایشگر را به یک دستگاه جانبی مانند دی وی دی پلیر یا موارد مشابه وصل کرده و مشاهده کنید که صدا قطع است یا خیر. این یک مورد سخت افزاریست و برای رسیدگی به آن احتیاج به دانش و تخصص فنی می‌باشد.

خرابی بلندگو خارجی

بلندگو خارجی همان اسپیکر، سینمای خانگی و سایر تجهیزات جانبی جهت پخش صدا هستند که به دلایل خرابی اتصالات و سیم‌ها یا حتی خود بلندگو، عدم شنیدن صدا رخ می‌دهد. ابتدا تمام اتصالات تلویزیون به این وسایل را قطع کرده و خرج صوت از بلندگو خود نمایشگر را تست کنید. اگر صدایی به گوش آمد، مشکل از تلویزیون نبوده و باید این وسایل جانبی بررسی شوند.

بدین منظور از سالم بودن سیم‌های اسپیکر یا سینمای خانگی مطمئن شوید. برای تست می‌توانید یک باتری قلمی را به این سیم‌ها متصل کرده تا صدای خش خش شنیده گردد که نشان‌دهنده سلامت آن هست. در بسیاری مواقع کابل‌های رابط مانند HDMI مسبب این وضعیت می‌باشد. برای همین یک کابل دیگری را وصل کنید.

نقص در مین برد

برد اصلی یا مین برد، مغز و کنترل کننده کلیه عملکردهای دستگاه است. در رابطه با این موضوع، صدای دیکود شده پردازش و به قطعه آمپلی فایر که تقویت کننده صوت است، فرستاده می‌گردد. در پایان این صدا به بلندگو داخلی یا خارجی برای پخش منتقل می‌شود. اگر نقصی در این فرآیند به وجود بیاید یا برد اصلی دچار مشکل گردد، روند پردازش و انتقال صدا مختل و شما چیزی نخواهید شنید. این قطعه بسیار حساس بوده و هر گونه اشتباه درترمیم آن، خرابی را بیشتر و حتی مشکلات جدیدی را به وجود خواهد آورد.

این مطلب را از دست ندهید   کاربرد برد پاور تلویزیون
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 11 =