نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا صفحه تلویزیون ایکس ویژن سفید می شود؟

مشکل سفید شدن صفحه تلویزیون و ظاهر شدن خطوط سفید بر روی آن و یا به طور کلی کمرنگ شدن تصویر صفحه تلویزیون، معمولاً یک اشکال فنی است که گاهی اوقات به سادگی قابل رفع است اما بعضی اوقات نیاز به بررسی دقیق تر اجزاء تلویزیون دارد که احتمالا منبع بروز مشکل سفید شدن صفحه تلویزیون هستند.

در مورد تلویزیون های سونی از آنجا که از قابلیت محافظ صفحه نمایش استفاده می‌کنند ممکن است علت سفید شدن صفحه تلویزیون سونی روشن شدن محافظ صفحه نمایش باشد که در ادامه در مورد چگونگی رفع این مشکل توضیح خواهیم داد.

 دقت کنید که اکثر مطالب بیان شده در این مقاله تخصصی بوده و برای رفع مشکل سفید شدن صفحه تلویزیون سامسونگ، سفید شدن صفحه تلویزیون ال جی، سفید شدن صفحه تلویزیون سونی و سایر برندها کاربرد دارد. دقت نمایید که عیب یابی تلویزیون سامسونگ، ال جی، سونی و … نیاز به دانش و تخصص فنی دارد؛ بنابراین اگر در زمینه تعمیرات تلویزیون دانش و تخصصی ندارید پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه شخصاً اقدام به باز کردن دستگاه نکنید چرا که ممکن است آسیب بیشتری به تلویزیون برسانید.

 تلویزیون یک دستگاه بسیار حساس است و معمولاً تکنولوژی بکار رفته در برندهای مختلف با هم متفاوت است بنابراین حتماً باید از یک تعمیرکار تلویزیون حرفه ای و با تجربه برای رفع مشکل تلویزیون خود کمک بگیرید.

به طور کلی اگر صفحه تلویزیون شما کاملا سفید شده است و هیچ تصویری دیده نمی شود و حتی دکمه پنل پاسخی نمی دهد، احتمالا مشکل از برد T-Con تلویزیون است و باید تعویض شود. اما اگر بر روی تلویزیون خود خطوط سفید مشاهده کردید احتمالات زیر وجود دارد:

علت خطوط سفید در صفحه تلویزیون

چندین امکان وجود دارد که می تواند باعث ایجاد خطوط سفید در صفحه LCD تلویزون شود. یکی از این موارد بالا رفتن درجه حرارت برد منطقی است. برد منطقی یا Logic board پنل ال سی دی را هدایت می کند و در صورت گرم شدن بیش از حد می تواند باعث بروز این مشکل در صفحه نمایش شود.

این مطلب را از دست ندهید   رفع مشکل قطع شدن صدای تلویزیون

یک راه حل این است که منافذ هوای اطراف تلویزیون را تمیز کنید. یکی از احتمالات دیگر متورم شدن یا باد کردن خازن در برد منبع تغذیه است. بدترین امکان معیوب بودن پنل LCD است که تعمیر یا تعویض آن هزینه بر است و گاهی اوقات خرید یک تلویزیون جدید به صرفه تر است.

سفید شدن صفحه تلویزیون ال سی دی یا ال ای دی

در برد اصلی تلویزیون دو آی سی وجود دارد که همین آی سی ها به دلیل گرم شدن بیش از اندازه، به نوبه خود باعث اختلال در عملکرد برد کنترل کننده اصلی می شود. از طرفی ممکن است پنل تلویزیون معیوب شده باشد. عدم وجود سیگنال از برد اصلی به پنل ال سی دی علت معمول سفید شدن صفحه تلویزیون به صورت کامل و یا سوسو زدن صفحه سفید است.

برای رفع مشکل صفحه سفید تلویزیون با چنین علائمی، کابل اتصال از برد اصلی به T-Con را بررسی کنید. باید این کابل که LVDS نام دارد را در صورت معیوب بودن تعویض نمایید.

