نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا با اصول تعمیر فلت تلویزیون آشنایی دارید؟ آیا می دانید فلت چیست و چه کاربردی در تلویزیون های امروزی دارد؟ آیا راهکارهایی برای رفع خرابی های فلت تلویزیون سراغ دارید؟ اگر پاسخ شما به این سوالات منفی است، این مقاله را از دست ندهید.

خرابی فلت تلویزیون از جمله مشکلاتی است که کاربران معمولا مدتی بعد خرید این دستگاه های هوشمند با آن دست و پنجه نرم می کنند. بهتر است قبل تعمیر این قطعه با نحوه عملکرد و دلایل خرابی آن آشنا شویم.

آشنایی با فلت تلویزیون

فلت قطعه ای است که این روزها در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی مورد استفاده قرار گرفته و وظیفه اصلی آن ایجاد ارتباط بین صفحه تلویزیون و برد آدرس است. خرابی فلت از جمله مهم ترین مشکلاتی است که افراد در طول روز با آن مواجه شده اما از آن بی خبر هستند.

فلت ها در نگاه اول یکسری نوارهای منعطف الکتریکی هستند که اطلاعات تصویر را به صورت دیجیتال به برد آدرس منتقل می کنند. در وسط این نوارها آی سی های پردازنده قرار دارد و خروجی این نوارها اغلب به صورت یکسری خطوط متراکم و عمودی کنار هم قرار گرفته اند.

مراحل تعمیر فلت تلویزیون در نمایندگی شارپ

حساسیت و ظرافت فلت تلویزیون به قدری زیاد است که تعمیر آن با چشم غیر مسلح و افراد غیر متخصص غیر ممکن است. تعمیرکاران برای رفع مشکلات فلت تلویزیون معمولا از لوازم و تجهیزات تخصصی و لوپ های خاص استفاده می کنند. البته در روند کلی کلیه عملیات تعمیر فلت تلویزیون به صورت ماشینی و ماشین های بندینگ انجام می شود.

این مطلب را از دست ندهید   دیر روشن شدن تلویزیون

در صورتی که فلت تلویزیون شما به تعویض نیاز داشته باشد، ابتدا باید فلت معیوب را از تلویزیون جدا کنید سپس بعد آماده کردن محل نصب، فلت جدید را با دقت و مهارت بالا در جای جدید خود جایگذاری کنید. برای این کار معمولا از یک دستگاه جدید به نام COF استفاده می شود.

سیر تا پیاز تعمیر فلت تلویزیون

انواع خرابی های فلت تلویزیون

خرابی های فلت تلویزیون معمولا به 2 دسته اصلی تقسیم می شوند که در ادامه به طور جداگانه به شما توضیح داده می شوند:

  • آب خوردن تلویزیون؛
  • خرابی های ناشی از استهلاک دستگاه؛

 برخلاف نظر عموم مردم آب خوردن تلویزیون به این معنی نیست که یک ظرف پر از آب روی تلویزیون ریخته شود. آبخوردگی تلویزیون معمولا به دلیل ریختن هرگونه مایع پاک کننده مثل پاک کننده های سطوح شیشه ای رخ می دهد. این مشکل معمولا باعث از بین رفتن ساختارهای پیکسلی فلت شده و در این موارد باید به فکر تعمیر این قطعه باشیم.

دلیل دیگر آب خوردن فلت تلویزیون، کودکان هستند که با بازیگوشی و بازی کردن با وسایل مختلف باعث می شوند تا تلویزیون درست کار نکند. مایعات معمولا از سمت پایین فلت تلویزیون وارد دستگاه شده و اغلب در فاصله اندک بین صفحه نمایش و قاب تلویزیون رخنه می کنند.

نفوذ این قطرات به داخل فلت و برخورد آن ها با آی سی باعث ایجاد سولفات، جرقه و به مرور باعث خراب شدن فلت تلویزیون می شود. در بعضی موارد خرابی برد تیکان هم باعث از کار افتادن فلت تلویزیون می شود.

خرابی هایی که با بندینگ برطرف می شوند

در صورتی که فلت تلویزیون های ال سی دی یا ال ای دی به خاطر برخورد با یک جسم خارجی به طور کلی شکسته شده باشد، راهی به جز خرید یک تلویزیون جدید نیست. در اصل باید بگوییم که برای تعمیر فلت باید پنل را به طور کامل تعویض کنید که قیمت آن چیزی حدود 80 درصد قیمت تلویزیون را شامل می شود.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون برای بازی کامپیوتری

از دیگر خرابی های فلت تلویزیون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قطع شدن اتصال فلت به تلویزیون؛
  • قطعی گرافیک تلویزیون؛
  • قطع شدن آی سی پروسسور؛

به این نکته توجه کنید که در صورت خراب شدن فلت تلویزیون حتما باید به یک نمایندگی معتبر مراجعه کنید.

در این مقاله سعی کردیم صفر تا صد تعمیر فلت تلویزیون را به شما توضیح دهیم. برای دریافت هرگونه خدمات در زمینه تعمیر یا تعویض فلت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − شش =