نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دیر روشن شدن تلویزیون

تلویزیون‌ها به یکی از اعضای خانواده تبدیل گشته و یکی از ملزومات هر خانه محسوب می‌شود. بسیاری از ماها تعطیلات و اوقات فراغت خود را به مشاهده برنامه‌های تلویزیونی می‌پردازیم که بخشی از ساعات فراغت ما پر می‌کند.

فرض کنید بعد از ساعت کاری، کل روز را منتظر بوده‌اید تا با آمدن به منزل، برنامه مورد علاقه خود را مشاهده کنید اما وقتی با کلی ذوق اقدام به روشن کردن دستگاه می‌کنید، هیچ عکس‌العملی را نمی‌بینید تا اینکه بعد از گذشت چند دقیقه تلویزیون روشن می‌شود.

این مسئله بسیار ناراحت کننده بوده و شما را وادار به بردن دستگاه به تعمیرگاه کرده تا در کمترین زمان ممکن نمایشگرتان را تعمیر کنند. گاهی به علت بی‌توجهی و عدم رسیدگی به موقع، این تأخیر به مرور بیشتر شده به نحوی که ممکن است تا چند ساعت طول بکشد. در این مقاله به این موضوع پرداخته که چرا اصلاً تلویزیون دیر روشن شده و چه کاری باید کرد.

دلیل دیر روشن شدن تلویزیون

برای کار کردن نمایشگر، دو عضو مهم به نام مین برد و پاور با هم همکاری کرده تا دستگاه روشن شود. بنابراین وجود نقض در هرکدام، رسیدن ولتاژ و اطلاعات تصویر به صفحه نمایش را با خطا مواجه می‌کند که دیر روشن شدن یکی از خرابی‌های رایج مرتبط با این قطعات محسوب می‌شود.

برد پاور

عمده‌ترین دلیل عدم روشن شدن به موقع دستگاه مربوط به قطعه‌ای حیاتی که ولتاژ مورد نیاز تلویزیون را تأمین می‌کند، می‌شود. این قطعه برد پاور است که با تبدیل ولتاژ ac به ولتاژهای dc، برق مورد نیاز طبقات مختلف مدار الکتریکی را فراهم و زمانی که در اثر معیوبی ساپلای، جریان DC کمتر از حالت مجاز شود، قطعات بعدی به خصوص آی سی سیستم کنترل به خوبی تغذیه نمی‌شوند. در نتیجه تلویزیون دیر روشن می‌شود. این اتفاق با کاهش ظرفیت خازن‌های الکترولیت همراه است که به راحتی با تعویض این خازن‌ها مشکل برطرف می‌گردد. در مواردی که میزان خرابی بیش از حد باشد، کل منبع تغذیه عوض شده تا عملکرد صحیح خود را پیدا کند.

این مطلب را از دست ندهید   مدت زمان کارایی تلویزیون

برای تعمیر دستگاه خود حتماً به نمایندگی مجاز ایکس ویژن مراجعه شود تا از به کارگیری خازن‌های نامرغوب که ولتاژ آن با اختلاف پتانسیل وارده برابر است پبشگیری شود. از آنجا که ساپلای یا برد تغذیه رابطه مستقیمی با برق شهری دارد تحت تأثیر نوسانات جریان الکتریکی قرار می‌گیرد. همچنین توان تلفاتی و تولید گرما در این قطعه بالاست که نقش مهمی در فرسودگی و خرابی زودهنگام آن دارد.

مین برد

مین برد به علت جا دادن قطعات مختلفی مثل خازن، ترانزیستور، مقاومت، دیود، آی‌سی، درگاه ورودی و خروجی، حافظه و … مغز یک سیستم تصویری و صوتی به حساب آمده و هر گونه تداخل در آن کارکرد کلی دستگاه را با اختلال مواجه می‌کند. این قطعه با کدگشایی و پردازش اطلاعت تصویر و ولتاژ موردنیاز برای بک لایت و صفحه نمایش نقش مهمی در عملکرد صحیح سیستم دارد. اگر مدار برق‌رسانی این برد خراب شود، قادر به رساندن به موقع جریان الکتریکی ناشی از پاور نبوده و دستگاه روشن نشده یا دیر آغاز به کار می‌کند.

حل مشکل دیر روشن شدن تلویزیون

همانطور که متوجه شدید این ایراد ناشی از خرابی ساپلای و Main board دستگاه می‌باشد. تعمیر و ترمیم این اجزاء حیاتی کار هر کسی نیست و فرد تعمیرکار باید تخصص و شناخت کافی در رابطه پیکربندی و ساختار تلویزیون داشته باشد. از این رو وسیله الکتریکی خود را به نمایندگی مجاز باتجربه بسپارید تا با مهارت کافی و داشتن قطعات اصل و متناسب با مدل نمایشگرتان اقدام به حل این خطا کنند. کارشناسان مرکز تعمیرات ایکس ویژن با درخواست شما به محل موردنظرتان اعزام و به تست و عیب‌یابی سیستم خانگی پرداخته و معمولاً در همان جا زیر نظر خودتان عملیات‌ترمیم صورت می‌گیرد.

این مطلب را از دست ندهید   کابل DIY VGA به تلویزیون
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 20 =