نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون ال سی دی ایکس ویژن مانند سایر دستگاه های LCD از یک صفحه نمایش تخت با بلندگوهای باکیفیت تشکیل شده است. با این حال، تلویزیون ها ممکن است با نقص سازنده مواجه شوند که باعث می شود صدای وزوز یا زمزمه از دستگاه منتشر شود. لذت بردن از برنامه تلویزیونی شما بسیار دشوار است، و حتی در صورت هجوم بی پایان در پس زمینه، حواس پرت می شود.

عیب یابی پورت ها و دستگاه های ورودی

کابل‌هایی را که در حال حاضر به تلویزیون متصل شده‌اند، از کابل‌های HDMI تا AV، جدا کرده و دوباره وصل کنید. اتصالات ضعیف یا ضعیف به پورت ها می تواند باعث ایجاد صدای وزوز یا زمزمه در تلویزیون شود. اگر نویز کاهش پیدا نکرد، کابل‌های دستگاه را دوباره وصل کنید، تلویزیون را روشن کنید و تنظیمات ورودی آن را تغییر دهید. اگر وزوز در ورودی دیگری متوقف شود، این نشان دهنده مشکل در یک دستگاه ورودی است. دستگاه را جدا کرده و به ورودی وزوز سوئیچ کنید. اگر وزوز متوقف شد، دستگاه را تعویض کنید.

تست صدا

اگر قطع و وصل مجدد کابل ها و برداشتن دستگاه ها صدای زمزمه را متوقف نکند، این می تواند نشان دهنده مشکل در بلندگوهای صوتی تلویزیون باشد. صدا را به صفر برسانید و سپس به آرامی صدا را افزایش دهید. اگر زمزمه با کم کردن صدا متوقف شود یا به صورت شنیداری با افزایش صدا افزایش یابد، ارتعاشات ناشی از بلندگوها باعث ایجاد وزوز می شود.

تعمیرات حرفه ای

در صورتی که وزوز پس از تغییر پورت، دستگاه و صدا قطع نشود، تلویزیون ایکس ویژن شما ممکن است به تعمیر حرفه ای نیاز داشته باشد. جزئیات گارانتی سازنده خود را بررسی کنید یا با خدمات مشتری صحبت کنید تا مشخص شود که ایکس ویژن هرگونه هزینه تعمیر را پوشش می دهد یا خیر. اگر نه، با یک فروشگاه تعمیر لوازم الکترونیکی محلی تماس بگیرید و قیمت آن را دریافت کنید. قیمت قطعات و کار ممکن است بیشتر از ارزش اصلی تلویزیون باشد، اما تکنسین تعمیر ممکن است توصیه های اضافی برای تعمیرات خود انجام دهید.

این مطلب را از دست ندهید   مهم ترین دلایل روشن نشدن تلویزیون های ایکس ویژن

ارتفاعات

برخی از حوادث گزارش شده در مورد وزوز و زمزمه تلویزیون به دلیل ارتفاع رخ می دهد. در حالی که غیرمعمول است، ارتفاع بالا می تواند به وزوز نرم در وسایل الکترونیکی بزرگتر کمک کند. ضمانت‌های سازنده این نوع مشکل را برطرف نمی‌کند و ممکن است حتی پس از بردن آن به تعمیرگاه قابل حل نباشد.

چه چیزی می تواند باعث شود که صفحه تلویزیون شروع به سوسو زدن کند؟

تلویزیون شما برای همیشه به طور کامل کار نخواهد کرد. با گذشت زمان، قطعات داخل تلویزیون به آرامی فرسوده می شوند، و اگرچه تلویزیون باید حداقل مدت زمان گارانتی خود را دوام بیاورد (یا، خوشبختانه، بسیار بیشتر)، اما غیرممکن نیست که تلویزیون رفتار عجیبی مانند سوسو زدن و سوسو زدن از خود نشان دهد. چشمک می زند مانند یک چراغ بارق مگر اینکه قصد راه اندازی یک کلوپ رقص در اتاق نشیمن خود را داشته باشید، این رفتار قابل قبول نیست.

منابع

برای تعیین اینکه چه چیزی ممکن است باعث سوسو زدن تلویزیون شما شود، باید به هر چیزی که به آن متصل است نگاه کنید. اگر نور سوسو یا نور بارق فقط در رابطه با یک منبع واحد مانند کنسول بازی ویدیویی، پخش کننده دی وی دی یا جعبه کابل رخ می دهد، ممکن است تلویزیون شما اصلاً مشکلی نداشته باشد. در عوض، احتمالا منبع مشکل است. هر منبع ویدیویی، خواه رایانه شخصی باشد یا ست تاپ باکس، خروجی های ویدیویی خاص خود را دارد که می تواند به مرور زمان فرسوده و خراب شود و باعث سوسو زدن یا تغییر شکل تصویر روی صفحه شود. سعی کنید به کانال‌های مختلف بچرخید و دستگاه‌ها را از تلویزیون جدا کنید تا ببینید آیا سوسو زدن از یکی از دستگاه‌ها است یا خود تلویزیون.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات تلویزیون صفحه تخت

مسائل قدرت

اگر منبع تغذیه تلویزیون قطع شده باشد (مثلاً در طول طوفان)، جریان برق به لامپ های تلویزیون ممکن است باعث سوسو زدن صفحه نمایش شود. اگر این رفتار به طور مداوم اتفاق می‌افتد، خواه منابع ویدیویی دیگری به تلویزیون متصل باشند یا نباشند، منبع تغذیه احتمالاً مشکل را ایجاد می‌کند. بدون جریان ثابت، تلویزیون با سوسو و فلاش، جلوه دیسکوی خانگی را ایجاد می کند.

قدرت چرخه

مانند هر وسیله الکتریکی، تلویزیون ها نیاز دارند مدارهای برق خود را هر از چند گاهی چرخانده یا پاک کنند. الکتریسیته ساکن یا حلقه‌های الکتریکی رفتار عجیبی در الکترونیک ایجاد می‌کنند، اما قدرت دوچرخه‌سواری تقریباً همیشه کمک می‌کند یا حداقل یک مرحله عیب‌یابی مهم است. تلویزیون را از هر منبع تغذیه جدا کنید و سپس دکمه پاور را برای چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید. بگذارید تلویزیون برای یک یا دو دقیقه بماند، سپس آن را دوباره به برق وصل کنید.

مسائل مربوط به لامپ

اگر تلویزیون پس از چرخه برق به درستی کار نمی کند، مشکل تقریباً به لامپ، نور پس زمینه یا LED داخل تلویزیون مربوط می شود. اگر این واحدهای تولید کننده نور به درستی کار نکنند، ممکن است شروع به سوسو زدن کنند. به نور فلورسنتی فکر کنید که روی فریتز قرار دارد: قبل از اینکه کاملاً بسوزد شروع به سوسو زدن و چشمک زدن می کند. با سازنده تلویزیون (مخصوصاً اگر تلویزیون شما هنوز تحت گارانتی است) تماس بگیرید تا مشخص شود که آیا تلویزیون شما قابل تعویض است یا خیر.

مقالات مرتبط:

تعمیر صفحه تلویزیون LCD

این مطلب را از دست ندهید   عدم گرفتن سیگنال تلویزیون
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + شانزده =