نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون LCD من دارای خطوط عمودی رنگی در نیمی از صفحه است

صفحات تلویزیون LCD پیشرفت نسبت به مانیتورهای قدیمی لوله است که از انرژی بسیار کمتری استفاده می کنند و به دلیل انعطاف پذیری کریستال ها ، نمایشگرها به راحتی قابل استفاده هستند. اگر در قسمت هایی از صفحه خود خطوط عمودی مشاهده می کنید که مانع دیدن تصویر می شوند ، این بیشتر اوقات در نتیجه معیوب بودن سخت افزار داخلی ، شل شدن کابل ها یا خرابی صفحه است.

دلایل احتمالی سخت افزار

برای اینکه یک LCD به درستی کار کند ، رنگ های قرمز ، سبز و آبی باید بدانند که کجا باید روی صفحه قرار بگیرند تا یک تصویر ایجاد کنند. هر نقطه از یک صفحه LCD دارای یک آدرس افقی و عمودی برای سه رنگ است. اگر تعدادی خط عمودی بر روی صفحه شما وجود داشته باشد ، آدرس افقی به درستی کار نمی کند یا ستون ها به آن ترتیب پاسخ نمی دهند. این می تواند نشانه یک روبان شل و یا قطع باشد که وظیفه انتقال داده ها از صفحه اصلی به صفحه LCD را دارد. اگر یک روبان شل باشد ، به احتمال زیاد همان نواری است که صفحه را به صفحه جلویی متصل می کند.

هیئت مدیره T-Con

برد t-con در تلویزیون LCD به عنوان پلی بین خود صفحه LCD و برد اصلی عمل می کند. اگر صفحه t-con مشکلی نداشته باشد ، می تواند صفحه نمایش معیوبی تولید کند. خرابی تابلوهای t-con یکی از دلایل عمده این مشکل در تلویزیون های LCD است ، بنابراین اگر از کار با تلویزیون راحت هستید، قطعات تعویض مدل تلویزیون را اغلب می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید. خود این برد اغلب در قسمت بالای پشت تلویزیون دیده می شود که اغلب با یک صفحه آلومینیومی پوشانده شده است. تعویض این قطعه می تواند یک چالش باشد ، بنابراین اگر از کار با تلویزیون راحت نیستید ، برای پشتیبانی و تعمیرات احتمالی با سازنده تلویزیون خود مشورت کنید.

این مطلب را از دست ندهید   مشکل گیرنده DVR HD DirecTV

کابل / روبان شل

کابل ها و روبان های شل اتصال صفحه LCD به صفحه اصلی می تواند باعث ایجاد اختلال در تصویر شود. برد اصلی یک تلویزیون LCD اغلب در پشت تلویزیون ، در بالای مرکز قرار دارد. برد اصلی برد t-con و کابلهای اتصال بین خود و صفحه LCD را در خود جای داده است ، بنابراین اگر هر یک از این قطعات شل یا معیوب باشد ، باعث ایجاد اعوجاج در قطعات یا تمام صفحه نمایش شما می شود. اطمینان حاصل کنید که همه کابل ها به طور ایمن وصل شده اند. می توانید برای اطمینان از صحت خواندن ، قطع و وصل کنید.

LCD معیوب

هرگونه صدمه به صفحه LCD خود باعث ایجاد اعوجاج می شود. در این صورت ، جایگزینی سخت افزار کمکی نمی کند و صفحه نمایش خود باید جایگزین شود. اگر خسارتی وجود داشته باشد ، ممکن است از همان ابتدا معیوب باشد یا اگر تلویزیون افتاده یا توسط جسم دیگری برخورد کرده باشد ، ممکن است ایجاد شده باشد. تعویض صفحه آسان ترین کار با اجازه دادن به تولید کننده تلویزیون است که آن را تعویض یا تعمیر کند ، اما این کار معمولاً فقط در صورت ضمانت تلویزیون شما انجام می شود. در بسیاری از موارد صرف خرید یک تلویزیون جدید کاملاً مقرون به صرفه خواهد بود ، زیرا صفحه های جایگزین می توانند بسیار گران قیمت باشند.

ملاحظات

اگر برای کار با تلویزیون خود احساس راحتی نمی کنید تا قطعات را تعویض کنید یا حتی داخل قاب را بررسی کنید ، اگر تلویزیون شما همچنان تحت ضمانت است ، تولید کننده تلویزیون شما ممکن است تعمیرات و یا تعویض هایی را انجام دهد. درصورتی که تجربه کار با دستگاه های مشابه را ندارید ، اجازه دهید یک تعمیرکار واجد شرایط آن را بررسی کند. حتی اگر از هم جدا کردن آن راحت هستید ، اطمینان حاصل کنید که با این کار ضمانتی باطل نمی شود.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی های تلویزیون 55XT530 ایکس ویژن
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 11 =