نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت ایجاد خطوط افقی روی صفحه تلویزیون ال سی دی   (بخش دوم)

صفحات نمایشگر ال سی دی در نوت بوک ها، مانیتورها و تلویزیون ها به طور یکسان از دو لایه نازک شیشه که حاوی مواد کریستال مایع بین آنها می باشد ساخته شده است. وقتی شیشه آسیب می بیند، گرد و غبار و ذرات ریز در لایه کریستال نفوذ می کنند و در عملکرد نمایش مشکل ایجاد می کنند. این موضوع باعث می شود هنگامی که مانیتور کاملاً روشن شده است، خطوط رنگی روی تلویزیون به صورت عمودی ظاهر شود. این خطوط یا به دلیل خرابی داخلی دائمی هستند یا به دلیل اتصالات معیوب پنل نمایشگر موقتی هستند.

خطوط به چه شکلی هستند؟

خطوط مورب، دندانه دار و خط های افقی و عمودی به طور معمول آسیب پنل تلویزیون را نشان می دهد علت خط افقی در تلویزیون ال سی دی می تواند آسیب دیدن، خرابی سیستم گرافیکی یا شل شدن کابل های داخلی ویدیویی را نشان دهد. سیگنال های شکسته از کابل ها یا سخت افزارهای گرافیکی باعث ایجاد ناخالصی در ایجاد و تکثیر تصویر روی صفحه LCD می شوند و اغلب علت خطوط عمودی یا افقی رنگی بر روی تلویزیون ال سی دی می باشند.

گرد و خاک علت ظاهر شدن خطوط افقی یا عمودی در صفحه تلویزیون ال سی دی:

در قسمت عقب مانیتورها و تلویزیون ها حاوی یک سری سوراخ یا شکاف هستند که گرد و غبار می تواند از طریق آن ها به داخل دستگاه نفوذ کرده و باعث ایجاد مشکل شود. تمیز کردن منظم و گردگیری پشت مانیتور یا تلویزیون می تواند عمر مفید آن را بسیار افزایش دهد. این کار یک اقدام پیشگیرانه است و بندرت پس از بروز مشکل خطوط رنگی روی تلویزیون در از بین بردن آن ها کارایی دارد!

این مطلب را از دست ندهید   حذف چسب از صفحه LCD

اتصالات شل علت ظاهر شدن خطوط افقی یا عمودی در صفحه تلویزیون ال سی دی:

اگر خطوط از نظر ظاهری کم هستند یا به طور دائمی قابل مشاهده نیستند، اغلب علت خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون یا خطوط افقی، کابل شل شده ویدئو است که معمولا با حمل و نقل، افتادن و ضربه خوردن شل می شوند.

در صورتی که مشکل از شل شدن کابل ها باشد، با محکم کردن کابل ها در جای خود و یا تعویض آن ها می توانید مشکل را برطرف سازید. اما اگر با انجام این کار مشکل برطرف نشد، احتمالا پنل آسیب فنی دیده است و مشکل هزینه بسیار بیشتری در برخواهد داشت و باید پنل تلویزیون تعویض شود که بعضا مقرون به صرفه نیست و بهتر است اقدام به خرید تلویزیون جدید نمایید!

خیلی از مواقع علت خطوط عمودی یا افقی در صفحه تلویزیون، قطع شدن اطلاعات تصویر به دلیل مشکلات فنی می باشد که بر اثر کارکرد طولانی مدت دستگاه و یا عواملی مانند ضربه خوردن به تلویزیون به وجود می آیند. برخی از مواقع مشکل ظاهر شدن خطوط افقی و عمودی بر روی تصویر تلویزیون، قابل تعمیر بوده و برخی از مواقع تنها راه چاره تعویض پنل تلویزیون است که هزینه زیادی در بر خواهد داشت و گاهی اوقات مقرون به صرفه نیست؛ اما در هر صورت کار تعویض پنل تلویزیون بسیار حساس است و باید حتماً توسط تکنسین متخصص و با تجربه انجام شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 12 =