نمایندگی تعمیر تلوزیون ایکس ویژن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد

یکی از شایع‌ترین مشکلات هر تلویزیونی که معمولاً بعد از چند سال استفاده بروز می‌کند، عدم داشتن تصویر علی رغم وجود صدا می‌باشد. اوایل، بعد از گذشت چند دقیقه تماشای تلویزیون، ناگهان صفحه تاریک و به نظر می‌رسد که دستگاه خاموش شده ولی همچنان صدا را می‌شنوید و حتی با تغییر دادن کانال‌‌ها صداهای متفاوتی مروبط به آن شبکه به گوش می‌رسد که شما را نگران خواهد کرد. وقتی که تلویزیون را خاموش و روشن می‌کنید، مشکل حل شده اما مجدداً با گذشت چند دقیقه این اتفاق رخ می‌دهد. در صورت عدم رسیدگی و گذشت زمان این مسئله بدتر شده و کار به جایی می‌رسد که حتی هنگام روشن کردن تلویزیون هم هیچ گونه تصویری نمایش داده نمی‌شود.

دلایل اصلی نداشتن تصویر و داشتن صدا

این مشکل به دلایل مختلف و درگیری قطعات و بخش های متعددی از دستگاه می‌باشد که با بررسی و تست کارشناسان مرکز تعمیرات به راحتی قابل تشحیص و تعمیر هستند. موارد زیر از دلایل اصلی نداشتن تصویر می‌باشند.

بک لایت

عمده‌ترین و اصلی‌ترین عامل عدم پخش و تولید نور، خرابی لامپ‌های بک لایت تلویزیون هستند. به طور قطع اکثر دستگاه‌هایی که به تعمیرگاه فرستاده یا در محل مورد عیب‌یابی قرار می‌گیرند، دچار سوختن بک لایت شده‌اند که در این صورت باید مورد تعویض با قطعه اصل گردند. بک لایت در واقع نور لازم در پس زمینه جهت مشاهده تصاویر را فراهم کرده و در ال سی‌ دی‌ها از لامپ فلورسنت و در ال ای دی‌ها از نوع LED هستند. در برخی از تلویزیون‌های LED ممکن است با سوختن تعدادی از لامپ‌ها، تنها قسمتی از نمایشگر تاریک و بخش دیگری روشن بماند یا به عبارتی تصویر را ناقص یا نیمه مشاهده کنیم.

این مطلب را از دست ندهید   پورت تلویزیون ایکس ویژن

برای اطمینان از خرابی این بخش، هنگام شب تلویزیون را روشن کرده و تمامی چراغ‌ها را خاموش و اتاق را کاملاً تاریک نمایید. سپس چراغ قوه‌ای را در زوایای مختلف روی صفحه دستکاه بتابانید. چنانچه قادر به دیدن بخش از تصویر هستید، یعنی نور پس زمینه‌ای وجود ندارد یا ممکن است صفحه نمایش به رنگ خاکستری روشن دیده شود. در این صورت نتیجه می‌گیریم که بک لایت خراب شده و نیاز به تعویض لامپ‌های سوخته دارد.

برد پاور

برد پاور منبع تأمین انرژی الکتریکی قطعات دستگاه به شمار می‌رود و Back light برق کافی برای تولید نور را از این بخش دریافت می‌کند. هر گونه اختلال در آن، استفاده از تلویزیون را مشکل روبرو خواهد کرد. طبق روش بالا اگر با چراغ قوه در تاریکی محض هیچ گونه تصویری را مشاهده نکردید، احتمالاً اتصالات سست شده یا به علت عدم هماهنگی ولتاژ خروجی برد پاور با ال ای دی ‌ها، بک لایت را ضعیف کرده است. حتی ممکن است منبع تغذیه بار الکتریکی کافی را منتقل ننماید.

آب خوردگی

آب خوردگی در اثر تمیز کردن یا اسپری مایعات تمیز کننده به شکل غیر اصولی یا نفوذ مایعات رسانا مانند آب بر اثر حادثه، موجب سوختن برد تیکان یا خرابی فلت شده که با تعویض آن‌ها مشکل برطرف می‌شود. در این مواقع شما تصویر را به شکل سرمه‌ای خواهید دید. در صورت مواجه شدن با مسئله آب‌خوردگی و برای حل آن به مقاله مربوطه مراجعه و مطالعه نمایید.

رفع مشکل عدم مشاهده تصویر

تعمیرات بک لایت و سایر قطعات مرتبط با نمایش تصویر نیاز به تخصص دارد که به هیچ عنوان عموم افراد قادر به ترمیم آن نیستند. تکنسین باید آشنایی کامل با پیکربندی تلویزیون و روش‌ها و پروسه تعمیر داشته باشد چون پنل دستگاه برای دسترسی به برد پاور و Back light با ابزار مخصوص باید باز شود و به کمک سایر تجهیزات اجزای خراب را عیب‌یابی و در صورت خرابی شناسایی کند که نیاز به مهارت و تخصص در این حوزه را می‌طلبد. از این رو بهتر است دستگاه خود را به نمایندگی تعمیر تلویزیون ایکس ویژن  سپرده تا به طور تخصصی به عیب‌یابی همه جانبه وسیله شما بپردازد.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل گیر کردن تلویزیون در حالت استندبای
3.5/5 (2 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 1 =