در ادامه راه حل هایی که می توانید مشکل صفحه سفید در تلویزیون را تعمیر کنید بررسی می کنیم:

اگر صفحه تلویزیون سفید شده است و با نمایش ارور V3.41.0 که در بالای صفحه چشمک می زند، همراه است؛ ابتدا این مورد را امتحان کنید: دکمه های Exit و Ok را در کنترل باهم فشار دهید سپس ببینید قادر خواهید بود بر روی input/source کلیک کنید و ورودی HDMI را بیاورید.

دستگاه های جانبی متصل به تلویزیون مانند گیرنده های دیجیتال را ریست نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   افزایش قدرت سیگنال تلویزیون ایکس ویژن

کابل متصل شده از برد اصلی به برد T-con را بررسی کنید (کابل LVDS). سعی کنید خود کابل و دو سر آن را تمیز کنید. برای این کار می توانید از ایزوپروپیل الکل استفاده کنید.

میزان برق 12 ولت برد T-con را بررسی کنید.

اگر هنوز مشکل صفحه سفید تلویزیون وجود دارد، دوسر کابل های فلکس سفید بالایی را که به صفحه نمایش می رسند بررسی کنید.

اگر هنوز مشکل وجود دارد برد T-con را تعویض کنید.

اگر هنوز مشکل وجود دارد، کابل LVDS را تعویض کنید.

اگر هنوز مشکل برطرف نشده، برد اصلی یا پنل باید بررسی شوند.

به طور کلی شایع ترین علت سفید شدن صفحه تلویزیون، از دست رفتن میزان برق 12 ولت برای پنل است. البته گاهی اوقات می تواند مورد بسیار ساده ای مانند شل شدن کابل LVDS در سمت پنل باشد. اگر این گونه نبود، باید میزان 12 ولت در کابل LVDS در سمت برد اصلی را بررسی کنید (معمولا پایه های 4-2  در ابتدا/انتهای کانکتور) اگر 12 ولت وجود دارد باید بررسی کنید که محل اتصال کابل LDVS به پنل محکم و ایمن باشد.

چگونگی به دست آوردن زمان درست

هنگامی که به اینترنت وصل شدید:

دکمه HOME را روی ریموت کنترل فشار دهید.

Settings  را انتخاب کنید.

گام های بعدی بستگی به گزینه های منو تلویزیون شما دارد.

از مسیر زیر گزینه Automatic date & time یا Use network time را فعال کنید:

Device Preferences — Date & time — Automatic date & time

نکته: اگرDevice Preferences  نشان داده نشد، Date & time را انتخاب کنید.

Date & time — Automatic date & time را انتخاب کنید و آن را به حالت on تنظیم کنید سپس Time synchronization را انتخاب کنید و آن را به Use network-provided time تنظیم نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر پنل تلویزیون

نکته: Automatic date & time را انتخاب کنید و اگر Use network time نشان داده شد، این گزینه را انتخاب کنید.

وقتی به اینترنت متصل نیستید:

دکمه HOME را روی ریموت کنترل فشار دهید.

Settings  را انتخاب کنید.

گام های بعدی بستگی به گزینه های منو تلویزیون شما دارد.

از مسیر زیر گزینه Automatic date & time یا Use broadcast time را فعال کنید:

Device Preferences — Date & time — Automatic date & time

نکته: اگر Device Preferences نشان داده نشد، Date & time را انتخاب کنید.

Date & time — Automatic date & time را انتخاب کنید و آن را به حالت off تنظیم کنید سپس زمان و تاریخ را به صورت دستی تنظیم نمایید.

نکته: Automatic date & time را انتخاب کنید و اگر Use broadcast time نشان داده شد، تاریخ و زمان را می توان با استفاده از این تنظیمات، تعیین کرد.

نحوه خاموش کردن محافظ صفحه یا Daydream

دکمه HOME را روی ریموت کنترل فشار دهید.

Settings  را انتخاب کنید.

گام های بعدی بستگی به گزینه های منو تلویزیون شما دارد.

از مسیر زیر محافظ صفحه نمایش را خاموش کنید Android 9)):

Device Preferences — Screen saver — Screen saver — Turn screen off

Screen saver — Screen saver را انتخاب کنید و آن را به حالت sleep تنظیم نمایید (Android 8.0 and Android 7.0).

Daydream — Daydream را انتخاب کنید و آن را به حالت sleep یا None تنظیم نمایید (Android 6.0 یا پایین تر).

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 4 =