نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهنمای خرید تلویزیون هوشمند     (بخش چهارم)

نتیجه اینکه در سال‌های آتی، هوشمند بودن تلویزیون، از یک ویژگی به یک استاندارد تبدیل می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید که خریدی هوشمندانه و آینده‌نگر داشته باشید، بهتر است به‌سراغ تلویزیون‌های هوشمند بروید.

گام ششم: نیازمند چند درگاه (Port) برای اتصال دستگاه های دیگر به تلویزیونتان هستید؟

برای پاسخ به این سوال، دستگاه هایی را در نظر بگیرید که قرار است به طور هم‌زمان به تلویزیون متصل کنید؛ از مهم‌ترین آنها؛ پورت HDMI است، دستگاه‌هایی مثل کنسول‌های بازی، پخش‌کننده های دی‌وی‌دی و سینماهای خانگی به درگاه HDMI نیاز دارند؛ حتی اگر بخواهید لپ‌تاپ یا کامپیوترتان را به تلویزیون وصل کنید، باز هم به درگاه HDMI نیاز دارید؛ بنابراین باید به تعداد درگاه‌های HDMI دقت کنید.

اگر می‌خواهید تلویزیونتان را به مستقیما به مودم وصل کنید تا از اینترنت استفاده کنید؛ بررسی کنید که آیا تلویزیون شما درگاه LAN دارد یا خیر اما اگر اینترنت شبکه خانگی‌تان (WIFI) از قدرت خوبی برخوردار است؛ احتیاجی به اتصال مستقیم تلویزیون به اینترنت ندارید.

پورت مهم بعدی ای که باید آن را لحاظ کنید، درگاه USB است؛ شما برای اتصال دوربین عکاسی، هارد اکسترنال و فلش مموری به این پورت نیاز دارید. فراموش نکنید که فرمت محتواهایی که دانلود می‌کنید با فرمتی که تلویزیونتان پشتیبانی میکند، یکسان باشد.

برای اتصال بدون سیم دستگاه هایی مانند بلندگو، هدفون بلوتوثی، تلفن همراه و… به تلویزیون، بلوتوث را از قلم نیندازید.

جک 3.5 میلیمتری صدا (3.5 mm audio jack)، بخش تاثیرگذاری خواهد بود اگر زندگیتان به موسیقی و اصوات گره خورده باشد. برای اتصال هدفون، ساند بارو بلندگو، تلویزیونتان ملزم به دارا بودن این جک است.

این مطلب را از دست ندهید   کالیبراسیون تلویزیون

گام هفتم: کیفیت صدا چقدر برایتان مهم است؟

شرکت‌های سازنده‌ی تلویزیون، درست مثل شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های موبایل، سعی می‌کنند که روزبه‌روز دستگاه‌های خود را باریک‌تر و باریک‌تر کنند. این موضوع باعث شده تا مجبور شوند برخی قسمت‌های تلویزیون را فدای قسمت‌های دیگر کنند. اولین موردی که فدای این کمبود جا می‌شود، سیستم صوتی تلویزیون‌هاست. حتی اگر بهترین تلویزیون را بخرید، باز هم کیفیت صدای بلندگوهای آن، رضایت‌بخش نخواهد بود. شرکت‌های سازنده‌ی این دستگاه‌های جذاب، سعی می‌کنند با فناوری‌های عجیب‌وغریب و اصطلاحات بازاریابی، خریداران را قانع کنند که کیفیت صدای تلویزیون‌هایشان بسیار خوب است؛ ولی درنهایت، باز هم نتیجه‌ی قابل‌قبولی را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهند.

پس دو انتخاب پیش رو دارید: یا باید با کیفیت صدای بلندگوهای تلویزیون بسازید، یا اینکه به سراغ سیستم‌های صوتی مجزا بروید. برای حالت دوم هم مجددا دو راه دارید: یا به سراغ سینماهای خانگی بروید یا یک ساندبار تهیه کنید. سینماهای خانگی کیفیت صدای خیلی خوبی دارند؛ ولی درمقابل، فضای زیادی اشغال می‌کنند و نصب‌کردنشان کمی دردسرساز است؛ همچنین اتاقتان پر از سیم می‌شود. به‌علاوه این دستگاه‌ها قیمت زیادی دارند. اما ساندبارها، با اینکه کیفیت صوتی‌شان به‌خوبی کیفیت صوتی سینماهای خانگی نیست؛ ولی در عرض چند ثانیه نصب می‌شوند و فضای زیادی را هم اشغال نمی‌کنند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + نوزده =