نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلیل خرابی بک لایت های تلویزیون های LED و LCD

دلایل زیادی است که باعث سوختن بک لایت در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی می شود. یکی از رایج تریندلایل آن به پایان رسیدن عمر بک لایت است ، بله بک لایت ها عمر کار دارند و پس از مدتی استفاده باید تعویض بشوند.

عمر بک لایت تلویزیون های ال سی  دی از تلویزیون های ال ای دی به مراتب بالاتر است در این مقاله از شرکت کورنیدو با هم به برسی دلایل خرابی بک لایت های تلویزیون می پردازیم و تلاش می کنیم راهکاری بیابیم تا دیرتر بک لایت تلویزیون ما دچار مشکل شود و هزینه تراشی کند. در این مقاله از شرکت کورنیدو به برسی دلیل خرابی بک لایت های تلویزیون های LED و LCD می پردازیم.

بک لایت تلویزیون LED

درواقع تلویزیون های ال ای دی با تلویزیون های ال سی دی تفاوت آنچنانی ندارند فقط لامپ های فلورسنت با لامپ های ال ای دی در آن ها جایگزین شده است

چشمک زدن تصویر

رایج ترین نشانه ی خرابی بک لایت در تلویزیون های را می توان چشمک زدن تصویر معرفی کرد. در سری  تلویزیون های 47 اینچ تا 55 اینچ از 2 سری لامپ های بک لایت استفاده شده است پس هنگامی یک سری از این لامپ های بک لایت دچار مشکل شود تصویر شروع به چشمک زدن می کند شما جهت رفع این مشکل می توانید یک سری از بک لایت ها را تعویض کنید . جهت انجام تعمیرات می توانید با مرکز کورنیدو به شماره 02188543032 تماس حاصل فرمایید تا در اوین فرصت یکی از کارشناسان و متخصصین تعمیرات برای شما اعزام شود.

این مطلب را از دست ندهید   سیر تا پیاز تعمیر فلت تلویزیون

تاریک شدن تصویر

هنگامی که تصویر تلویزیون شما تاریک می شود یا تاریک می شود در اغلب موارد مشکل از بک لایت دستگاه شما است در این مواقع برای تست می توانید بوسیله یک چراغ قوه نور را به صورت مورب به صفحه بگیرید اگر تصویر دیده شد یا واضح تر دیده شد قطعا مشکل از بک لایت دستگاه شما است .

دلیل خرابی بک لایت

 امر مهم در تعمیرات بک لایت تلویزیون این است که دوباره این مشکل به سرعت برای دستگاه شما بوجود نیاید .بک لایت های تلویزیون دارای عمر 3 تا 5 ساله هستند که این بسته به روشنایی استفاده شده در تصویر و میزان استفاده از تلویزیون و برخی عوامل دیگر متفاوت است.اما با رعایت کردن عواملی از جمله قرار دادن تلویزیون در محل مناسب که در مجاورت گرما نباشد می تواند بر عمر بک لایت تلویزیون شما تاثیر گذار باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دوازده =